7 мин. четене

Големите данни увеличават успеха на електронната търговия

Големите данни вече са от решаващо значение за компаниите, които търсят предимство. Също така е жизненоважно за марките и магазините. Тази огромна част от информацията идва от различни източници. Те включват проучвания, онлайн транзакции и социални медии. Големите данни могат да приемат различни форми. Тя може да бъде структурирана, полуструктурирана или неструктурирана. Известен е със своите 3 Vs: висока скорост, обем и разнообразие. Разширените инструменти помагат да се осмислят тези данни. Анализите и машинното обучение копаят дълбоко. Те разкриват скрити прозрения и модели. Някога те бяха невъзможни за откриване или достъп.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Големите данни увеличават успеха на електронната търговия
Източник: Depositphotos

Големите данни трансформират електронната търговия: от прозрения до оптимизация

Големите данни намират широко и трансформиращо приложение в електронната търговия. В областта на прозренията на клиентите, той позволява на бизнеса да изследва предпочитанията и поведението на потребителите, като по този начин позволява персонализиран маркетинг чрез сегментиране на клиентите и персонализирано изживяване при покупка. Той гарантира, че правилните продукти са налични в точното време и на правилното място, като по този начин помага за прогнозиране на търсенето и оптимизиране на логистиката при управлението на инвентара.

Друга жизненоважна област, в която големите данни показват голяма стойност, е:

  • Оптимизация на цените. Динамичните техники за ценообразуване, базирани на търсенето, предлагането и конкурентното ценообразуване, позволяват на бизнеса да увеличи максимално доходите, като същевременно е конкурентоспособен.
  • Задвижва чатботове, управлявани от изкуствен интелект, за ефективна обработка на запитвания в грижата за клиенти, като по този начин подобрява цялата система за поддръжка чрез забелязване на споделени притеснения на клиентите.
  • Помага на управлението на продуктите до голяма степен, както и на другите. Въз основа на предпочитанията на потребителите компаниите могат да увеличат максимално своята продуктова линия.
  • Улеснява анализа на конкурентите за бизнеса , така че те да могат да намерят ефективни стратегии на пазара и да вземат мъдри решения, за да останат конкурентоспособни.
Big data transforms e-commerce: Learn how companies use analytics to personalize experiences, optimize operations, and boost sales.

Source: Depositphotos

Захранване на маркетинга и ефективността

В маркетинга и рекламата големите данни поддържат изключително фокусирани кампании, насочени към определени потребителски групи. Той също така предлага силен анализ на ефективността, така че фирмите винаги да могат да оценят и подобрят своите маркетингови инициативи.

Мониторингът на ефективността също зависи много от тях, особено за онлайн магазините. Анализирането на показатели като време за зареждане и процент на грешки помага на компаниите да увеличат максимално потребителското изживяване и да гарантират безпроблемни операции.

Предимствата на големите данни за компаниите и магазините са много. Те обхващат контрол на разходите, по-добра ефективност, конкурентно ценообразуване, креативно разработване на продукти и услуги, проучване на местния пазар и управление на онлайн репутацията. Той помага на бизнеса да взема мъдри решения, да реагира бързо на потребителските тенденции и да продължи напред в постоянно променящата се сцена на електронната търговия.

AnyWare Revolution: Как Domino’s използва 85 000 източника на данни

Една практическа илюстрация за това как големите данни трансформират електронната търговия е чрез персонализирано пазаруване, илюстрирано от компании като Domino’s Pizza. В рамките на кампанията си „AnyWare“ Domino’s позволява на потребителите да купуват пица чрез смарт часовници, телевизори и социални медии, наред с други платформи.

Комбинирането на данни от повече от 85 000 структурирани и неструктурирани източника помага на Domino’s да предостави пълна картина на предпочитанията и дейностите на потребителите, като по този начин улеснява тази лекота.

  • Интегриране на данни. Domino’s може правилно да изследва взаимодействията и предпочитанията на потребителите, като обобщава данни в реално време от много канали за продажба. Тази интеграция улеснява познаването на предпочитанията на потребителите и желания ред.
  • Domino’s персонализира своите маркетингови планове и препоръки за продукти в зависимост от конкретни потребителски данни с помощта на анализ на големи данни. Ако потребителят редовно поръчва определен вид пица, например, системата може да препоръча свързани продукти или да предостави индивидуални отстъпки.
  • Подобрена ангажираност на потребителите. Поръчката по няколко канала повишава удовлетвореността и ангажираността на потребителите. Потребителите ценят простотата и гъвкавостта на любимите си джаджи за поръчка.
  • Анализът на големи данни помага на Domino’s да опрости процесите, да увеличи максимално контрола на инвентара и да подобри времето за доставка чрез прозрения.
  • По-високите обеми на продажбите произтичат от комбинацията от удобство и персонализиране. Тези, които имат положителен опит, съобразен с техните вкусове, са по-склонни да се върнат.

Domino’s Pizza е поразителна илюстрация на това как анализът на големи данни може да революционизира електронната търговия чрез персонализирани услуги, повишена оперативна ефективност и накрая увеличаване на продажбите на клиентското изживяване. Тази стратегия не само отговаря на очакванията на потребителите, но и помага на бизнеса да бъде конкурентоспособен в забързаната сцена на електронната търговия.

Като се имат предвид всички неща, големите данни се превръщат в задължителен инструмент за електронна търговия. Използването на тази сила ще помогне на компаниите да вземат решения, базирани на данни, да оптимизират операциите си и да получат задълбочено разбиране на поведението на потребителите.

Споделяне на статия
Подобни статии
Измерване на маркетинговата ефективност: инструменти и техники
12 мин. четене

Измерване на маркетинговата ефективност: инструменти и техники

Измерването на маркетинговите усилия е не само необходимост, но и задължително. Знанието как да измервате, оценявате и оптимизирате маркетинговите дейности е от съществено значение. Можете също така да изхвърлите маркетинговия си бюджет през прозореца без подходящо измерване. Тази статия разглежда причините, поради които маркетинговите показатели са важни, как да се оцени ефективността на кампанията и […]

Michal Kubo Michal Kubo
CEO, Co - Founder, ptagroup | Akademio
Разширени функции на Google Анализ 4
17 мин. четене

Разширени функции на Google Анализ 4

Google Analytics 4 не е просто поредната версия на Google Analytics, а изцяло нов подход за анализ на потребителските данни. Той предлага няколко разширени функции, които ви позволяват да работите по-ефективно с данни и да получавате по-задълбочена представа за поведението на посетителите. Ако искате да получите по-точна представа за клиентите си и да оптимизирате маркетинговите […]

Adam Cagala Adam Cagala
Data Master, ptagroup
Приписването с последно кликване не е достатъчно: Защо е време да се развиваме
6 мин. четене

Приписването с последно кликване не е достатъчно: Защо е време да се развиваме

Широко разпространеното разчитане на модели за приписване с последно кликване се оказва все по-неадекватно, особено когато е насочено към по-млади, технологично грамотни поколения. Последните открития от Snapchat подчертават спешната нужда от промяна на парадигмата в методологиите за измерване. Традиционният подход на последния клик често рисува непълна картина, представяйки погрешно истинската ефективност на сложни, многоканални маркетингови […]