6 мин. четене

Доверието се превръща в основен приоритет за 94% от маркетолозите

Според сравнителното проучване на LinkedIn от 2025 г. 94% от B2B маркетолозите смятат, че доверието се превръща в основен приоритет за успеха на бизнеса. Проучването, проведено в шест държави и включващо 1500 души, показва, че организациите поставят по-голям акцент върху техниките, които генерират доверие, отколкото върху традиционните измервания.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Доверието се превръща в основен приоритет за 94% от маркетолозите
Източник: ChatGPT

Използването на видео достига нови нива

Според последните данни 78% от B2B маркетолозите вече използват видео в рекламите си. 56% от хората искат да използват повече видеоклипове през следващата година, докато 20% тепърва започват да използват видео маркетинг.

Краткото социално видео има най-добра възвръщаемост на инвестициите (41%)), следвано от разказването на истории на марката (38%) и препоръките с демонстрации (34%). Основните цели на видеокампаниите са да повишат осведомеността (35%), да развият доверие и надеждност (29%) и да накарат хората да предприемат действия (23%).

Автентичността е на върха на критериите за избор

Когато избират B2B създатели и инфлуенсъри, 58% от маркетолозите казват, че автентичността и надеждността са най-важните неща , които трябва да търсите. Релевантността на индустрията е на второ място с 49%, следвана от привеждане в съответствие с марката с 47%, експертиза по темата с 47% и ангажираност на аудиторията с 45%.

Лидерите на мисълта и експертите в индустрията са най-добрите видове влиятелни лица, според 28% от фирмите. Клиентите на компанията са на второ място с 23%, независимите творци са на трето място с 20%, индустриалните партньори са на четвърто място с 15%, а работниците на компанията са на пето място с 14%.

Измеримо въздействие по целия път надолу по фунията

Компаниите, които работят със създатели, получават много предимства по отношение на производителността. Инфлуенсър маркетингът увеличава осведомеността за марката с 39%, генерирането на потенциални клиенти с 30% и приходите с 30%.

Най-големите пропуски в представянето са във взаимодействието с клиентите чрез:

  • Съдържание и реклама (39 %)
  • Ръст на разпознаваемостта на марката (39%)
  • създаване на лидерство в индустрията (32%)
  • навлизане на нови пазари (31%)

Инвестиционните планове се разрастват силно

Много организации вече използват инфлуенсър маркетинг. 55% го правят в момента, а 29% искат да го направят през следващата година. Осемдесет и три процента от екипите, които използват програми за инфлуенсъри, са по-склонни да придобият по-големи бюджети, отколкото екипите, които не ги използват (58%).

По-зрелите видеоклипове получават по-добри резултати

LinkedIn отбеляза, че броят на B2B рекламодателите, използващи видео, се е увеличил с 12% от година на година. Завършването на видеоклипове се е увеличило с 34%, а процентът на гледане е нараснал с 3,8 процентни пункта.

Изследванията показват, че видеоклиповете, които карат хората да почувстват нещо, получават 44% повече гледания и два пъти повече завършвания. Краткият видеоклип има 17% по-висок процент на завършване, а видеосъдържанието като цяло има 26% по-висока популярност на марката и 19% по-високо намерение за покупка в сравнение със статичния материал.

Системата за доверие заема мястото на старата фуния

Проучването ни дава инструменти, които ни помагат да се научим как да развиваме доверие. Той обяснява как видеото заинтересува хората, производителите изграждат доверие, доброто съдържание укрепва марките и се застъпва за разпространение на информацията.

Има пет нива в индекса на зрялост на доверието: експериментиране, нововъзникване, подравняване, застъпничество и оптимизиране. 

Компаниите се развиват, като преминават от използване на видео за краткосрочни цели към формиране на дългосрочни партньорства със създатели, които развиват доверие и насърчават подкрепата.

Full-Funnel Video Strategy diagram showing TOFU (awareness), MOFU (consideration), and BOFU (conversion) stages with corresponding video content types for each funnel stage.

Source: business.linkedin.com

Предложения за стратегия за пълна фуния

Компаниите трябва да се уверят, че видеото и съдържанието на създателите са синхронизирани на всички етапи от пътуването на купувача за най-добри резултати. Top-of-funnel използва късометражни филми и съдържание за лидерство на мисълта, за да заинтересува хората. Mid-funnel изгражда доверие чрез споделяне на видеоклипове с препоръки на клиенти и разговори с влиятелни лица. Долната част на фунията помага на хората да вземат решения, като им показва демонстрации на продукти и филми с казуси.

Необходимо е сътрудничество между функциите

Компаниите, които използват тактики за изграждане на доверие, имат по-голям успех и одобрение от страна на своите служители. В сравнение с екипите, които използват само традиционни методи, екипите, които използват програми за влияние, са по-склонни да прогнозират увеличение на бюджета.

В проучването се казва, че маркетолозите трябва да разгледат как хората в момента използват видео и създатели, да гарантират, че форматите на съдържанието съответстват на етапите на фунията и да вложат пари в програми, които се фокусират върху достоверността и реалните истории.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
B2B маркетолозите спират да измерват кампаниите на марката само чрез импресии
4 мин. четене

B2B маркетолозите спират да измерват кампаниите на марката само чрез импресии

Повечето B2B маркетингови екипи днес се сблъскват с един и същ проблем – как да обяснят на финансовия директор защо да инвестират в бранд кампании, когато резултатите им не могат да бъдат измерени като маркетинга на ефективността. Според ново проучване на LinkedIn ситуацията се променя и компаниите търсят нови показатели, които могат да свържат марката […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
LinkedIn разкрива разликата в ефективността на B2B рекламите и пуска нови решения
4 мин. четене

LinkedIn разкрива разликата в ефективността на B2B рекламите и пуска нови решения

Констатациите на LinkedIn разкриват, че 81% от B2B рекламите не успяват да привлекат достатъчно внимание или да стимулират запомнянето. Платформата обявява ново проучване на предпочитанията на купувачите заедно с подобрени възможности за събития на живо и разширени функции на LinkedIn Accelerate, които включват видео реклами, задвижвани от AI, и допълнителни цели на кампанията.

Как да създадете B2B маркетингова стратегия в 6 стъпки
5 мин. четене

Как да създадете B2B маркетингова стратегия в 6 стъпки

За компаниите за електронна търговия, които се опитват да взаимодействат правилно с други компании, разработването на успешен B2B маркетингов план е абсолютно жизненоважно. Докато B2C маркетингът понякога набляга на емоционалните привлекателности, B2B маркетингът набляга на взаимоотношенията и стойността и призовава за по-стратегически подход. Това е основно ръководство, което ще ви позволи да създадете B2B маркетингов […]