
„Как светът прави цифрови“, проучването на PYMNTS Intelligence от 2024 г., предлага интересен анализ на приемането на гласово активирани покупки сред няколко поколения. Според проучването, в което са анкетирани над 67 000 потребители от 11 държави , представляващи повече от половината от световния БВП, 17,9% от общото население използва речева технология за пазаруване поне веднъж седмично.
Но поколенческото разделение рисува по-сложна картина, като по-младите потребители оглавяват тази маркетингова трансформация на електронната търговия. С изумителните 30,4% от членовете си седмично, които се занимават с гласово пазаруване, поколението Z води. Популярността на гласово активираното купуване от тази технологично грамотна група предефинира маркетинговите подходи за електронна търговия.

Source: PYMNTS Intelligence
Не изостават с 27,6% седмично използване на гласово пазаруване милениалите. Дигиталните хора усърдно включиха тази технология в забързаните си графици, предлагайки чудесен шанс на търговците на електронна търговия да се възползват от този разширяващ се пазар.
По-старите поколения приемат много по-ниски проценти. Само 6,8% от бейби бумърите използват речева технология седмично за пазаруване; Поколението X има 14.9% седмична скорост на използване. Тази разлика между поколенията подчертава изискването за персонализирани маркетингови стратегии за електронна търговия, които да отговарят на няколко възрастови групи.
Нарастващата гласова търговия променя цялото изживяване при покупка, не само по отношение на лекотата. Напредъкът в контекстуалната осведоменост и обработката на естествен език са повишили гласовите способности от основен „майстор на задачите“ до по-интуитивно, човешко преживяване.
Очевидно е, че с развитието на гласовите технологии маркетинговите планове за електронна търговия трябва да се променят, за да отговарят на предпочитанията на потребителите, особено тези на по-младите поколения, движещи тази тенденция. Търговците на дребно и търговците, които ефективно използват гласово активирано пазаруване в своите дигитални планове, вероятно ще имат конкурентно предимство в бързо развиващата се онлайн среда за търговия на дребно.