3 мин. четене

Голяма кибератака удари разширенията на браузъра Chrome

Изследователите по сигурността са открили широко разпространена кибератака , която е насочена към разширения на браузъра Chrome, според The Verge. От средата на декември 2024 г. нападателите успяха да инсталират злонамерен код и да компрометират няколко добре познати разширения.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Голяма кибератака удари разширенията на браузъра Chrome
Източник: Depositphotos

Събирането на лична информация за потребителите, особено бисквитките на браузъра и сесиите за удостоверяване, беше основната цел на атаката. Експертите отбелязаха, че основните цели са услугите с изкуствен интелект и платформите за реклама в социалните медии, със специален акцент върху акаунтите във Facebook Ads.

По ирония на съдбата, Cyberhaven, компания, която предлага решения за киберсигурност, беше един от засегнатите бизнеси. Фишинг имейл беше използван за компрометиране на тяхното разширение за предотвратяване на загуба на данни. В 20:32 часа на 24 декември беше достъпна злонамерената версия на тяхното разширение (24.10.4).

Въпреки че компанията реагира бързо, идентифицирайки проблема на следващия ден в 18:54 часа, зловредният код продължи да функционира до 21:50 часа на 25 декември.

Хайме Бласко, изследовател по сигурността, отбелязва, че нито една конкретна компания не е била обект на тази атака. Той откри същия зловреден код в други разширения, като VPN и AI инструменти, докато провеждаше разследването си.

След инцидента Cyberhaven пусна редица насоки за сигурност за организации, които могат да бъдат засегнати.

Важните предпазни мерки включват внимателна проверка на системните регистрационни файлове за необичайна активност и незабавна промяна на паролите на всички идентификационни данни, ако не използват усъвършенствания стандарт за сигурност FIDO2 за многофакторно удостоверяване.

Актуализирана, защитена версия на разширението, обозначена като 24.10.5, вече е предоставена от компанията.

Споделяне на статия
Подобни статии
Какви са тенденциите в омниканалния маркетинг през 2025 г.?
3 мин. четене

Какви са тенденциите в омниканалния маркетинг през 2025 г.?

През 2025 г. онлайн търговците на дребно са изправени пред безпрецедентно предизвикателство: вниманието на потребителите е фрагментирано в безброй приложения, платформи и устройства. Последните проучвания показват драматична промяна в поведението на потребителите – линейната телевизионна гледаемост е спаднала под 50% от общото екранно време.

Прочетете статия
Тръмп заплашва ЕС с нови мита
3 мин. четене

Тръмп заплашва ЕС с нови мита

Според Ройтерс президентът на САЩ Доналд Тръмп описа търговските практики на ЕС като „много, много лоши“ за САЩ и обяви планове за налагане на нови мита на ЕС на 21 януари. Потенциално голяма промяна в търговията между САЩ и ЕС може да бъде резултат от декларацията на Тръмп в Белия дом, че митата са „единственият […]

Прочетете статия
Защо само 26% оценяват дигиталните изживявания като отлични и как да се подобрят
6 мин. четене

Защо само 26% оценяват дигиталните изживявания като отлични и как да се подобрят

Само 26% от клиентите оценяват дигиталните изживявания като отлични. Какво може да се направи? Миналата година се наблюдава скок в новините за унифицирани данни и генеративен AI, като и двете имат потенциала да трансформират клиентското изживяване. Защо персонализацията често се проваля? И какво отличава пазарните лидери от другите компании? Докладът на Adobe Digital Trends 2024 […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+