10 мин. четене

Как да създадете успешен онлайн курс в 5 лесни стъпки?

Онлайн курсът е идеалният начин да споделите опита си и да увеличите бюджета си. Как да създадете успешен курс?

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Как да създадете успешен онлайн курс в 5 лесни стъпки?
Източник: Depositphotos

Освен избора на правилната тема, важно е да имате стратегия и план. Коя е вашата целева аудитория? Има ли интерес към избраната от вас тема? Как можете да продадете курса си? Как можете да го подобрите и да го изведете на следващото ниво? Ако искате да научите повече, прочетете тази статия сега.

Не се колебайте да създадете свой собствен онлайн курс

Обикновено не се нуждаете от сертификат, лиценз или степен, за да създадете онлайн курс. Но зависи от вашата област. Повечето онлайн курсове са създадени от хора, които са придобили знанията си чрез неформално учене и самообразование. Разбира се, ако искате да добавите „печат“ на експертиза към курса си, например със сертификат или друг документ, това може да бъде предимство за вас.

Преди да започнете да работите по вашия онлайн курс, отговорете на следните въпроси:

  • Имам ли знания, които биха могли да бъдат полезни за другите?
  • Мога ли да предложа на хората нещо, което биха искали да опитат?
  • Има ли други хора, които се интересуват от тази тема?
  • Имам ли умение, което повечето хора нямат?

Ако сте отговорили с „да“ на някой от тези въпроси, започнете да създавате своя онлайн курс. Вероятно имате какво да предложите на света.

1. Тема, която интересува не само вас, но и вашата аудитория

Изберете тема на курса, която познавате или ви харесва. Вие сте учител по английски език или програмист? Създайте онлайн курс по английски език или програмиране.

В същото време не забравяйте да направите темата интересна за вашата аудитория. Трябва да почувствате, че избраната от вас тема ще резонира с тях. Това е единственият начин да го направите достатъчно интересен, за да задържите интереса на хората. Ако изберете тема, която не „грабва“ вниманието ви, това ще се прояви в общия резултат. Освен това вероятно бързо ще ви омръзне.

Споделете вашето ноу-хау по тема, която ви подхожда

Помислете за вашия опит, умения и таланти. Обичате ли да готвите? Започнете онлайн курс по готвене. Не е нужно да сте експерт по предмета, който избирате за вашия онлайн курс. Важното е да успеете в това. В крайна сметка най-успешните предмети обикновено са тези, които се считат за хоби.

Не забравяйте, че ако харесвате темата, сте добри в нея, имате опит в нея и тя също така отговаря на нуждата от някой друг, вие сте в най-добрата позиция да монетизирате своя опит;

Говорете за това, което е актуално

Вашият онлайн курс не трябва да е за вашето хоби. Можете да изберете тема, която резонира в обществото. Отново трябва да сте запознати в областта и най-важното да следвате тенденциите. Разберете от какво се интересуват хората, какво търсят и какво пропускат. Споделете прозренията си с тях.

Този фокус не може да бъде постигнат без задълбочено проучване на ресурси, свързани с темата. Трябва да копаете дълбоко, да го разбирате и да можете да го предадете, като същевременно имате собствено мнение или опит.

Искате ли да успеете? Ето какво трябва да знаете

Каквато и тема да изберете, вашите лични преживявания и истории ще бъдат предимство за курса. Вашите знания и умения в областта също са важни. Представянето ви като експерт ще добави доверие към курса.

За да направите курса си привлекателен, определено си струва да измислите закачливо заглавие. Заглавието трябва да е възможно най-ясно за кого е курсът и какво ще научи. Колкото по-кратко е заглавието, толкова по-вероятно е хората, които се интересуват от темата, да се запишат за курса.

2. Предлагате ли курс?

Когато избирате тема за онлайн курс, проверете дали има интерес към нея. Нищо няма да ви разочарова повече от това да разберете, че сте прекарали часове в подготовка на курс, който никой няма да вземе.

Преди да започнете, направете проучване на пазара , за да видите дали има търсене на вашия предмет. Задайте си 3 основни въпроса и разберете отговорите:

  • Вашата тема търсена ли е? Интересуват ли се хората от него? – Използвайте различни инструменти, за да разберете колко популярна и търсена е вашата тема, проучете социалните медии и разберете какво правят хората, най-свързани с вашата тема.
  • Може ли вашият онлайн курс да запълни празнина на пазара? – Проучете конкуренцията във вашата област. Какво са успели да научат хората и какво можете да им предложите?
  • Ще бъдат ли готови хората да платят за вашия курс? – Разберете дали решението на проблема, който предлагате в курса си, е достатъчно привлекателно, за да могат хората да платят за него. Освен това опитайте някаква форма на предварителна продажба на вашия курс, за да видите дали изобщо си струва да създадете курс. Не забравяйте да погледнете конкуренцията. Ако хората са готови да им платят, има вероятност да ви платят.

Не подценявайте конкуренцията

Преди да стартирате своя фантастичен онлайн курс в онлайн света, разберете какво прави конкуренцията. Разберете какво предлагат на клиентите, какво ценят и какво пропускат, формата и структурата на курса или целевата аудитория, към която се насочват. Не навеждайте глава, ако установите, че вашата индустрия е силно конкурентна.

