6 мин. четене

Как да напиша обява за работа, която привлича най-добрите и най-ярките кандидати?

Привличането на търсещи работа не е лесна задача - особено тези, които са идеални за ролята и вашата компания. Добре написаната обява за работа може да направи целия процес много по-лесен и по-ефективен и все пак да привлече най-добрите нови колеги, с които ще се запознаете. Как да го напиша и за какво да внимавате?

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Как да напиша обява за работа, която привлича най-добрите и най-ярките кандидати?
Източник: Depositphotos

Писане на най-добрата реклама

Обявата за работа е част от рекламата като всяка друга. Целта му е да привлече вниманието, да улови и заинтригува читателя (потенциалния служител) и в резултат на това да го убеди да предприеме действия. Тук приликата свършва. Големият брой кандидати означава и голям брой разходи за първоначален скрининг, интервюиране, подбор и др.

Освен ако не сте отчаяни за работници, които да запълнят нов заводски цех, не искате десетки кандидати. Имате нужда само от няколко, но наистина добри, особено за висши или мениджърски позиции. Тук идва първоначалният филтър на рекламата.

Привличане на качествени кандидати с първото изречение

Най-добрата обява за работа е тази, с която кандидатът може да се идентифицира при първия път, когато я прочете.  И ако това е добро отражение на вашата компания, толкова по-добре. Вие сте на път да работите заедно.

  • Това съм аз!
  • Ще бъда щастлив тук.
  • Отдавна търся такава възможност.
  • То говори директно на душата ми.

Това са точно фразите, които искате рекламата ви да предизвика у потенциален кандидат. Това ще ви помогне да филтрирате правилните хора, защото не искате кандидати, които не биха се чувствали като у дома си във вашата компания. Или вие?

Използвайте карта на емпатията, за да отпечатате културата си в рекламата си

Но не можете да започнете без правилната подготовка – и тук се намесва Картата на емпатията . Инструмент, който да ви помогне да получите по-добра представа за вашия кандидат, неговата мотивация, нужди и личност като цяло. Как работи? Ключът е да визуализирате кандидата си и сегментите, с които ще работите. Нарисувайте го на бяла дъска, флипчарт, онлайн дъска… където и да се чувствате комфортно. И се захващайте за работа.

Source: Ere.net

1. Какво чувствам?

Какво мисли вашият кандидат за новата работа? Какво му харесва на пръв поглед? Опишете емоциите, които изпитва и трябва да изпитва, когато чете рекламата си.

  • „Присъединявам се към стартъп, където ще придобия много знания.“
  • „Тази работа е страхотна възможност за мен, но също така е и в среда, която вече познавам добре.“

2. На какво отговарям?

Какво е предизвикателството пред вашия кандидат, какви са аргументите за работата? Преведете в изречения ценностите, които предават това, за което наистина се придържат.

  • „Интересувам се от другите колеги и взаимоотношения – искам да бъда в компания, в която хората се разбират“.
  • „Знам, че тази работа е предизвикателна, но това е, което ми харесва.“

3. Какво да правя, какво да кажа?

Какъв е вашият кандидат, как се опознава? Как говори за работата, която го вълнува? И как прекарва свободното си време извън работата?

  • „Обичам да създавам и да мисля напред – не само на работа, но и извън работата“.
  • „Знам как да подавам ръка за помощ, но и как да получа помощ от другите.

4. Какво мисля?

Как възприемате вашата компания чрез нейната комуникация? Какво мисли той/тя за позицията и работата във вашия екип? Как го впечатлявате? Избройте от какво може и трябва да се интересува кандидатът по отношение на вашата марка.

  • „Те имат различни клиенти, така че много разнообразна работа – и това е страхотно!“
  • „Изглежда, че не се страхуват от нищо и скачат с главата напред в него. Това е подход, който наистина харесвам.“

5. От какво се нуждая и какво ме разочарова?

От какво се нуждае вашият кандидат не само в работата си, но и в живота си? От какво може да се вълнува и какво, напротив, може напълно да го обезкуражи? Помислете какво предлага вашата позиция и какво й липсва.

  • „Не съм кариерист, но ученето и личностното развитие са необходимост за мен“.
  • „Мразя, когато хората търсят най-лесния и безопасен начин за решение.

Source: Depositphotos

Напишете обява, която говори на душата на кандидата

След като създадете картата на емпатията, е време да създадете самата реклама. Следвайте изреченията, които сте написали на картата. Не ги копирайте, а се опитайте да ги преведете в рекламата си. Описвате ли длъжностната характеристика? Споменете какво ще хареса на вашия кандидат в работата. Представяте ли вашата компания? Съсредоточете се върху атмосферата в него, която кандидатът ще хареса.

Започнете рекламата си с описание на идеалния кандидат. Уверете се, че той или тя е намерен в първите няколко изречения. Съсредоточете се върху неговия или нейния характер и отношение, а не само върху твърдите умения. Разбира се, трябва да представите и компанията си – отново, като се съсредоточите върху това, от което се интересува и привлича кандидатът. Не бърборете, не преувеличавайте, а преминете към същността.

Разбира се, длъжностната характеристика трябва да бъде включена. Бъдете конкретни, навлизайте в подробности. С кого ще работи, какви стъпки ще предприеме, какво ще изпълни. Целта не е да се опише всичко, а да бъде възможно най-конкретна. Това ще премахне разликата във взаимните очаквания.

И това важи за цялата реклама. Пишете ясно и конкретно, за да избегнете недоразумения. Дайте примери. Опишете качествата чрез техните проявления. Бъдете честни. Не приемайте нещата лекомислено. Не се страхувайте да покажете тъмната страна, за да сте сигурни, че вашият кандидат може да се справи. И ще видите, че в крайна сметка наистина намирате правилния човек.

Споделяне на статия
Подобни статии
Работодателската марка не е тенденция – това е бизнес стратегия
6 мин. четене

Работодателската марка не е тенденция – това е бизнес стратегия

Повече от десетилетие Венцислава Николова продължава да вижда същото разминаване в компаниите: бизнесът иска резултати, но пренебрегва опита на служителите зад тези резултати. Ето защо тя основава WorkVibes и сега организира най-голямата среща на върха на работодателската марка в България.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
5 тайни за придобиване на таланти, които всъщност работят през 2025 г. (не това, което правят всички останали)
11 мин. четене

5 тайни за придобиване на таланти, които всъщност работят през 2025 г. (не това, което правят всички останали)

Има причина, поради която някои компании имат кандидати, докато други се борят с привличането на таланти дори за основни роли. Не е това което си мислиш. След като работи със стотици екипи по наемане, Венцислава Николова идентифицира точно какво отличава компаниите, които привличат големи таланти, от тези, които не го правят. Разликата е по-голяма, отколкото […]

Ventsislava Nikolova Ventsislava Nikolova
Founder and CEO, WorkVibes
Стратегия за дистанционна работа, която стимулира обучението и растежа
20 мин. четене

Стратегия за дистанционна работа, която стимулира обучението и растежа

Тъй като дистанционната работа става стандарт за компаниите в цяла Европа, фирмите откриват, че успехът не идва от просто наемане на фрийлансъри или изграждане на отдалечени екипи, а от правилното управление на техните отдалечени таланти и най-важното – от тяхното развитие. С опциите за хибридна и дистанционна работа, които сега се очакват от голяма част […]

Biljana Dimitrievska Biljana Dimitrievska
CEO, SkillSpotterZ® | Global Remote Talent Specialist & Job-Talent Board Owner