Според новите правила международните продавачи трябва да предоставят на клиентите от Обединеното кралство вътрешен адрес за връщане или да организират предплатен етикет за проследяване на връщанията. Ако продавачът не изпълни това изискване в рамките на четири дни от заявката за връщане, клиентът автоматично ще получи възстановяване на сумата, без задължението да върне продукта.
Какво се променя:
- Вътрешен адрес за връщане или изискване за безплатен етикет: Продавачите трябва да имат адрес за връщане в Обединеното кралство или да предоставят предплатен етикет за връщане с възможности за проследяване.
- Автоматично възстановяване след четири дни: Ако продавачът не изпълни условията за връщане в рамките на четири дни, Amazon ще възстанови сумата на клиента и клиентът може да запази продукта.
Според Amazon UK това е стъпка за укрепване на доверието на клиентите от Обединеното кралство, които очакват възможността да върнат артикули, без да правят разходи.
Поддръжка за продавачи
Amazon има за цел да улесни прехода на международните продавачи към новите правила , като им предостави списък с препоръчани доставчици на услуги. Те включват компании като Evri, Royal Mail, UPS, DHL и La Poste Groupe.
Удължен период на връщане на празници
Amazon също удължава периода на връщане по време на празничния сезон. Тази промяна се отнася за няколко европейски държави, включително Германия, Франция, Италия и Нидерландия.
Артикулите, закупени от 1 ноември до 25 декември, могат да бъдат върнати до 31 януари или в рамките на 30 дни от покупката (което от двете настъпи по-късно).
Това разширение поддържа удобството на клиентите и е важен фактор за продавачите, които се подготвят за празничния сезон.
Препоръки за електронна търговия
Ако продавате продуктите си в британския Amazon, все още имате известно време да приложите промените. Съсредоточете се върху ефективни решения и помислете какво трябва да бъде подредено.
Продавачите трябва да оценят текущата си инфраструктура за връщане и да обмислят използването на препоръчаните от Amazon доставчици, за да опростят спазването на правилата.
Също така си струва да се отбележи, че Amazon обикновено променя политиките си за връщане и в други европейски страни. Затова можем да очакваме подобни корекции не само в Обединеното кралство, но и в други държави. Платформата обаче все още не е предоставила информация за това.