
Въпреки положителната траектория, общият темп на растеж на сектора спадна с 3% поради три основни фактора:
- постоянен инфлационен натиск
- силна конкуренция от страна на азиатските участници на пазара
- текущото осъществяване на екологичния и цифровия преход
Тези предизвикателства доведоха до сложна оперативна среда за европейските предприятия за електронна търговия. Пазарната среда разкрива големи регионални различия в цяла Европа, което подчертава критичната необходимост от координирани действия в целия ЕС.
Специфично предизвикателство възниква от разминаването между потребителските изисквания и икономическите реалности.
Докато потребителите все повече търсят устойчиви продукти, намалената им покупателна способност ги затруднява да си позволят устойчиви алтернативи на премиум цени.

Source: Ecommerce-europe.eu
За да се справи с тези проблеми, E-commerce Europe предлага няколко ключови реформи. Техните препоръки са насочени към създаването на еднакви условия на конкуренция за участниците от ЕС и извън него, както и към по-ефективното прилагане на регламентите на ЕС.
Организацията подчертава важността на рационализираните информационни системи за потребителите, по-конкурентния пейзаж на плащанията на дребно и преразгледаните данъчни политики.
В бъдеще внимателното балансиране на нуждите на различните заинтересовани страни ще определи успеха на сектора. Това включва:
- подпомагане на МСП , като същевременно се предоставя на по-големите участници достатъчно гъвкавост за прилагане на необходимите промени
- акцентът върху трансграничния търговски потенциал продължава да бъде от решаващо значение
- непрекъснатото развитие на устойчиви практики
„Изпълнение“ трябва да бъде ключовата дума за новия мандат на ЕС“, казва E-commerce Europe, като подчертава важността на подпомагането на бизнеса при балансирането на съответствието и икономическия растеж.
С развитието на сектора поддържането на здрава екосистема за електронна търговия , като същевременно се възприема цифровият и устойчивият преход , ще бъде от решаващо значение за конкурентоспособността на европейския пазар.