
Проучването на WunderKIND Ads е проведено върху извадка от 1,000 дигитално активни клиенти. Според резултатите до 70% от анкетираните смятат, че рекламодателите не уважават дигиталното им изживяване, а други 95% казват, че възприятието им за съдържание се прекъсва от реклами. Девет от десет (92%) купувачи смятат, че рекламите стават все по-натрапчиви, а до 91% от купувачите дори не купуват от марка, чиито реклами намират за разсейващи.
Повече от две трети (68%) от потребителите, които са участвали в проучването на Wunderkind, биха били по-склонни да се ангажират с реклама, ако са напълно откъснати от съдържанието. 60% обаче биха предпочели да виждат реклами само след като са приключили със съдържанието на уебсайта.
Блокирането на реклами нов стандарт ли е?
Следващото проучване на Bulbshare се фокусира върху поколението Z. Той съобщава, че натрапчивата реклама принуждава 99% от потребителите в тази демографска група често да пропускат реклами, докато почти две трети (63%) от онлайн купувачите използват рекламни блокери, за да избягват онлайн рекламите напълно.
Не става въпрос само за по-лошо клиентско изживяване. Потребителите са толкова раздразнени, че прекъсват търсенето и покупката си. Те също така причиняват по-ниска ангажираност и процент на реализация, ограничавайки ефективността на рекламите и значително намалявайки възвръщаемостта на инвестициите в маркетинга и възвръщаемостта на разходите за реклама.
Проучването също така хвърля светлина върху маркетолозите
Вундеркинд също разгледа маркетинговите ръководители. Те проведоха проучването с извадка от сто CMO през 2023 г. Според доклада 50% от анкетираните смятат, че дигиталната реклама не повишава лоялността към марката, а 44% казват, че тяхната онлайн реклама не стимулира достатъчно продажби. Ейми Пиърс, ръководител на рекламата в Wunderkind International, обобщава:
„Рекламата често се възприема по негативен начин. Но истината е, че когато рекламите се показват в точното време, на правилния потребител, по правилния – и често по-органичен – начин, потребителите са щастливи и желаят да се ангажират по смислен начин. Точно както търговците на дребно и марките се фокусират върху персонализирането на пазаруването, марките трябва да обмислят как и кога рекламата се сервира най-добре на потребителите, за да създадат ориентирани към потребителя рекламни изживявания, които стимулират ангажираността и реализациите, които генерират възвръщаемост на инвестициите“.