3 мин. четене

Изкуството на купоните за отстъпка и защо ги обичаме толкова много?

Когато казвате ваучер за отстъпка, повечето от нас се сещат за малко парче хартия с код, който ни позволява да спестим пари, когато пазаруваме. Но знаете ли коя глобална компания беше първата, която отпечата и разпространи купон за отстъпка? Това е Coca-Cola през 1887 г.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Изкуството на купоните за отстъпка и защо ги обичаме толкова много?
Източник: Depositphotos

Защо отстъпките са толкова популярни?

Отстъпките не само ни позволяват да спестим пари, но и ни карат да се чувстваме щастливи. Проучване от 2012 г. в САЩ установи, че хората, които са получили ваучер за отстъпка от 10 долара, са имали 38% увеличение на хормоните на щастието.

Интересни цифри за отстъпки:

  • В проучване от 2013 г. сред 10 009 души 51% от анкетираните казват, че са повлияни от отстъпката, когато пазаруват онлайн.
  • Данните на BIA/Kelsey показват, че отстъпките са увеличили общите продажби на клиентите им със 17,7%.
  • Статистиката на VoucherCloud показва, че 57% от купувачите са мотивирани да направят първата си покупка от непознат електронен търговец, когато им бъде предложен ваучер за отстъпка.

Източник: HuffPost

Source: Firstversions.com

Как използваме отстъпките в електронния магазин?

В електронния магазин разделяме купоните за отстъпка според използването им:

  • Придобиване – благодарение на тях получаваме нови клиенти
  • Задържане – с тези мотивираме клиентите, които вече са закупили от нас, да купуват отново
  • Паразитни – те се движат свободно в интернет (въпросът тук е: би ли била направена поръчка без този вид ваучер?)

Както вероятно можете да видите от предишните редове, отстъпките за придобиване и задържане са тези, които искаме. В повечето случаи не искаме паразитни отстъпки.

Кои са най-често срещаните отстъпки?

  • Купете един, вземете един безплатно (продукти с висок марж)
  • Процент
  • Фиксирана сума
  • Подарък с поръчка (лек подарък, който не влияе на доставката и не струва много)
  • Безплатна доставка
  • Отстъпки за количество

Source: Depositphotos

Стратегии за отстъпки:

  • Придобиване на нови клиенти.
  • Разпродажба на стари стоки или сезонни продукти.
  • Насърчаване на клиентите да харчат над минимална сума.
  • Връщане на клиента обратно в магазина след изоставяне на кошницата.
  • Проследяване и отчитане на маркетингови кампании.

Персонализирани отстъпки за лоялност: Ако знаете предпочитанията на клиентите си, можете да достигнете до тях с персонализирана отстъпка.

Отстъпка за нови клиенти: Популяризирайте купона за отстъпка външно, но само на нови клиенти.

Съвети за изграждане на отстъпка:

  • За новите клиенти повсеместните отстъпки за всички продукти са по-привлекателни.
  • За по-скъпи продукти е по-добре да предложите отстъпка от стойността, отколкото процентна отстъпка.
  • За по-евтини продукти използвайте закръглени количества; за по-скъпи продукти използвайте „Цени на Bata“.

Психологията на отстъпките е ефективна, защото ще накара клиентите ви да се чувстват добре и по-мотивирани да купуват. Но ако ще използвате тези стратегии, уверете се, че го правите стратегически и не си губите време или пари.

Споделяне на статия
Подобни статии
10-те най-добри стратегии за партньорски маркетинг
12 мин. четене

10-те най-добри стратегии за партньорски маркетинг

Партньорският маркетинг се очертава като мощен канал за стимулиране на приходите, позволяващ на търговците да печелят пасивен доход чрез популяризиране на продукти и печелене на комисионни от продажбите. Ключът към отключването на потенциала му обаче се крие в използването на правилните стратегии, съобразени с вашата аудитория и ниша. В тази статия ще се потопим в […]

Kristýna Gröbnerová Kristýna Gröbnerová
Affiliate Manager, Selltoro
Прочетете статия
Тенденции в партньорския маркетинг, оформящи бъдещето на дигиталната реклама
16 мин. четене

Тенденции в партньорския маркетинг, оформящи бъдещето на дигиталната реклама

Партньорският маркетинг е бързо развиваща се индустрия, в която поддържането не е задължително – това е задължително. Иновациите в технологиите, развиващите се потребителски навици и променящата се маркетингова среда продължават да предефинират правилата за ангажираност. Това, което работи вчера, може да не работи утре, така че знанието какво се случва е от решаващо значение за […]

Milan Novakovic Milan Novakovic
Founder & CEO, HIREQUARTERS
Прочетете статия
Партньорският маркетинг като стратегия за ефективност
26 мин. четене

Партньорският маркетинг като стратегия за ефективност

Партньорският маркетинг служи като отлична стратегия, при която както търговците, така и партньорите могат да се възползват. Като си партнират с издатели, фирмите могат да популяризират своите продукти или услуги и накрая да разширят обхвата и приходите си от продажби, без да правят никакви разходи в началото. Ключово предимство на партньорския маркетинг като стратегия за […]

Kristýna Gröbnerová Kristýna Gröbnerová
Affiliate Manager, Selltoro
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+