4 мин. четене

Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции

Според ECDB (база данни за електронната търговия) европейският пейзаж на електронната търговия се променя драстично, тъй като китайските платформи заемат по-голяма част от пазара. Тъй като растежът на вътрешната електронна търговия в Китай се забавя до едва 3,5% през 2023 г. - по-малко от растежа на повечето от първите 10 световни пазара - китайските гиганти все повече търсят на запад възможности за разширяване.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции
Източник: Depositphotos

Китайските гиганти в електронната търговия доминират на дигиталния пазар

Alibaba, PDD, JD.com и ByteDance са четирите основни компании, които доминират на китайския пазар, с комбинирани годишни приходи от над 350 милиарда щатски долара и 80% от най-големия пазар за електронна търговия в света.

С 978 милиарда долара приходи от Taobao и Tmall, Alibaba остава най-голямата, но пазарният й дял се е променил драстично. Alibaba, която през 2019 г. сподели 70% от GMV (брутната стойност на стоките) на Big 4 с JD.com, се сблъска с нарастваща конкуренция от по-нови компании, които поставят акцент върху ниските цени и социалната търговия.

Chinese marketplaces

Source: ECDB

Douyin на ByteDance достигна 388 милиарда щатски долара в GMV. Стратегията за ниски цени на Pinduoduo сега улавя почти една четвърт от GMV на Big 4. Междувременно Shein се очертава като значителна глобална сила чрез своята компания майка Roadget Business Pte Ltd.

От 2019 г. PDD Holdings се разшири с 300%, Shein се разшири с невероятните 1,200%, а ByteDance се превърна в петата по големина компания за електронна търговия в световен мащаб със своята 6,000% активност в електронната търговия.

Навлизане на европейския пазар: смесен успех за китайските платформи в различните региони

С 40% пазарен дял Trendyol на Alibaba води на европейския пазар на GMV, докато Турция води с 21%. През първата си година Miravia на Alibaba в Испания генерира 1 милиард щатски долара в GMV, като Франция и Испания са на второ и трето място, съответно с 15% и 14%.

chinese retailers

Source: ECDB

Германия е интересен казус. Въпреки че е вторият по големина пазар за електронна търговия в Европа, той представлява само 7% от европейския бизнес на китайските компании, ситуация, която до голяма степен се дължи на силни местни играчи като Otto, Zalando и Ceconomy.

Китайските платформи обаче станаха много популярни: през първата си година Temu спечели 750 милиона щатски долара, класирайки се на 13-то място по размер на пазара, докато AliExpress нарасна с 54% до над 1 милиард щатски долара, осигурявайки си седмо място.

Продажбите на Shein в Германия са се увеличили с 40% до 617 милиона щатски долара, въпреки че се нарежда едва на 18-то място сред онлайн търговците на дребно.

40% от испанските клиенти са използвали AliExpress, в сравнение със само 11% от германците.

Това предполага, че има големи различия в приемането от страна на потребителите.

Вероятно тези тенденции ще продължат да променят динамиката на европейската електронна търговия предвид бързия й растеж и факта, че китайските практики в електронната търговия обикновено предхождат тези на западните пазари с няколко години.

Споделяне на статия
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU