5 мин. четене

Дали бейби бумърите са пренебрегваната възможност за електронна търговия?

Какво харесва поколението Z? Къде намираме поколението Z? Как да се справим с поколението Z? Много статии и лекции фокусират вниманието си върху младите хора. Нов доклад обаче разкрива изненадваща тенденция, която може да повлияе на маркетинговите стратегии. Бейби бумърите, поколението, родено между 1946 и 1964 г., преживяват дигитална революция. И много марки пренебрегват това досега.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Дали бейби бумърите са пренебрегваната възможност за електронна търговия?
Източник: Depositphotos

Warc се фокусира върху неизползвания потенциал на тази целева група в доклада „Голямата дигитална промяна на бейби бумърите“. Това поколение в момента се нарежда сред най-богатите в света. Вероятно не бихме ги търсили в онлайн средата, което се оказва грешка. Всъщност това е доходоносен сегмент с висока покупателна способност.

Драстично преминаване към цифрови технологии

Бейби бумърите представляват неизползван потенциал на богата целева група. През последните години това поколение претърпя драматична промяна към цифровите технологии. В момента те прекарват 54,4% от медийното си време онлайн, което е увеличение от 7,4% само за четири години. Тази тенденция е още по-изразена през десетгодишния хоризонт – времето, прекарано в дигитални медии, се е увеличило от 31,6% на 53%.

Промяната в медийните предпочитания също е интересна. Бейби бумърите все повече предпочитат дигиталните версии на традиционните медии. Наблюдаваме преход от печатни вестници към онлайн новини, нарастваща популярност на CTV (Connected TV) за сметка на традиционната телевизия и увеличаване на интереса към цифровото аудио. Тази тенденция отваря нови възможности за таргетиране на маркетингови съобщения.

Baby Boomers represent an untapped potential of a wealthy target group. In recent years, this generation has undergone a dramatic shift towards digital. They currently spend 54.4% of their media time online, an increase of 7.4% in just four years. This trend is even more pronounced over a ten-year horizon - time spent with digital media has increased from 31.6% to 53%.

Source: WARC

Социални медии и реклама

Наблюдаваме различна динамика в сферата на социалните медии и стрийминг услугите. Докаторазходите за социални мрежи са се увеличили с 43,1% през последните 10 години, гледането на стрийминг платформи е отбелязало зашеметяващо увеличение от 195% за същия период. Въпреки тази тенденция, Facebook остава най-популярната социална мрежа, като 29% от седмичните потребители в САЩ принадлежат към тази възрастова група.

За маркетолозите това поколение представлява специфични предизвикателства. Само 12% от бейби бумърите възприемат рекламата положително, което е доста под средното ниво от 47% за поколенията. Тази тенденция се отразява и в ниското приемане на поддържаните от реклами SVOD ( абонаментно видео при поискване) услуги. Само 4,5% от бейби бумърите са избрали тази опция, в сравнение с 28,4% за поколението Z.

Тези прозрения предполагат, че настоящите маркетингови стратегии трябва да бъдат преоценени и адаптирани към променящите се навици на тази значима демографска група. Разбирането и адаптирането към тези тенденции може да проправи пътя за по-ефективно таргетиране на един от най-богатите потребителски сегменти.

Бейби бумърите са онлайн. Как реагира вашата маркетингова стратегия?

  1. Преоценете медийните си планове: Съсредоточете се върху дигиталните канали, които бейби бумърите предпочитат – онлайн новини, CTV и цифрово аудио.
  2. Оптимизиране на съдържанието за CTV и стрийминг: Инвестирайте в качествено видео съдържание и реклами за платформи като Netflix и YouTube. Помислете за местните играчи.
  3. Персонализирайте подхода си: Създавайте целево съдържание, което резонира с ценностите и интересите на това поколение.
  4. Експериментирайте с рекламни формати: Като се има предвид ниската популярност на традиционната реклама, потърсете иновативни и по-малко инвазивни начини да ги достигнете.
  5. Не забравяйте Facebook: Въпреки че не е толкова привлекателна за по-младите поколения, тя остава ключова платформа за бейби бумърите.
  6. Образование и предоставяне на стойност: Вместо агресивни продажби, съсредоточете се върху предоставянето на полезна информация и решения на проблемите на тази целева група. Пренебрегването на дигиталната трансформация на бейби бумърите може да означава загуба на значителна бизнес възможност. Адаптирайки стратегията си към тази тенденция, можете да спечелите конкурентно предимство и да отворите път към един от най-богатите потребителски сегменти.

 

Споделяне на статия
Подобни статии
Празничното пазаруване сега започва през лятото и продължава 3 месеца, разкриват изследванията
8 мин. четене

Празничното пазаруване сега започва през лятото и продължава 3 месеца, разкриват изследванията

Amazon Ads пусна маркетингово ръководство за празничния сезон 2025 г. Констатациите показват радикална промяна в поведението при пазаруване: 14% от клиентите започват да пазаруват през лятото, а 31% извършват покупки след Кибер понеделник. Цената и качеството на съдържанието са по-важни от всякога.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
CTV, телевизия и социално видео: Каква е разликата и защо има значение?
5 мин. четене

CTV, телевизия и социално видео: Каква е разликата и защо има значение?

Днес видеото е навсякъде. Но не всички видеоклипове са еднакви – и със сигурност не се показват по един и същи начин, не се измерват по един и същи начин и не се представят по един и същи начин. Докато маркетинговите дискусии често обединяват термини като видео реклама, телевизионни спотове или социално видео, на практика […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Нови данни: Една трета от купувачите напускат след лошо търсене
5 мин. четене

Нови данни: Една трета от купувачите напускат след лошо търсене

Клиент пристига във вашия електронен магазин. Те знаят какво търсят, въвеждат първата дума в търсене – и нищо. Няма резултати, няма алтернативи и няма налична помощ. Няколко секунди по-късно те вече пазаруват другаде. Въпреки че търсенето в уебсайта може да изглежда като технически детайл, на практика то играе ключова роля при вземането на решения от […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge