3 мин. четене

Актуализациите на GA4 обещават по-добро отчитане и прозрения

Google представи поредица от актуализации на Google Analytics 4 (GA4), които обещават да революционизират начина, по който маркетолозите анализират и използват своите данни. Актуализациите се фокусират върху подобрено междуканално отчитане, усъвършенствани прозрения, управлявани от AI, и стабилна поддръжка за проследяване, фокусирано върху поверителността.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Актуализациите на GA4 обещават по-добро отчитане и прозрения
Източник: Depositphotos

Подобрено отчитане и бюджетиране в различни канали

Една от най-забележителните характеристики на актуализацията е въвеждането на изчерпателни инструменти за междуканално отчитане и бюджетиране. Тези инструменти ще позволят на бизнеса да получи цялостен поглед върху своите рекламни усилия в различни платформи.

Интегриране на рекламни данни на трети страни

Потребителите на GA4 вече могат да импортират рекламни данни от Pinterest, Reddit и Snap директно в своите анализи. Това означава, че данните за кампаниите, които не са от Google, са включени в отчетите за ефективността на различни канали, като предоставят по-пълна картина на ефективността на рекламите с показатели като разходи за реклама, кликвания върху реклами или рекламни импресии.

Междуканално бюджетиране

В момента в бета версия тази функция включва отчет за прогнозиране за проследяване на темпото на медиите и прогнозираната ефективност спрямо цел, като например приходи. Този инструмент ще бъде безценен за фирми, които искат да оптимизират разходите си за реклама в множество канали.

Интегриране на Campaign Manager 360

Обобщените изгледи на собственост от свързани профили в Campaign Manager 360 вече са налице в рекламното работно пространство в GA4, което предоставя по-задълбочена представа за ефективността на кампаниите във фунията.

Source: ga4.com

Прозрения за изкуствен интелект

Google ще използва своите усъвършенствани възможности за изкуствен интелект, за да предостави по-приложими прозрения в рамките на GA4. Моделът е предназначен да анализира огромни количества данни и да предоставя ясни и прости обяснения на ключови тенденции и аномалии.

Например, ако има увеличение на показателя за покупка, AI ще свърже точките и ще предостави ясно обяснение на факторите, допринасящи за тенденцията. Целта на тази функция е да опрости анализа на данни, като го направи по-достъпен и приложим за всички потребители.

Проследяване с оглед на поверителността

Тъй като дигиталният пейзаж се движи към по-голяма поверителност, GA4 също се адаптира, разглеждайки как бизнесът може да продължи ефективно да измерва ефективността си, без да разчита на бисквитки на трети страни.

Тази година GA4 ще поддържа API на Chrome Privacy Sandbox, за да помогне на бизнеса да достигне до своите аудитории и да измери ефективността в среда без бисквитки. Това е от решаващо значение, тъй като индустрията се движи към практики, фокусирани върху поверителността.

Споделяне на статия
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU