Пазарни лидери
Амазонка
Amazon доминира в електронната търговия в Европа, привличайки 1,2 милиарда посетители месечно само от първите пет държави. С над 86 000 активни продавачи на трети страни на европейските пазари и впечатляващите 2 700 продукта, продавани всяка минута, Amazon води с опции за бърза доставка и конкурентни цени.
eBay
Следвайки отблизо, eBay заема второто място с 463 милиона посетители месечно, особено силно в Обединеното кралство, следван от 147,8 милиона от Германия, 46,9 милиона от Италия, 24,2 милиона от Франция и 11,7 милиона от Испания.
Алегро
Allegro си осигурява трето място, предлагайки B2B и C2B услуги в различни категории. С 290 милиона налични артикула, Allegro привлича 209 милиона посетители месечно и поддържа 10% процент на реализация.
Заландо
Zalando доминира в модния сектор като четвъртият по големина пазар в Европа, привличайки 121 милиона посетители месечно. Оперирайки в по-голямата част от Европа, той включва 600 000+ артикула от над 2 500 марки и генерира 430 милиона гледания месечно. По-специално, 80% от трафика идва от мобилни устройства.
Кауфланд
Kaufland.de се очертава като водещ пазар за храни и напитки в Германия, управляващ 1,000+ магазина в осем държави. Те успешно се разшириха отвъд хранителните стоки, за да предизвикат утвърдени играчи като Amazon.
Ключова пазарна статистика по държави
Великобритания: Води в онлайн пазаруването, като Amazon и eBay контролират приблизително 90% от онлайн продажбите
Германия: вторият по големина пазар, прогнозиращ 109 милиарда евро през 2023 г.
- 67.9 милиона онлайн купувачи
- Ключови играчи: AliExpress, Cdiscount, eBay, Fnac/Darty, La Redoute, Veepee
Испания: 33,82 милиона потребители
Пазарни лидери: Amazon, El Corte Inglés, AliExpress, Temu
Италия: Силно пазарно присъствие, доминирано от Amazon и Temu
Тенденции в индустрията
- Европа се нарежда като третия по големина сектор на електронната търговия в света
- Нарастваща популярност на B2B онлайн пазарите
- Увеличаване на привлекателността на глобалния пазар за търговците на дребно
- Доминиране на мобилното пазаруване
- Нарастващо значение на платформите за управление на прегледи за пазарни прозрения
- Прогнози за бърз растеж във всички сегменти
Европейският пейзаж на електронната търговия съчетава утвърдени гиганти с иновативни новодошли, създавайки динамичен пазар, който обслужва разнообразни нужди на потребителите в различни региони и категории.