
Защо отстъпките са толкова популярни?
Отстъпките не само ни позволяват да спестим пари, но и ни карат да се чувстваме щастливи. Проучване от 2012 г. в САЩ установи, че хората, които са получили ваучер за отстъпка от 10 долара, са имали 38% увеличение на хормоните на щастието.
Интересни цифри за отстъпки:
- В проучване от 2013 г. сред 10 009 души 51% от анкетираните казват, че са повлияни от отстъпката, когато пазаруват онлайн.
- Данните на BIA/Kelsey показват, че отстъпките са увеличили общите продажби на клиентите им със 17,7%.
- Статистиката на VoucherCloud показва, че 57% от купувачите са мотивирани да направят първата си покупка от непознат електронен търговец, когато им бъде предложен ваучер за отстъпка.
Източник: HuffPost

Source: Firstversions.com
Как използваме отстъпките в електронния магазин?
В електронния магазин разделяме купоните за отстъпка според използването им:
- Придобиване – благодарение на тях получаваме нови клиенти
- Задържане – с тези мотивираме клиентите, които вече са закупили от нас, да купуват отново
- Паразитни – те се движат свободно в интернет (въпросът тук е: би ли била направена поръчка без този вид ваучер?)
Както вероятно можете да видите от предишните редове, отстъпките за придобиване и задържане са тези, които искаме. В повечето случаи не искаме паразитни отстъпки.
Кои са най-често срещаните отстъпки?
- Купете един, вземете един безплатно (продукти с висок марж)
- Процент
- Фиксирана сума
- Подарък с поръчка (лек подарък, който не влияе на доставката и не струва много)
- Безплатна доставка
- Отстъпки за количество

Source: Depositphotos
Стратегии за отстъпки:
- Придобиване на нови клиенти.
- Разпродажба на стари стоки или сезонни продукти.
- Насърчаване на клиентите да харчат над минимална сума.
- Връщане на клиента обратно в магазина след изоставяне на кошницата.
- Проследяване и отчитане на маркетингови кампании.
Персонализирани отстъпки за лоялност: Ако знаете предпочитанията на клиентите си, можете да достигнете до тях с персонализирана отстъпка.
Отстъпка за нови клиенти: Популяризирайте купона за отстъпка външно, но само на нови клиенти.
Съвети за изграждане на отстъпка:
- За новите клиенти повсеместните отстъпки за всички продукти са по-привлекателни.
- За по-скъпи продукти е по-добре да предложите отстъпка от стойността, отколкото процентна отстъпка.
- За по-евтини продукти използвайте закръглени количества; за по-скъпи продукти използвайте „Цени на Bata“.
Психологията на отстъпките е ефективна, защото ще накара клиентите ви да се чувстват добре и по-мотивирани да купуват. Но ако ще използвате тези стратегии, уверете се, че го правите стратегически и не си губите време или пари.