Опитайте се да намерите област, която другите в индустрията не покриват. Това ще бъде вашата „кукичка“ за потенциални студенти. Направете тази област фокус на вашия курс. Определено ще можете да продавате обучение, което дава на хората нещо допълнително, а не курс, който е същият като десетки или стотици други.

3. Коя е вашата целева аудитория?

Познаването на вашата целева аудитория е ключът към вашия успех. Трябва да сте наясно коя е вашата група от хора, които биха могли да закупят вашия онлайн курс.

Ако знаете за кого подготвяте курса си, ще бъде много по-лесно да го подготвите. Защо?

  • Ще знаете какво ги мотивира да купуват.
  • Ще знаете какви проблеми искат да решат.

Важно е да познавате аудиторията или целевата си група, доколкото можете. Тези знания ще улеснят мисленето не само за съдържанието, но и за формата на курса, как да го популяризирате, целевата аудитория, езика на общуване и т.н.

Какво трябва да знаете за вашата целева аудитория?

  • Какви комуникационни канали използват (социални медии, телевизия, радио, печат)?
  • С какво си изкарват прехраната?
  • От какво се интересуват?
  • Каква е възрастта им?
  • Какъв е средният им доход?
  • Защо избраха вашия курс?
  • Колко биха били готови да платят за такъв курс?

4. Как можете да продадете своя онлайн курс?

Ако вашият онлайн курс няма да бъде безплатен, но решите да го продадете, трябва да изберете платформа за продажби, която отговаря на вашите нужди и е лесна и приятелска за вашите клиенти.

Правилната платформа за продажби може да направи продажбата на вашите онлайн курсове много по-лесна. Как трябва да изглежда една проста и ефективна платформа за продажба на онлайн курсове?

  • Той е лесен за използване – не само за вас, но и за вашите клиенти. Позволява ви да настроите процесите, които трябва да продавате.
  • Това не изважда пари от джоба ви излишно – плащате разумна сума, за да ги управлявате. Ако не продадете курса, не плащате нищо. Ако продавате, комисионната е разумна.
  • Работи с други бизнес инструменти – може да бъде свързан с вашата банка, система за фактуриране, инструменти за имейл и др.
  • Има надеждна поддръжка на клиенти – ако не сте сигурни в нещо, платформата има поддръжка на клиенти, за да разреши проблема ви в най-кратки срокове и на език, който разбирате.

5. Разкажете ни за вашия проект и разберете как върви той

Няма ли да е жалко да прекарате часове в подготовка и след това да загубите печалби, защото не сте популяризирали достатъчно своя онлайн курс? Не забравяйте да популяризирате проекта си правилно. Ето защо си струва да разберете маркетинговия пейзаж. Маркетингът е това, което представя вашия продукт пред целевата ви аудитория.

Как можете да популяризирате курса си?

  • Уведомете ги за това с имейл маркетингова кампания.
  • Популяризирайте го в социалните медии.
  • Направете място за него на вашия уебсайт или блог.
  • Включете правилните инфлуенсъри във вашата промоция.
  • Предложете го в общност, която обединява вашата целева аудитория.

Най-ефективната промоция е тази, която отговаря на вашата целева аудитория. Помислете за промоционалните канали, които ги харесват, вида на отношението, което предпочитат (графики, видеоклипове, статии, истории и т.н.), езика, който говорят, социалните мрежи, в които са и т.н. Ако имате бюджет, можете да платите за реклама във Facebook или Google търсене, например.

Обратна връзка – страхотна помощ

Ако искате да знаете как се справяте с вашия онлайн курс, какво правите добре и какво пропускат вашите студенти, струва си да получите обратна връзка. По този начин ще можете да използвате данните, за да подобрите курса си и да го изведете на следващото ниво.

Можете да получите обратна връзка по време на курса, но и след курса. Освен онлайн въпросници, можете да използвате и инструменти за събиране на данни от маркетингови кампании, например. Те включват Google Analytics, Facebook Insights и др.

Не забравяйте, че успешният онлайн курс зависи не само от вашите знания и умения, но и от правилната тема, познаване на целевата аудитория, необходимата промоция и прозрения от обратната връзка.

Споделяне на статия
Подобни статии
Ползите от аутсорсинг на експерти по копирайтинг
4 мин. четене

Ползите от аутсорсинг на експерти по копирайтинг

Не е нужно да се притеснявате за писане. Делегирайте създаването на съдържание като статии, блогове, уебсайтове, маркетингови материали и други текстове на външни автори. Ще получите качествено съдържание от опитни професионалисти. Това ще донесе редица ползи за вашия бизнес.

Прочетете статия
Силата на корекцията при създаването на качествени текстове
4 мин. четене

Силата на корекцията при създаването на качествени текстове

Корекцията е един от най-важните етапи в създаването на качествени текстове за различни форми на комуникация. Не става въпрос само за премахване на граматически и правописни грешки от уебсайтове и блогове, но се отнася и за печатни рекламни материали и дори книги. Корекцията прави вашия текст точен, ясен и надежден.

Прочетете статия
Защо е важно да цитирате експерти, когато пишете блогове?
2 мин. четене

Защо е важно да цитирате експерти, когато пишете блогове?

Настоящата пазарна ситуация не е най-розовата благодарение на използването на AI за копирайтъри. Всяка компания ще помисли два пъти дали си струва да инвестира в качествено копие от експерт или дали генерираното от AI копие ще бъде достатъчно.

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+