3 мин. четене

Европейската електронна търговия: Кой доминира в софтуерните решения?

Успехът в непрекъснато променящата се сфера на онлайн продажбите зависи най-вече от избора на подходящо софтуерно решение. Най-новите статистически данни на ECDB представят интересна картина на европейския пазар и предпочитанията на потребителите.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Европейската електронна търговия: Кой доминира в софтуерните решения?
Източник: Depositphotos

Magento: Некоронованият крал на европейската електронна търговия

Европа има ясен фаворит, докато световният пазар обикновено се съсредоточава върху двойката гиганти Shopify и Magento. Magento е затвърдил своето превъзходство на древния континент, като е завладял невероятни четиринадесет европейски нации. От слънчева Италия през богата Холандия до студена Финландия, Magento е номер едно в много култури и икономики.

Богат избор

Липсата на регионални клъстери обаче изненадва експертите. Въпреки че географски близките страни естествено биха избрали подобни решения, реалността е много по-разнообразна.

PrestaShop, която управлява пет държави , включително Франция и Испания, и WooCommerce, предпочитана в Сърбия, Хърватия, Исландия и Естония, показват, че европейските търговци на дребно се ръководят от критерии, различни от регионалната принадлежност, когато вземат решенията си.

Държави, говорещи немски: неочаквано разделение

Има очарователен феномен в района на DACH. Немските магазини са заложили на домашното решение Shopware, но техните австрийски и швейцарски съседи предпочитат Magento. Тази разлика съществува в среда, в която поведението на потребителите на тези пазари обикновено показва сходство.

Discover Europe's top eCommerce Software Solutions

Europe´s top shop software providers Source:ECDB

Мозайка от Централна Европа

Централна Европа е истинска мозайка от вкусове.

  • Полските търговци се кълнат в IdoSell
  • Унгарците избират ShopRenter
  • Турските доставчици разчитат на системата T-Soft.

Това разнообразие отразява не само личните вкусове към технологиите, но и културните и финансови характеристики на всеки пазар.

Какво решава решението?

Професионалистите са съгласни, че този избор се влияе от няколко елемента, от регионалните обичаи през достъпността на цените до удобството за потребителя. Също така много важен е личният опит на разработчиците и историческият растеж на дигиталните пазари в различни нации.

Несъмнено европейският пазар на електронна търговия остава разнообразна среда, в която единният модел не е универсално приложим.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
7,000+ маркетолози се насочват към Будапеща – ето защо
4 мин. четене

7,000+ маркетолози се насочват към Будапеща – ето защо

Affiliate World Europe идва в Будапеща на 4-5 септември 2025 г. в конгресния и изложбен център Hungexpo Budapest. Тази първокласна конференция за партньорски маркетинг събира най-добрите търговци, рекламодатели и технологични иноватори в индустрията за два дни работа в мрежа, обучение и бизнес растеж.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Оценката на възможностите за изкуствен интелект на Meta вече е достъпна за всички рекламни акаунти
3 мин. четене

Оценката на възможностите за изкуствен интелект на Meta вече е достъпна за всички рекламни акаунти

Meta завърши глобалното внедряване на своята функция Opportunity Score във всички рекламни акаунти, след първоначалните фази на тестване, които започнаха по-рано тази година. Инструментът за оптимизиране, управляван от изкуствен интелект, има за цел да помогне на рекламодателите да подобрят ефективността на кампаниите си чрез систематични препоръки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Instagram добавя седмични обобщения и сигнали за постижения за създателите
3 мин. четене

Instagram добавя седмични обобщения и сигнали за постижения за създателите

Вчера Instagram пусна две функции, ориентирани към създателите , предназначени да подобрят ангажираността на потребителите и да осигурят по-добра видимост на производителността за създателите на съдържание в платформата.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+