3 мин. четене

Гласовите технологии променят маркетинга в електронната търговия: поколението Z е пионер в пътя

Маркетингът на електронната търговия се развива бързо и гласовите технологии се превръщат в инструмент, променящ играта както за потребителите, така и за магазините. Скорошно проучване разкрива, че значителна част от купувачите в световен мащаб възприемат този иновативен подход към онлайн покупките.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Гласовите технологии променят маркетинга в електронната търговия: поколението Z е пионер в пътя
Източник: Depositphotos

„Как светът прави цифрови“, проучването на PYMNTS Intelligence от 2024 г., предлага интересен анализ на приемането на гласово активирани покупки сред няколко поколения. Според проучването, в което са анкетирани над 67 000 потребители от 11 държави , представляващи повече от половината от световния БВП, 17,9% от общото население използва речева технология за пазаруване поне веднъж седмично.

Но поколенческото разделение рисува по-сложна картина, като по-младите потребители оглавяват тази маркетингова трансформация на електронната търговия. С изумителните 30,4% от членовете си седмично, които се занимават с гласово пазаруване, поколението Z води. Популярността на гласово активираното купуване от тази технологично грамотна група предефинира маркетинговите подходи за електронна търговия.

Source: PYMNTS Intelligence

Не изостават с 27,6% седмично използване на гласово пазаруване милениалите. Дигиталните хора усърдно включиха тази технология в забързаните си графици, предлагайки чудесен шанс на търговците на електронна търговия да се възползват от този разширяващ се пазар.

По-старите поколения приемат много по-ниски проценти. Само 6,8% от бейби бумърите използват речева технология седмично за пазаруване; Поколението X има 14.9% седмична скорост на използване. Тази разлика между поколенията подчертава изискването за персонализирани маркетингови стратегии за електронна търговия, които да отговарят на няколко възрастови групи.

Нарастващата гласова търговия променя цялото изживяване при покупка, не само по отношение на лекотата. Напредъкът в контекстуалната осведоменост и обработката на естествен език са повишили гласовите способности от основен „майстор на задачите“ до по-интуитивно, човешко преживяване.

Очевидно е, че с развитието на гласовите технологии маркетинговите планове за електронна търговия трябва да се променят, за да отговарят на предпочитанията на потребителите, особено тези на по-младите поколения, движещи тази тенденция. Търговците на дребно и търговците, които ефективно използват гласово активирано пазаруване в своите дигитални планове, вероятно ще имат конкурентно предимство в бързо развиващата се онлайн среда за търговия на дребно.

Споделяне на статия
Подобни статии
7,000+ маркетолози се насочват към Будапеща – ето защо
4 мин. четене

7,000+ маркетолози се насочват към Будапеща – ето защо

Affiliate World Europe идва в Будапеща на 4-5 септември 2025 г. в конгресния и изложбен център Hungexpo Budapest. Тази първокласна конференция за партньорски маркетинг събира най-добрите търговци, рекламодатели и технологични иноватори в индустрията за два дни работа в мрежа, обучение и бизнес растеж.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Оценката на възможностите за изкуствен интелект на Meta вече е достъпна за всички рекламни акаунти
3 мин. четене

Оценката на възможностите за изкуствен интелект на Meta вече е достъпна за всички рекламни акаунти

Meta завърши глобалното внедряване на своята функция Opportunity Score във всички рекламни акаунти, след първоначалните фази на тестване, които започнаха по-рано тази година. Инструментът за оптимизиране, управляван от изкуствен интелект, има за цел да помогне на рекламодателите да подобрят ефективността на кампаниите си чрез систематични препоръки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Instagram добавя седмични обобщения и сигнали за постижения за създателите
3 мин. четене

Instagram добавя седмични обобщения и сигнали за постижения за създателите

Вчера Instagram пусна две функции, ориентирани към създателите , предназначени да подобрят ангажираността на потребителите и да осигурят по-добра видимост на производителността за създателите на съдържание в платформата.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+