3 мин. четене

Европейската електронна търговия достига 887 милиарда евро въпреки пазарните предизвикателства през 2023 г

Европейският сектор на цифровата електронна търговия остана устойчив през 2023 г., като нарасна с 3%, тъй като общият оборот на B2C електронната търговия се увеличи от 864 милиарда евро на 887 милиарда евро. Това разширяване обаче маскира значителни предизвикателства за индустрията, според нов доклад на E-commerce Europe и Амстердамския университет за приложни науки.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Европейската електронна търговия достига 887 милиарда евро въпреки пазарните предизвикателства през 2023 г
Източник: Depositphotos

Въпреки положителната траектория, общият темп на растеж на сектора спадна с 3% поради три основни фактора:

  • постоянен инфлационен натиск
  • силна конкуренция от страна на азиатските участници на пазара
  • текущото осъществяване на екологичния и цифровия преход

Тези предизвикателства доведоха до сложна оперативна среда за европейските предприятия за електронна търговия. Пазарната среда разкрива големи регионални различия в цяла Европа, което подчертава критичната необходимост от координирани действия в целия ЕС.

Специфично предизвикателство възниква от разминаването между потребителските изисквания и икономическите реалности.

Докато потребителите все повече търсят устойчиви продукти, намалената им покупателна способност ги затруднява да си позволят устойчиви алтернативи на премиум цени.

The European digital e-commerce sector remained resilient in 2023, growing by 3% as total B2C e-commerce turnover increased from €864 billion to €887 billion.

Source: Ecommerce-europe.eu

За да се справи с тези проблеми, E-commerce Europe предлага няколко ключови реформи. Техните препоръки са насочени към създаването на еднакви условия на конкуренция за участниците от ЕС и извън него, както и към по-ефективното прилагане на регламентите на ЕС.

Организацията подчертава важността на рационализираните информационни системи за потребителите, по-конкурентния пейзаж на плащанията на дребно и преразгледаните данъчни политики.

В бъдеще внимателното балансиране на нуждите на различните заинтересовани страни ще определи успеха на сектора. Това включва:

  • подпомагане на МСП , като същевременно се предоставя на по-големите участници достатъчно гъвкавост за прилагане на необходимите промени
  • акцентът върху трансграничния търговски потенциал продължава да бъде от решаващо значение
  • непрекъснатото развитие на устойчиви практики

Изпълнение“ трябва да бъде ключовата дума за новия мандат на ЕС“, казва E-commerce Europe, като подчертава важността на подпомагането на бизнеса при балансирането на съответствието и икономическия растеж.

С развитието на сектора поддържането на здрава екосистема за електронна търговия , като същевременно се възприема цифровият и устойчивият преход , ще бъде от решаващо значение за конкурентоспособността на европейския пазар.

Споделяне на статия
Подобни статии
Най-добрите стратегии за дигитален маркетинг за малкия бизнес през 2025 г
31 мин. четене

Най-добрите стратегии за дигитален маркетинг за малкия бизнес през 2025 г

Опитът с множество електронни магазини показва как технологиите и взаимоотношенията стимулират растежа. За 2025 г. доказаните стратегии включват SEO, AI, маркетинг на съдържанието, PPC и изграждане на общност – повечето изискват само време и усилия, а не големи бюджети. Тъй като изкуственият интелект вече е от съществено значение за запазване на конкурентоспособността, нека разгледаме най-ефективните […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Прочетете статия
58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни
4 мин. четене

58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни

Търговците на дребно откриват, че докато клиентите обичат отстъпките, те също са загрижени за поверителността си, когато споделят лична информация. Според скорошно проучване на консултантската компания за дигитална трансформация Daemon, промоционалните оферти и имейлите за отстъпки остават силна привлекателност през поколенията; Милениалите водят с 67%, следвани от бейби бумърите с 65% и поколението Z с […]

Прочетете статия
Пропуски за дигитален портфейл: Увеличете продажбите си в електронната търговия с мобилни купони
6 мин. четене

Пропуски за дигитален портфейл: Увеличете продажбите си в електронната търговия с мобилни купони

От основни бордни карти до ефективни маркетингови инструменти, пропуските за дигитален портфейл претърпяха значително развитие. В приложенията за мобилни портфейли като Apple Wallet, Google Pay и Samsung Pay, тези цифрови изображения могат да съдържат всичко – от бордни карти и билети до членски карти, карти за лоялност и купони.

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+