
Измама с връщане
Измамата с връщане приема много форми. От поръчка на няколко артикула, за да опитате с намерението да върнете повечето от тях (клин), до опит за връщане на артикул, който не отговаря на условията за възстановяване. Някои потребители носят или използват артикули с намерението да ги върнат по-късно. Други групи твърдят, че функционалният артикул е дефектен, за да получат възстановяване или отстъпка. Още по-далеч от линията са тези, които купуват артикули с открадната кредитна карта и след това прехвърлят опита за възстановяване на сумата на друга карта.
Британците например върнаха до 42% от поръчките след Коледа. Някои марки измислят свои собствени решения за справяне с това, като наказват потребителите, които злоупотребяват с безплатното връщане. В Швейцария онлайн магазините са отговорни за предоставянето на правилната информация за продуктите и размерите, за да намалят броя на връщанията.
По-голямата част от тях предпочитат гъвкави условия
Около една трета от онлайн купувачите злоупотребяват с политиките за връщане, според австралийско проучване. Други 31% от купувачите обвиняват липсата на финанси за злоупотреба с политиките за връщане. До 96% от потребителите казват, че предпочитат да пазаруват от търговци на дребно с гъвкави политики за връщане.
От жизненоважно значение е електронните магазини да имат ясни и прозрачни политики за връщане. Повече от една трета от купувачите четат тези политики, преди да направят покупка, така че е важно те да са ясни и лесно достъпни на уебсайта.
От друга страна, 62% от анкетираните заявяват, че не приемат злоупотреби. Някои потребители са съвестни купувачи и до 25% от тях не биха били склонни да злоупотребяват с връщанията, ако знаят, че това има отрицателно въздействие върху околната среда.
Ето защо е препоръчително да се отнасяте към всеки клиент индивидуално. Електронните магазини могат да използват данни за миналото поведение на клиентите, за да осигурят персонализирано изживяване. Сегментирането на клиентите и приспособяването на пазаруването въз основа на миналото им поведение може да бъде ефективен начин за предотвратяване на измами с връщане.