3 мин. четене

До 91% от клиентите отказват да пазаруват с досадни марки

Рекламите, които прекъсват пътуването на потребителя към сърфирането или покупката, намаляват ангажираността. Доказано е, че бизнесът губи възможности за реализация и продажби в резултат на това.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
До 91% от клиентите отказват да пазаруват с досадни марки
Източник: Depositphotos

Проучването на WunderKIND Ads е проведено върху извадка от 1,000 дигитално активни клиенти. Според резултатите до 70% от анкетираните смятат, че рекламодателите не уважават дигиталното им изживяване, а други 95% казват, че възприятието им за съдържание се прекъсва от реклами. Девет от десет (92%) купувачи смятат, че рекламите стават все по-натрапчиви, а до 91% от купувачите дори не купуват от марка, чиито реклами намират за разсейващи.

Повече от две трети (68%) от потребителите, които са участвали в проучването на Wunderkind, биха били по-склонни да се ангажират с реклама, ако са напълно откъснати от съдържанието. 60% обаче биха предпочели да виждат реклами само след като са приключили със съдържанието на уебсайта.

Блокирането на реклами нов стандарт ли е?

Следващото проучване на Bulbshare се фокусира върху поколението Z. Той съобщава, че натрапчивата реклама принуждава 99% от потребителите в тази демографска група често да пропускат реклами, докато почти две трети (63%) от онлайн купувачите използват рекламни блокери, за да избягват онлайн рекламите напълно.

Не става въпрос само за по-лошо клиентско изживяване. Потребителите са толкова раздразнени, че прекъсват търсенето и покупката си. Те също така причиняват по-ниска ангажираност и процент на реализация, ограничавайки ефективността на рекламите и значително намалявайки възвръщаемостта на инвестициите в маркетинга и възвръщаемостта на разходите за реклама.

Проучването също така хвърля светлина върху маркетолозите

Вундеркинд също разгледа маркетинговите ръководители. Те проведоха проучването с извадка от сто CMO през 2023 г. Според доклада 50% от анкетираните смятат, че дигиталната реклама не повишава лоялността към марката, а 44% казват, че тяхната онлайн реклама не стимулира достатъчно продажби. Ейми Пиърс, ръководител на рекламата в Wunderkind International, обобщава:

„Рекламата често се възприема по негативен начин. Но истината е, че когато рекламите се показват в точното време, на правилния потребител, по правилния – и често по-органичен – начин, потребителите са щастливи и желаят да се ангажират по смислен начин. Точно както търговците на дребно и марките се фокусират върху персонализирането на пазаруването, марките трябва да обмислят как и кога рекламата се сервира най-добре на потребителите, за да създадат ориентирани към потребителя рекламни изживявания, които стимулират ангажираността и реализациите, които генерират възвръщаемост на инвестициите“.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+