6 мин. четене

Как да оптимизирате насочените известия за по-висока ангажираност?

Предупреждаването на клиентите чрез известия е доста важно и печелившо за бизнеса. Платформите обаче затягат правилата и клиентите стават все по-взискателни. Последният доклад на Airship показва, че марките, ефективно използващи насочени известия, могат да постигнат по-високи нива на ангажираност, реализации и задържане на клиенти. Тази статия ще ви покаже как да увеличите максимално потенциала на известията според най-новите данни.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Как да оптимизирате насочените известия за по-висока ангажираност?
Източник: Depositphotos

Успехът на насочените известия зависи от процента на включване, което е колко потребители позволяват на приложенията да им изпращат сигнали. Докладът Airship 2025 Benchmarks подчертава значително намаляване на процента на включване на устройства с Android в резултат на промените, въведени в Android 13, който вече изисква изрично съгласие на потребителя за получаване на известия. За разлика от това, процентът на включване в iOS остава стабилен.

opt-in rates

Source: Airship

Защо включването е важно за електронната търговия?

За марките получаването на съгласие за изпращане на насочени известия не е просто формалност – то пряко влияе върху приходите. Потребителите, които са активирали насочени известия, правят 13% повече покупки в сравнение с тези, които са ги деактивирали. Най-добрите приложения дори регистрират до 39% по-голям брой покупки.

Това показва огромния потенциал на насочените известия за подпомагане на повторни покупки и повишаване на стойността за клиентите.

Как да увеличите процента на включване?

  1. Използвайте предварителна подкана—Вместо веднага да поискате разрешение, първо обяснете защо известията са полезни.
  2. Подобрете включването –Добре проектираният процес на включване може да увеличи процента на включване с до 40%.
  3. Ангажиране на клиенти, които са отказали известия- Елементите в приложението, като персонализирани сигнали или интерактивно съдържание, могат да увеличат процента на включване средно с 14%.

Честота на отваряне на насочени известия

Директният процент на отваряне на насочените известия показва колко хора веднага отварят приложението, след като ги получат – и това е един от основните показатели за тяхната ефективност. Докладът показва, че като цяло процентът на отваряне остава стабилен, но високоефективните приложения за iOS са отбелязали спад. Тази тенденция може да предполага, че потребителите изпитват умора от известията или персонализират настройките си, за да получават по-малко сигнали.

Тъй като директното отваряне води до незабавно взаимодействие с клиентите, марките трябва да усъвършенстват стратегиите си, така че потребителите да не пренебрегват известията. Спадът в ангажираността на iOS предполага, че успехът вече не е въпрос на количество, а на уместност и качество на съдържанието.

Push notification open rates

Source: Airship

Как да увеличим честотата на отваряне на насочени известия?

  1. Персонализирането е от ключово значение – персонализираните съобщения могат да увеличат честотата на отваряне с до 37%, докато сегментирането може да подобри реализациите с до 350%.
  2. Използвайте богато съдържание – Изображения, GIF файлове или видеоклипове в насочени известия могат да увеличат честотата на отваряне средно с 22%.
  3. Използвайте AI за по-прецизно насочване—С появата на Apple Intelligence, който обобщава известията, марките трябва да гарантират, че техните съобщения са достатъчно подходящи, за да не се окажат в дъното на списъка с известия.

Как да намерим баланс в честотата?

Едно от най-големите предизвикателства е определянето на точното количество насочени известия. Според доклада броят на push известията, изпратени на потребител, се е увеличил на годишна база, като най-голямо увеличение са отбелязали приложенията за iOS. Въпреки това е важно да намерите баланс – твърде много известия водят до повече отписвания и деинсталирания на приложения.

Какво да вземете предвид по отношение на честотата на push съобщенията?

  • Разлики във фокуса – докато медийните и спортните приложения изпращат голям обем известия, приложенията за търговия на дребно и пътувания изпращат по-малко. Те се фокусират повече върху ключови моменти в процеса на покупка.
  • Тестване и оптимизация—A/B тестването на честотата и съдържанието на известията ще помогне да се намери балансът между ангажираността на клиентите и спама.
  • Като се вземат предвид предпочитанията на потребителите – опцията за избор на типа и честотата на известията чрез център за предпочитания може да помогне за поддържане на клиентите активни в дългосрочен план.

Какво следва за насочените известия в електронната търговия?

С големи промени в доставката на известия за Android и iOS марките трябва да преоценят стратегиите си. Марките за електронна търговия трябва да се съсредоточат върху:

  • Изграждане на по-дълбоки взаимоотношения с клиентите чрез персонализирани съобщения.
  • Използване на елементи в приложението за повторно ангажиране на клиенти, които са отказали насочени известия.
  • Ефективно използване на AI и сегментиране, за да се гарантира максимална релевантност на съобщението.

Тъй като конкуренцията за вниманието на клиентите продължава да се увеличава, насочените известия остават мощен инструмент за повишаване на ангажираността и приходите, ако се използват правилно.

Споделяне на статия
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU