3 мин. четене

Гласовите технологии променят маркетинга в електронната търговия: поколението Z е пионер в пътя

Маркетингът на електронната търговия се развива бързо и гласовите технологии се превръщат в инструмент, променящ играта както за потребителите, така и за магазините. Скорошно проучване разкрива, че значителна част от купувачите в световен мащаб възприемат този иновативен подход към онлайн покупките.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Гласовите технологии променят маркетинга в електронната търговия: поколението Z е пионер в пътя
Източник: Depositphotos

„Как светът прави цифрови“, проучването на PYMNTS Intelligence от 2024 г., предлага интересен анализ на приемането на гласово активирани покупки сред няколко поколения. Според проучването, в което са анкетирани над 67 000 потребители от 11 държави , представляващи повече от половината от световния БВП, 17,9% от общото население използва речева технология за пазаруване поне веднъж седмично.

Но поколенческото разделение рисува по-сложна картина, като по-младите потребители оглавяват тази маркетингова трансформация на електронната търговия. С изумителните 30,4% от членовете си седмично, които се занимават с гласово пазаруване, поколението Z води. Популярността на гласово активираното купуване от тази технологично грамотна група предефинира маркетинговите подходи за електронна търговия.

Source: PYMNTS Intelligence

Не изостават с 27,6% седмично използване на гласово пазаруване милениалите. Дигиталните хора усърдно включиха тази технология в забързаните си графици, предлагайки чудесен шанс на търговците на електронна търговия да се възползват от този разширяващ се пазар.

По-старите поколения приемат много по-ниски проценти. Само 6,8% от бейби бумърите използват речева технология седмично за пазаруване; Поколението X има 14.9% седмична скорост на използване. Тази разлика между поколенията подчертава изискването за персонализирани маркетингови стратегии за електронна търговия, които да отговарят на няколко възрастови групи.

Нарастващата гласова търговия променя цялото изживяване при покупка, не само по отношение на лекотата. Напредъкът в контекстуалната осведоменост и обработката на естествен език са повишили гласовите способности от основен „майстор на задачите“ до по-интуитивно, човешко преживяване.

Очевидно е, че с развитието на гласовите технологии маркетинговите планове за електронна търговия трябва да се променят, за да отговарят на предпочитанията на потребителите, особено тези на по-младите поколения, движещи тази тенденция. Търговците на дребно и търговците, които ефективно използват гласово активирано пазаруване в своите дигитални планове, вероятно ще имат конкурентно предимство в бързо развиващата се онлайн среда за търговия на дребно.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+