
Супермаркетите също влизат ол-ин в това събиране на данни. Тези карти за лоялност? Morgan Stanley изчислява, че 92% от британците вече имат поне такъв. Луд, нали? Всъщност трите най-ангажирани пазара за лоялност са:
- Полша
- Великобритания
- Франция
Органът за конкуренция и пазари подушва наоколо, но търговците на дребно го харесват. Защо? Защото вашите данни струват големи пари за тях.
Схеми за лоялност: Повече от точки
Вземете Tesco и Sainsbury’s. Техните схеми за лоялност са огромни в сравнение с места като M&S или Morrisons. И напоследък станаха още по-големи. Нектарът на Sainsbury скочи от 67% до над 80% от купувачите за около година. Клубната карта на Tesco? Същата сделка – от 70% на 82%.
Разбира се, тези схеми имат за цел да ви накарат да се връщате. Но истинската златна мина са всички онези сочни данни, които събират. Sainsbury’s дори създаде цяло подразделение, наречено Nectar360, за да анализира цифрите и да рекламира доставчиците. Те смятат, че това ще им донесе допълнителни 100 милиона паунда през следващите няколко години.
Tesco са малко предпазливи за това колко печелят от своето подразделение за данни. Но те очевидно го приемат сериозно. Те дори привлякоха някои големи играчи от Amazon и Pinterest, за да помогнат.

Source: Depositphotos
Брандиране в ерата на данните
Ето какво е – не става въпрос само за печелене на бързи пари. Това променя начина, по който компаниите изграждат своите марки. Всички тези данни им помагат да ви опознаят по-добре, така че да могат да създават изживявания, които наистина кликват. Вече не става въпрос само за бичуване на хранителни стоки; става въпрос за това да ви накара да се почувствате топли и размити за марката.
И това не са само големите супермаркети. Дори модните марки се занимават с памук. Те използват схеми за лоялност и данни, за да се опитат да ви накарат да се почувствате като част от клуба. Това са умни неща, наистина.
Бъдещето гледа… Цифров
И така, какво следва? Е, експертите смятат, че ще видим повече екрани в магазините. Може би дори на вашата количка! И цени, които се променят в зависимост от това кой сте.
Според проучване на McKinsey, медиите за търговия на дребно са изключително печеливши, като оперативните маржове достигат 65-70% в рамките на три години след стартирането.