4 мин. четене

Актуализация за зареждане на маркера на GTM: Основни промени за проследяване на реализациите в електронната търговия

Получили ли сте имейл за промени в начина, по който Мениджър на маркери на Google (GTM) ще зарежда маркерите на Google Ads и Floodlight от 10 април 2025 г.? Тази актуализация може да засегне проследяването на реализациите, ремаркетинга и начина, по който управлявате маркерите в GTM. Какво точно се променя, защо се случва и какво трябва да направите? Нека да разгледаме.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Актуализация за зареждане на маркера на GTM: Основни промени за проследяване на реализациите в електронната търговия
Източник: Depositphotos

Досега събитията в Мениджър на маркери на Google се изпращаха до услугите на Google Ads и Floodlight, дори без изрично да се зарежда маркерът на Google преди това. Това работи, но не е идеално – някои настройки на етикета не са разрешени или може да възникне загуба на данни.

От 10 април 2025 г. GTM ще се промени, така че ако маркерът на Google все още не е на страницата, системата автоматично ще го зарежда, преди да изпрати събития. Този нов механизъм има за цел да осигури по-надеждно измерване и по-добра последователност при обработката на данни.

Какво въздействие ще има тази актуализация на GTM?

  • По-надеждно проследяване на реализациите – реализациите в Google Ads ще бъдат по-точни, тъй като маркерите ще се зареждат правилно, преди да изпратят данни.
  • Автоматично активиране на разширени функции—Ако сте активирали подобрените реализации или предоставените от потребителя данни (UPD) в настройките на Google Ads/Floodlight, новият механизъм ще ги активира автоматично.
  • По-малко „тихи“ грешки —GTM по-рано коригираше липсващи маркери на Google без пълна конфигурация, което можеше да доведе до непоследователни резултати.
  • Възможни забавяния при изпращането на събития —Тъй като маркерът на Google вече ще трябва да се зареди, преди да изпрати събития, това може да доведе до леки забавяния в някои случаи (известни като състезателни условия).

Какво трябва да се направи?

1. Проверете дали маркерът ви на Google е правилно настроен в GTM

Въпреки че GTM вече автоматично ще зарежда маркера на Google, препоръчително е да го добавите ръчно , за да имате пълен контрол върху конфигурацията му и да предотвратите автоматичното „фиксиране“ на тагове.

2. Проверете настройките за предоставени от потребителя данни (UPD)

Ако използвате „Подобрени реализации“ в Google Ads или Floodlight, GTM може автоматично да започне да събира потребителски данни (напр. хеширани имейли). Ако не искате това, проверете настройките си и деактивирайте UPD.

3. Тествайте промяната предварително

Най-добрият начин да избегнете неприятни изненади е да създадете тестов GTM контейнер с Google Tag и да проверите как се държи при изпращане на събития.

Какво няма да се промени?

Тази актуализация няма да засегне GA4, а само Google Ads и Floodlight. Няма да се добавят нови маркери към вашия GTM контейнер – GTM просто автоматично ще зареди маркера на Google като заявка за мрежата. Актуализацията не пречи на съгласието за бисквитки. Ако сте настроили управление на съгласието в GTM, автоматичното зареждане на маркера на Google ще спазва тези настройки.

Тази промяна всъщност е автоматична корекция за предишен проблем , при който събитията могат да се изпращат без първо зареждане на маркера на Google. Въпреки това, фирмите за електронна търговия и маркетинговите агенции не трябва просто да чакат пасивно – ръчното добавяне на маркера на Google към вашия GTM контейнер и проверка на настройките на UPD са препоръчителни стъпки.

Ако управлявате GTM за сайт за електронна търговия или работите в маркетингова агенция, време е да проверите настройките си. Тези стъпки ще Ви помогнат да избегнете неочаквани усложнения при проследяването на реализациите след 10 април.

Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+