3 мин. четене

Влиза в сила изменен унгарски закон за пощенските услуги

Унгарските клиенти ще имат достъп до услугите за онлайн пазаруване на Magyar Posta. Фиксираните цени ще бъдат определени така, че да не поставят Magyar Posta в неизгодно положение.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Влиза в сила изменен унгарски закон за пощенските услуги
Източник: Depositphotos

От 28 март 2024 г. всеки електронен магазин в Унгария трябва да предлага доставка на стоки на клиентите чрез Magyar Posta (Унгарски пощи). Подробностите са предоставени от чешкия APEK в правна информация на английски език. Те също така развиват блога Post without Borders.

„Задължението за предлагане на доставка чрез Magyar Posta важи за всички компании, насочени към унгарския пазар. Изключение прави, когато търговецът доставя стоките директно от чужбина. Следователно, ако електронен магазин изпраща колети директно от Германия до Унгария, Magyar Posta не може да осигури доставка и следователно не е необходимо да бъде включена в офертата на превозвачите на въпросния магазин“. Източникът APEK.cz цитиран на 27.3.2024 г. в 14:48 часа.

Изменението на закона има за цел да насърчи държавните предприятия, като регламентът ще се прилага за офертата. Клиентът ще реши дали да избере унгарската поща или нейните конкуренти, които да доставят поръчката си. Електронните магазини обаче трябва да предлагат избор от всички начини за доставка, предлагани от пощенската служба: доставка до дома (до адреса), доставка до пощенската станция, доставка до пункт за събиране или до кутии за събиране.

Унгарските пощи публикуваха фиксирани цени за електронните магазини на своя уебсайт. Например, Magyar Posta е определила максимална цена от 990 HUF (приблизително 2,5 евро) за доставка до пощенска станция или пощенска кутия, а доставката до дома трябва да струва 1 990 HUF (приблизително 5 EUR). Цената зависи от теглото на пратката.

Спазването на държавната регулация се следи от Органа за защита на потребителите. Неспазването на разпоредбите се счита за вредно за интересите на потребителите и може да доведе до предприемане на действия от страна на съответните органи. Правните последици могат да включват глоба.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+