![Доклад на Европейския съюз за електронната търговия за 2024 г.: Анализ на регионалния пазар](https://www.ecommercebridge.bg/wp-content/uploads/2024/10/Cross-Border-E-commerce-Drives-E326B-European-Market.jpg)
Тенденции в онлайн продажбите
През тримесечен период през 2023 г. приблизително една пета (19,9 %) от гражданите на ЕС на възраст между 16 и 74 години са продавали стоки онлайн. Въпреки че забележимо пропуска директни рекламни публикации, като продажба на употребявани стоки чрез обяви, този брой включва различни дейности за дигитална търговия, включително продажба както на стоки, така и на услуги.
Според проучването 58,1 % от гражданите на ЕС на възраст между 16 и 74 години са правили покупки онлайн през 2023 г.
Разглеждаме онлайн поръчките, независимо дали са платени и доставени онлайн или офлайн, като транзакции за електронна търговия, но изключваме ръчните поръчки по имейл.
Възрастови демографски данни в онлайн продажбите
Поведението при онлайн продажби показва ясно изразено разделение между поколенията. С 28,7% от тях, участващи в онлайн продажби, възрастовата група 25–34 години показва най-високо ниво на участие. Това е 3,9-кратна разлика от 7,4% от хората във възрастовата група 65-74 години, които продават онлайн.
Регионални лидери в онлайн търговията
С Noord-Holland водеща с 44,5% участие, Холандия доминира в най-добре представящите се региони. Флеволанд е единственият холандски регион извън най-високото ниво, като единадесет от дванадесетте показват изключително представяне.
Други области със силно представяне включват:
- Няколко части на Унгария, включително Будапеща
- Столичният регион на Словакия (регион Братислава)
- Финландският Хелзинки-Уусимаа
- Няколко области във Франция, Дания, Белгия и Малта
![Regional Market Analysis](https://www.ecommercebridge.com/wp-content/uploads/2024/12/eurostat1-1024x894.png)
Source: Eurostat
По-ниски зони на ангажиране
Обратно, някои региони показват значително по-ниски нива на участие. Петнадесет региона на ЕС съобщават, че по-малко от 7,5 % от населението си се занимава с онлайн продажби, основно съсредоточени в Югоизточна Европа:
- Петте региона на Румъния, като регионът Вест има най-нисък процент от 2,5%
- Четирите региона на Гърция
- Три български региона
- Двата региона на Полша
- Единственият автономен регион на Испания
Географско разпределение и демография
Регионално превъзходство в онлайн продажбите
Над 80 % от потребителите в 21 региона на ЕС са направили покупки онлайн, като в значителна степен са участвали от:
- Нидерландия (11 региона)
- Швеция (четири региона)
- Дания (три региона)
- Ирландия (два региона)
- Чехия (регион Прага)
![Eurostat analysis 2024](https://www.ecommercebridge.com/wp-content/uploads/2024/12/eurostat-1024x948.png)
Source: Eurostat