4 мин. четене

Европейски пазари за електронна търговия: Най-добрите платформи през 2024 г.

Европейските пазари за електронна търговия трансформират търговията на дребно, според данни на платформата за управление на прегледи Gominga. Над 2,700 продукта се продават всяка минута само в Amazon, докато 80% от огромния трафик на Zalando идва от мобилни устройства, което показва как навиците за онлайн пазаруване се развиват бързо. Най-добрите пазари в региона променят търговията, тъй като потребителите все повече се обръщат към цифрови платформи, които предлагат широка продуктова гама, конкурентни цени и опции за доставка на следващия ден.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Европейски пазари за електронна търговия: Най-добрите платформи през 2024 г.
Източник: Depositphotos

Пазарни лидери

Амазонка

Amazon доминира в електронната търговия в Европа, привличайки 1,2 милиарда посетители месечно само от първите пет държави. С над 86 000 активни продавачи на трети страни на европейските пазари и впечатляващите 2 700 продукта, продавани всяка минута, Amazon води с опции за бърза доставка и конкурентни цени.

eBay

Следвайки отблизо, eBay заема второто място с 463 милиона посетители месечно, особено силно в Обединеното кралство, следван от 147,8 милиона от Германия, 46,9 милиона от Италия, 24,2 милиона от Франция и 11,7 милиона от Испания.

Алегро

Allegro си осигурява трето място, предлагайки B2B и C2B услуги в различни категории. С 290 милиона налични артикула, Allegro привлича 209 милиона посетители месечно и поддържа 10% процент на реализация.

Заландо

Zalando доминира в модния сектор като четвъртият по големина пазар в Европа, привличайки 121 милиона посетители месечно. Оперирайки в по-голямата част от Европа, той включва 600 000+ артикула от над 2 500 марки и генерира 430 милиона гледания месечно. По-специално, 80% от трафика идва от мобилни устройства.

Кауфланд

Kaufland.de се очертава като водещ пазар за храни и напитки в Германия, управляващ 1,000+ магазина в осем държави. Те успешно се разшириха отвъд хранителните стоки, за да предизвикат утвърдени играчи като Amazon.

Top 10 E-commerce Online Marketplaces in Europe 2024

Source: Gominga.com

Ключова пазарна статистика по държави

Великобритания: Води в онлайн пазаруването, като Amazon и eBay контролират приблизително 90% от онлайн продажбите

Германия: вторият по големина пазар, прогнозиращ 109 милиарда евро през 2023 г.

  • 67.9 милиона онлайн купувачи
  • Ключови играчи: AliExpress, Cdiscount, eBay, Fnac/Darty, La Redoute, Veepee

Испания: 33,82 милиона потребители

Пазарни лидери: Amazon, El Corte Inglés, AliExpress, Temu

Италия: Силно пазарно присъствие, доминирано от Amazon и Temu

Тенденции в индустрията

  • Европа се нарежда като третия по големина сектор на електронната търговия в света
  • Нарастваща популярност на B2B онлайн пазарите
  • Увеличаване на привлекателността на глобалния пазар за търговците на дребно
  • Доминиране на мобилното пазаруване
  • Нарастващо значение на платформите за управление на прегледи за пазарни прозрения
  • Прогнози за бърз растеж във всички сегменти

Европейският пейзаж на електронната търговия съчетава утвърдени гиганти с иновативни новодошли, създавайки динамичен пазар, който обслужва разнообразни нужди на потребителите в различни региони и категории.

Споделяне на статия
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU