3 мин. четене

Европейската електронна търговия: Кой доминира в софтуерните решения?

Успехът в непрекъснато променящата се сфера на онлайн продажбите зависи най-вече от избора на подходящо софтуерно решение. Най-новите статистически данни на ECDB представят интересна картина на европейския пазар и предпочитанията на потребителите.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Европейската електронна търговия: Кой доминира в софтуерните решения?
Източник: Depositphotos

Magento: Некоронованият крал на европейската електронна търговия

Европа има ясен фаворит, докато световният пазар обикновено се съсредоточава върху двойката гиганти Shopify и Magento. Magento е затвърдил своето превъзходство на древния континент, като е завладял невероятни четиринадесет европейски нации. От слънчева Италия през богата Холандия до студена Финландия, Magento е номер едно в много култури и икономики.

Богат избор

Липсата на регионални клъстери обаче изненадва експертите. Въпреки че географски близките страни естествено биха избрали подобни решения, реалността е много по-разнообразна.

PrestaShop, която управлява пет държави , включително Франция и Испания, и WooCommerce, предпочитана в Сърбия, Хърватия, Исландия и Естония, показват, че европейските търговци на дребно се ръководят от критерии, различни от регионалната принадлежност, когато вземат решенията си.

Държави, говорещи немски: неочаквано разделение

Има очарователен феномен в района на DACH. Немските магазини са заложили на домашното решение Shopware, но техните австрийски и швейцарски съседи предпочитат Magento. Тази разлика съществува в среда, в която поведението на потребителите на тези пазари обикновено показва сходство.

Discover Europe's top eCommerce Software Solutions

Europe´s top shop software providers Source:ECDB

Мозайка от Централна Европа

Централна Европа е истинска мозайка от вкусове.

  • Полските търговци се кълнат в IdoSell
  • Унгарците избират ShopRenter
  • Турските доставчици разчитат на системата T-Soft.

Това разнообразие отразява не само личните вкусове към технологиите, но и културните и финансови характеристики на всеки пазар.

Какво решава решението?

Професионалистите са съгласни, че този избор се влияе от няколко елемента, от регионалните обичаи през достъпността на цените до удобството за потребителя. Също така много важен е личният опит на разработчиците и историческият растеж на дигиталните пазари в различни нации.

Несъмнено европейският пазар на електронна търговия остава разнообразна среда, в която единният модел не е универсално приложим.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+