3 мин. четене

Инвестиционен план на Google за изкуствен интелект за 75 милиарда долара за 2025 г.

В изявление на главния изпълнителен директор Сундар Пичай относно публикуването на приходите на Alphabet за Q4 2024 г. компанията заяви, че възнамерява да похарчи около 75 милиарда долара капиталови разходи през 2025 г. Това е значително увеличение спрямо 32.3 милиарда долара, които бяха похарчени през 2023 г., и показва как се увеличава конкуренцията между технологичните гиганти за увеличаване на техните възможности за изкуствен интелект.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Инвестиционен план на Google за изкуствен интелект за 75 милиарда долара за 2025 г.
Източник: Depositphotos

Въпреки че Alphabet не заяви, че тези разходи са само за AI, нарастващата нужда от AI инфраструктура предполага, че голяма част от нея ще бъде използвана за подкрепа на AI начинанията на Google.

Инвестиционният план на Google за изкуствен интелект

Приходите за цялата компания са се увеличили с 12% на годишна база до 96,5 милиарда долара. Приходите от Google Cloud се увеличиха с 10% до 12,0 милиарда долара, с ръст на основната Google Cloud Platform (GCP), AI инфраструктурата и генеративните AI решения.

Тези подобрения показват, че инвестициите на компанията в AI не само подкрепят нейните иновации, но и подобряват нейните финанси.

В разговора с инвеститорите Пичай обсъди бъдещето на AI асистента Gemini на Google и намекна, че ще има нови преживявания за потребителите през 2025 г. Пускането на новите и подобрени AI технологии, като Gemini 2.0 и Project Mariner, са доказателство за амбицията на Alphabet да бъде лидер в областта на AI.

Предстоящото предизвикателство: Балансиране между растежа и регулирането

Компанията обаче има своите проблеми, включително предложението на Министерството на правосъдието, че Google може да се наложи да премахне браузъра си Chrome поради доминацията си на пазара.

Alphabet преминава през тези промени и огромните разходи за капиталови разходи показват, че е готова да бъде голяма компания в променящата се технологична среда.

Съвсем очевидно е, че инвестициите, иновациите и регулаторният натиск ще бъдат основните двигатели на бъдещето на Google и неговите стратегии за изкуствен интелект.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина
2 мин. четене

Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина

Lidl тества технология, която може да промени начина, по който милиони британци пазаруват. Гигантът за отстъпки изпробва функция, която позволява на клиентите да сканират артикули с телефоните си и да отидат направо до самообслужване.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
SEO се промени. Готови ли сте?
5 мин. четене

SEO се промени. Готови ли сте?

Вашите конкуренти вече печелят в ChatGPT, Reddit и инструментите за търсене с изкуствен интелект, докато вие все още изграждате обратни връзки и оптимизирате за Google. По-младите потребители вече започват своите проучвания в социалните платформи вместо в традиционното търсене. Ако вашата SEO стратегия не работи извън Google, пропускате огромна промяна в начина, по който хората всъщност […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки
3 мин. четене

Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки

Новата услуга за членство на Just Eat струва по-малко от две такси за доставка, но покрива неограничени поръчки за три месеца. Моментът е насочен към летните купувачи, които поръчват всичко – от сладолед до забравени плажни стоки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU