6 мин. четене

Водещи реклами с по-точни правила: Meta иска надзор върху начина, по който рекламодателите обработват данни

Lead Ads са популярен инструмент за събиране на контакти във Facebook или Instagram. Те позволяват на потребителите да оставят данните си за контакт директно в рекламата чрез формуляр, без да кликват върху уебсайт. За марките това е лесен начин за генериране на потенциални клиенти за бюлетини, оферти или консултации. В новите си правила Meta ясно установява отговорност за обработката на лични данни и добавя по-строги правила за това как компаниите трябва да обработват данните.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Водещи реклами с по-точни правила: Meta иска надзор върху начина, по който рекламодателите обработват данни
Източник: ChatGPT

Какво представляват водещите реклами и защо се използват

Потенциалните реклами са специален тип реклама, която позволява събиране на контакти директно във Facebook или Instagram, без да е необходимо да кликвате върху уебсайт.

Когато потребител кликне върху рекламата, формуляр се отваря директно в интерфейса на Facebook или Instagram. Някои полета, като име или имейл, са предварително попълнени от профила, така че целият процес отнема само няколко секунди. Това означава, че марките могат да получат контакти дори от хора, които не биха достигнали до уебсайта им.

За компаниите това е удобен начин да провеждат кампании за бюлетини, предварителни регистрации или запитвания за услуги , без да се налага да създават отделна целева страница.

Недостатъкът обаче е ограниченото пространство за обяснение на офертата и по-голямата отговорност при обработката на лични данни. Данните не се събират чрез вашия уебсайт, така че всичко трябва да бъде законово адресирано директно в интерфейса на Meta – от текста на формуляра до съгласието за обработка на данни.

Промени в рекламните кампании с мета потенциални клиенти

Meta публикува нови условия за реклами с потенциални клиенти, които не съдържат фундаментално нови задължения, но точно определят отговорността на рекламодателите при работа с данни. Това не е революция, а сигнал, че Meta ще прилага тези правила по-стриктно – включително в области, които преди това са били само официални задължения по GDPR.

Следователно Meta не променя самите правила, а ги прави по-ясни и изпраща ясно послание, че ще ги наблюдава систематично.

Нека ги разгледаме по-отблизо:

1. Изясняване на събирането и използването на данни

Рекламодателите могат да събират само основни данни за контакт и не трябва да насочват кампании към непълнолетни лица или да изискват чувствителна информация. Ако искат да използват контактите за цел, различна от тази, с която потребителят се е съгласил (напр. добавянето им към бюлетин), той трябва да получи ново, отделно съгласие.

2. Прозрачност и контакт с потребителите

Всеки формуляр трябва да съдържа ясно обяснение защо се събират данни и връзка към политиката за поверителност.

Meta вече също така изисква рекламодателите да имат функциониращ комуникационен канал, чрез който потребителите могат да се свържат с тях, като имейл адрес или формуляр за контакт на уебсайта.

3. Рекламните стандарти се прилагат и за формата

Текстът и съдържанието на формуляра ще бъдат оценявани толкова стриктно, колкото и самата реклама. Подвеждащите твърдения или неточните оферти могат да доведат не само до отхвърляне на обявата, но и до нарушаване на договорните условия.

4. Ясна забрана за продажба и комбиниране на данни

Получените контакти не трябва да се продават, споделят или комбинират с данни от други клиенти. Ако една агенция обработва потенциални клиенти за няколко рекламодатели, тя трябва да гарантира, че всяка база данни остава напълно отделна.

5. Засилване на отговорността и надзора

В документа Meta си запазва правото да извършва одити, да спира достъпа до функцията или да блокира акаунти, ако рекламодателите нарушат условията.

С други думи – това, с което преди се занимаваше само органът за защита на данните, сега може да се занимава и самата Meta.

Защо Meta прави промени?

От формална гледна точка става въпрос за подреждане на условията, но от практическа гледна точка това е сигнал към рекламодателите и агенциите. Meta дава ясно да се разбере, че отговорността за това как компаниите обработват данните от нейните платформи е на рекламодателя, а не на платформата.

Това също е превантивна стъпка, която намалява риска компанията да бъде обвинена в неадекватна защита на данните, ако рекламодателят обработва контакти в нарушение на GDPR.

Какво трябва да направят компаниите

  • Проверете текстовете във формулярите за потенциални клиенти – дали съдържат ясно обяснение на целта и връзка към политиките за обработка на данни.
  • Проверете как потребителите могат да се свържат с компанията относно своите данни.
  • Вижте процеса за обработка на потенциални клиенти в CRM или имейл системи – особено кой има достъп до тях и дали те се използват за цел, различна от декларираната.
  • Ако управлявате кампании чрез агенция, проверете как обработват данните. Рекламодателят също носи отговорност за всички нарушения.

Meta не въвежда нови правила, а ги изяснява и разширява способността си да налага съответствие. За компаниите, които вече работят с данни в съответствие с GDPR, практически нищо не се променя. За други това е предупреждение, че „незначителен пропуск в настройките на формуляра“ може вече да доведе не само до отхвърляне на реклама, но и до загуба на достъп до функцията за водещи реклами.

Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU