4 мин. четене

Гигантът за бърза мода Shein иска спорно изключение от Лондон

В това, което може да бъде първото подобно изключение в Лондон, гигантът за бърза мода Shein може да оспори изискванията за листване на града, като източници разкриват, че компанията може да поиска освобождаване от правилата за публични акции. Търговецът на дребно, известен със своите блузи за 5 долара и рокли за 10 долара, произведени предимно в Китай, подаде поверителните си документи в Органа за финансово поведение миналия юни за това, което може да се превърне в една от най-значимите обяви за годината. Както съобщихме миналата седмица, разширеният процес на преглед на FCA произтича от необходимостта от по-задълбочено проучване на практиките на веригата за доставки на компанията.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Гигантът за бърза мода Shein иска спорно изключение от Лондон
Източник: Depositphotos

Оценка и пазарно въздействие

Пазарните наблюдатели отбелязват, че процесът на преглед на FCA се е разширил отвъд типичните срокове, повдигайки вежди във финансовите кръгове на града.

Току-що след оценка от 66 милиарда долара в последния кръг на финансиране, потенциалният 10% плаващ обем на Shein ще възлиза на приблизително 6,6 милиарда долара, лесно засенчвайки листването на Puig за 2,9 милиарда долара – в момента най-голямото в Европа тази година.

При сегашната оценка на компанията, дори минимално публично предлагане би представлявало важен етап за лондонския пазар.

Стратегическа опора и траектория на растеж

Компанията със седалище в Сингапур се обърна към Лондон, след като съпротивата на американските законодатели провали плановете й за Ню Йорк.

Този ход подчертава нарастващата привлекателност на Лондон като алтернативно място за листване на международни компании, изправени пред предизвикателства на други пазари.

Въпреки регулаторния лабиринт, бизнесът процъфтява: Coresight Research очаква приходите да скочат с 55% до 50 милиарда долара тази година, подчертавайки бързата траектория на растеж на компанията в сектора на бързата мода.

Fast fashion giant Shein- revenue

Source: Coresight Research

Регулаторната еволюция на Лондон

Финансовият район на Лондон работи за повишаване на конкурентното си предимство, по-специално чрез намаляване на изискванията за публично търгуване от 25% на 10% през 2021 г.

Тази регулаторна еволюция е част от по-широки реформи, целящи да направят града по-привлекателен за големи международни листвания.

Случаят на Шейн обаче може да изтласка тези вече облекчени правила в неизследвана територия. Тъй като китайските регулатори все още не преценяват плановете за листване, отразяващи значителното производствено присъствие на компанията в Китай, пътят напред остава сложен.

Пазарни последици и перспективи за бъдещето

Успехът на стратегията на Shein за листване може да създаде важни прецеденти за финансовите пазари в Лондон.

Способността на компанията да осигури освобождаване от правилото за 10% ще сигнализира за готовността на града да адаптира регулаторната си рамка, за да привлече големи международни компании.

За финансовия район на Лондон, който се конкурира с други световни финансови центрове за високопоставени листвания, изходът от това дело може да промени начина, по който той ухажва бъдещите компании за търговия на дребно на все по-конкурентния глобален пазар.

Времето на потенциалното IPO остава несигурно, тъй като процесите на регулаторно одобрение продължават на множество фронтове. Въпреки това, мащабът на бизнеса на Shein и нейният иновативен подход към правилата за листване правят това внимателно наблюдавано развитие на световните финансови пазари.

Споделяне на статия
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU