
Дигиталните медии в магазина стимулират висока ангажираност на потребителите
Повече от 74% от потребителите в САЩ са се сблъсквали с цифрови формати във физически магазини, като телевизионни екрани, врати на хладилни витрини и терминали за плащане. По-младите поколения, особено поколението Z, са по-склонни да взаимодействат с тези формати, докато бейби бумърите са по-малко запознати с тях.
Потребителите не само забелязват тези медии – 61,6% съобщават, че са закупили продукт, който е представен по този начин в магазина. 66% от тях дори са направили покупката веднага. Цифровите табели подтикват потребителите към незабавни решения, като по този начин предлагат мощен инструмент за търговците на дребно и марките.
Увеличени разходи и посещения на магазини
Близо 66% от потребителите твърдят, че дигиталните формати в магазините влияят върху разходите им. Мнозина са готови да харчат повече или да избират магазини въз основа на наличието на тези формати. Клиентите от градските райони реагират особено положително на тези формати, като харчат повече и посещават магазини с цифрови табели по-често.

Source: Emarketer
Поколенчески и демографски тенденции
Милениалите и поколението X реагират най-положително на дигиталните формати в магазините, със значително увеличение на разходите и ангажираността на марката. Бейби бумърите показват по-ниска ангажираност, но ако са повлияни от дигиталните медии в магазина, е най-вероятно да направят незабавна покупка.
Освен това клиентите от градовете и с по-високи доходи показват по-голяма вероятност да взаимодействат и да купуват продукти, популяризирани чрез цифрови медии в търговията на дребно. Доходите и местоположението влияят върху поведението на потребителите.

Source: Emarketer
Ще се затоплят ли дигиталните медии във физическите магазини в дългосрочен план?
Очаква се разходите за медии на дребно да се увеличат с 46,5% през 2025 г., достигайки 540 милиона долара. Въпреки че все още сме в ранен етап, ясно е, че физическите магазини също се превръщат в пространство за медийни взаимодействия.
Цифровите формати стават все по-често срещани в магазините. По този начин марките имат уникалната възможност да влияят на решенията за покупка директно на мястото на продажба.
Интегрирането на дигиталните медии във физическите магазини в по-широки омниканални стратегии ще бъде от ключово значение за привличане на вниманието на потребителите както онлайн, така и офлайн. Този формат има потенциала да подобри пътуването на клиента, да увеличи приходите и да оформи бъдещето на пазаруването.