3 мин. четене

До 91% от клиентите отказват да пазаруват с досадни марки

Рекламите, които прекъсват пътуването на потребителя към сърфирането или покупката, намаляват ангажираността. Доказано е, че бизнесът губи възможности за реализация и продажби в резултат на това.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
До 91% от клиентите отказват да пазаруват с досадни марки
Източник: Depositphotos

Проучването на WunderKIND Ads е проведено върху извадка от 1,000 дигитално активни клиенти. Според резултатите до 70% от анкетираните смятат, че рекламодателите не уважават дигиталното им изживяване, а други 95% казват, че възприятието им за съдържание се прекъсва от реклами. Девет от десет (92%) купувачи смятат, че рекламите стават все по-натрапчиви, а до 91% от купувачите дори не купуват от марка, чиито реклами намират за разсейващи.

Повече от две трети (68%) от потребителите, които са участвали в проучването на Wunderkind, биха били по-склонни да се ангажират с реклама, ако са напълно откъснати от съдържанието. 60% обаче биха предпочели да виждат реклами само след като са приключили със съдържанието на уебсайта.

Блокирането на реклами нов стандарт ли е?

Следващото проучване на Bulbshare се фокусира върху поколението Z. Той съобщава, че натрапчивата реклама принуждава 99% от потребителите в тази демографска група често да пропускат реклами, докато почти две трети (63%) от онлайн купувачите използват рекламни блокери, за да избягват онлайн рекламите напълно.

Не става въпрос само за по-лошо клиентско изживяване. Потребителите са толкова раздразнени, че прекъсват търсенето и покупката си. Те също така причиняват по-ниска ангажираност и процент на реализация, ограничавайки ефективността на рекламите и значително намалявайки възвръщаемостта на инвестициите в маркетинга и възвръщаемостта на разходите за реклама.

Проучването също така хвърля светлина върху маркетолозите

Вундеркинд също разгледа маркетинговите ръководители. Те проведоха проучването с извадка от сто CMO през 2023 г. Според доклада 50% от анкетираните смятат, че дигиталната реклама не повишава лоялността към марката, а 44% казват, че тяхната онлайн реклама не стимулира достатъчно продажби. Ейми Пиърс, ръководител на рекламата в Wunderkind International, обобщава:

„Рекламата често се възприема по негативен начин. Но истината е, че когато рекламите се показват в точното време, на правилния потребител, по правилния – и често по-органичен – начин, потребителите са щастливи и желаят да се ангажират по смислен начин. Точно както търговците на дребно и марките се фокусират върху персонализирането на пазаруването, марките трябва да обмислят как и кога рекламата се сервира най-добре на потребителите, за да създадат ориентирани към потребителя рекламни изживявания, които стимулират ангажираността и реализациите, които генерират възвръщаемост на инвестициите“.

Споделяне на статия
Подобни статии
WhatsApp тихомълком пуска реклами за 2 милиарда потребители
4 мин. четене

WhatsApp тихомълком пуска реклами за 2 милиарда потребители

Meta току-що разби кода на нещо, което изглеждаше невъзможно: печелене на пари от WhatsApp, без да унищожава това, което потребителите обичат най-много в него. WhatsApp, който обслужва над 2 милиарда потребители по целия свят, току-що обяви нещо, което фундаментално ще промени начина, по който преживяваме приложението. И честно казано, повечето хора няма да го видят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
83% от купувачите откриват нови марки в TikTok Shop
6 мин. четене

83% от купувачите откриват нови марки в TikTok Shop

8 милиона часа потоци за пазаруване на живо, 70 милиона продукта и един зашеметяващ факт: повечето клиенти намират марки, за които никога не са знаели, че съществуват. Това не е просто растеж – това е пълно прекъсване на пазара, според последните данни за ефективността на TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress предизвиква Amazon с нова европейска фулфилмънт мрежа
5 мин. четене

AliExpress предизвиква Amazon с нова европейска фулфилмънт мрежа

Китайският пазарен гигант AliExpress току-що придоби 10 склада в цяла Европа, обещавайки 7-дневна доставка, за да се конкурира с Amazon, Temu и Shein. Ето какво означава това за милиони европейски купувачи. Това развитие може да промени начина, по който европейците пазаруват онлайн, според доклади на EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+