4 мин. четене

Алгоритъм на Instagram 2025: Ключови фактори за класиране от Mosseri

За мениджърите на социални медии е жизненоважно да разберат и да се адаптират към промените в алгоритмите на социалните медии, за да подобрят обхвата. Адам Мосери, ръководител на Instagram, започна да пуска поредица от видеоклипове, обясняващи как работи платформата. Нека разгледаме какво е важно да включим в стратегията на Instagram през 2025 г.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Алгоритъм на Instagram 2025: Ключови фактори за класиране от Mosseri
Източник: DALL·E

Instagram непрекъснато актуализира своите алгоритми, за да отразява поведението на потребителите, да отговаря на пазарните тенденции и да отговаря на бизнес целите. В новата си видео поредица Адам Мосери обяснява ключовите алгоритмични фактори, които могат да помогнат за увеличаване на обхвата ви. Обобщихме прозренията от първото видео в нашата статия „Instagram разкрива стратегическите приоритети за 2025 г.“.

1. Време за гледане: Основен фактор

Времето, което потребителите прекарват в гледане на вашето видео съдържание, е най-важният фактор, влияещ върху обхвата. Instagram предпочита съдържание, което поддържа вниманието на потребителите, сигнализирайки на алгоритъма, че заслужава по-голяма промоция.

Как да използвате това в електронната търговия:

  • Инвестирайте в качествени видеоклипове, които привличат и задържат вниманието на зрителите до края
  • Съсредоточете се върху разказването на истории или предоставянето на ценна информация в кратки формати
  • Наблюдавайте средното време за гледане в анализите на Instagram и коригирайте стратегията си съответно

2. Харесва: Ангажираност на общността

Реакцията „Харесвам“ е вторият най-важен фактор, особено за съдържанието, показвано на настоящите ви последователи. Instagram вижда харесванията като силен индикатор за удовлетвореността на потребителите, увеличавайки вероятността съдържанието ви да достигне до повече хора във вашата мрежа.

Как да използвате това в електронната търговия:

  • Дайте приоритет на съдържание, което резонира със съществуващите последователи, като например погледи зад кулисите, акценти на продукти или свързани публикации
  • Проследявайте съотношението харесвания към обхват, за да прецените колко добре съдържанието ви резонира с аудиторията ви
  • Използвайте призиви за действие в надписите, за да насърчите потребителите да харесват публикациите ви

3. Споделяния: Достигане до нови потребители

Третият ключов фактор е колко често потребителите споделят вашето съдържание с другите, независимо дали чрез директни съобщения или истории. Този показател е от решаващо значение за разширяване на обхвата ви отвъд текущата ви база от последователи.

Как да използвате това в електронната търговия:

  • Създавайте лесно споделяемо съдържание, като промоции, полезни съвети или визуално завладяващи публикации, които насърчават споделянето
  • Наблюдавайте съотношението споделяния към обхвата, за да разберете какво съдържание се харесва на непоследователите
  • Включване на конкурси или програми за насочване с цел насърчаване на споделянето

Стратегии за съдържание за растеж на Instagram

Мосери подчертава, че значението на тези фактори варира в зависимост от контекста:

  • Харесванията имат по-голямо значение, когато достигате до вашите последователи
  • Споделянията са по-важни за достигане до нови аудитории и разширяване на обхвата чрез функциите „Изследване“ или „Препоръки“

Instagram все повече предпочита поведението на потребителите, свързано с времето, прекарано със съдържание, като време за гледане на видео или ангажираност с въртележка.

Създавайте публикации, които поддържат вниманието. Дори статичните изображения могат да се възползват от форматите на въртележката, които естествено удължават времето за ангажиране.

Споделяне на статия
Подобни статии
Инвестиционен план на Google за изкуствен интелект за 75 милиарда долара за 2025 г.
3 мин. четене

Инвестиционен план на Google за изкуствен интелект за 75 милиарда долара за 2025 г.

В изявление на главния изпълнителен директор Сундар Пичай относно публикуването на приходите на Alphabet за Q4 2024 г. компанията заяви, че възнамерява да похарчи около 75 милиарда долара капиталови разходи през 2025 г. Това е значително увеличение спрямо 32.3 милиарда долара, които бяха похарчени през 2023 г., и показва как се увеличава конкуренцията между технологичните […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Видеото в LinkedIn придобива все по-голяма известност
6 мин. четене

Видеото в LinkedIn придобива все по-голяма известност

Видеосъдържанието привлича вниманието – виждаме това в почти всички платформи. Reels доминират в Instagram, Facebook е пълен с видеоклипове и дори YouTube, който е изграден върху видеоклипове, има своите Shorts. И накрая, срещаме ги в електронната търговия, когато представяме продукти. Бизнес мрежата LinkedIn съобщи, че гледаемостта на видеоклипове се е увеличила с 36% на годишна […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
DeepSeek забранен: Защо страните забраняват този китайски AI?
3 мин. четене

DeepSeek забранен: Защо страните забраняват този китайски AI?

Спомняте ли си скорошната ни статия за китайската сензация за изкуствен интелект, наречена DeepSeek? Е, изглежда, че тази история е взела доста интересен обрат. Докато миналия път пишех за успеха му, днес трябва да ви разкажа как този обещаващ проект се озова в доста затруднено положение.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+