6 мин. четене

Защо само 26% оценяват дигиталните изживявания като отлични и как да се подобрят

Само 26% от клиентите оценяват дигиталните изживявания като отлични. Какво може да се направи? Миналата година се наблюдава скок в новините за унифицирани данни и генеративен AI, като и двете имат потенциала да трансформират клиентското изживяване. Защо персонализацията често се проваля? И какво отличава пазарните лидери от другите компании? Докладът на Adobe Digital Trends 2024 се фокусира върху тези въпроси. Открийте как да преодолеете предизвикателните очаквания на клиентите и да се адаптирате към бързо променящия се дигитален свят чрез персонализиране, унифицирани данни и генеративен AI.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Защо само 26% оценяват дигиталните изживявания като отлични и как да се подобрят
Източник: DALL·E

Неизбежната нужда от персонализация

Персонализацията остава основен приоритет на марките, но нейното прилагане често изостава. Само 26% от анкетираните потребители оценяват своите дигитални взаимодействия като „отлични“, разкривайки значителна разлика между очакванията на клиентите и представянето на марката. Въпреки че потребителите са готови да споделят данните си за по-добро изживяване, те изискват прозрачност и отговорно боравене с данните.

„Организациите изискват повече данни, но потребителите са предпазливи, отчасти поради ограничената персонализация, получена след споделяне на данните им в миналото, заедно с общите опасения за поверителността“, се казва в доклада.

Урокът? Компаниите за електронна търговия трябва да свържат всички канали и взаимодействия в сплотено, персонализирано пътуване на клиента , което работи безпроблемно във всички платформи.

Унифицираната основа за данни е ключът към успеха

Фрагментираните системи за данни възпрепятстват развитието на компанията. Организациите, които се отличават с интегрирането на данни , постигат по-добри резултати чрез способността си ефективно да предоставят персонализирани изживявания. Според доклада пазарните лидери използват усъвършенствани платформи за данни за клиенти (CDP), които събират, обединяват и активират данни в реално време, за да подобрят клиентското изживяване.

Инвестирайте в системи за данни, които обединяват цялата информация за клиентите на едно място. Това ще ви даде по-точни прозрения, по-добра персонализация и готовност за използване на AI.

Прегърнете инструментите за изкуствен интелект

Генеративният изкуствен интелект доведе до фундаментални промени, но повечето компании все още са в ранен етап на приемане. Най-значителното въздействие на изкуствения интелект е видимо при създаването на съдържание и оптимизирането на работния процес.

Ранните потребители на генеративен изкуствен интелект са шест пъти по-склонни да постигнат изключителни цифрови изживявания , отколкото по-късните потребители. Въпреки това, пълният потенциал на технологията зависи от ясно дефинирани цели, стабилни системи за данни и интердисциплинарно сътрудничество.

digital experiences

Source: Adobe

Възможности за електронна търговия:

  • Автоматизиране на създаването на съдържание за маркетингови кампании
  • Персонализиране на взаимодействията с клиентите в реално време
  • Рационализиране на работните процеси за намаляване на разходите и повишаване на ефективността

Изграждане на доверие на клиентите

Доверието на клиентите е от решаващо значение, особено когато се използва AI. Докладът показва, че въпреки че потребителите са възприемчиви към изживяванията, управлявани от изкуствен интелект, те все още имат притеснения относно сигурността на данните. Прозрачната комуникация относно използването на данни и строгите мерки за поверителност са от съществено значение за поддържане на доверието.

Дайте приоритет на управлението на данните и етичното използване на AI, за да спечелите и поддържате лоялността на клиентите.

Discover how to enhance digital experiences for your customers! Learn about the importance of personalization, unified data, and generative AI

Source: Adobe

Поглед напред

Едно нещо е сигурно: електронната търговия е изправена пред фундаментална промяна. Подобряването на персонализацията, инвестирането в интеграция на данни и използването на генеративен AI ще позволят на компаниите не само да отговорят, но и да надхвърлят очакванията на клиентите. Сега е подходящият момент за действие.

Методология на доклада: Докладът за дигиталните тенденции на Adobe за 2024 г. се основава на проучване сред 8,600 висши ръководители и 6,800 потребители , проведено през януари и февруари 2024 г. Той се фокусира върху възгледите на лидери от различни индустрии и региони относно дигиталните тенденции, както и върху очакванията на потребителите от онлайн взаимодействията с марката. Данните бяха анализирани, за да се сравнят успешните организации с изоставащите и да се идентифицират ключови фактори за успех.

Споделяне на статия
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+