3 мин. четене

Как се справя модната индустрия във времена на икономическа нестабилност?

Новият доклад RetailX Global Fashion 2024 хвърля светлина върху бурното пътуване на модната индустрия от върховете през 2021 г. до спадовете през 2022 г. Той приписва колебанията на взаимодействието на глобалната икономическа динамика и геополитиката.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Как се справя модната индустрия във времена на икономическа нестабилност?
Източник: Depositphotos

След войната в Украйна цените на енергията скочиха в началото на 2022 г., което предизвика ефект на доминото върху световните вериги за доставки и движението на стоки. Този скок на инфлацията оказа значително влияние върху модните търговци на дребно, тъй като разходите за материали, производство и транспорт скочиха до небето, намалявайки маржовете на печалба. В резултат на това потребителите трябваше да се справят с рязкото увеличение на цените в сектора, което намали желанието им да харчат пари.

Африка понесе тежестта на нарастващата инфлация и отбеляза рязък спад в продажбите на мода. За разлика от тях, Азия преживя по-лека инфлационна буря, облекчавайки въздействието върху модните продажби на дребно.

Окуражаващо е, че последните данни показват бърз спад на инфлацията във всички региони, придружен от положителен отговор в продажбите на мода. Въпреки това, с продължаващата глобална несигурност поради геополитически конфликти и напрежение, прогнозите за модните продажби за 2024 г. са предизвикателни.

Ентусиазъм след пандемията

След пандемията и икономическите сътресения интересът на потребителите към модата се увеличи значително. Въпреки това можем да очакваме увеличение на разходите за облекло, обувки и аксесоари в някои региони. Тази тенденция е особено очаквана в страни като Индия, Китай и Близкия изток. Модата може да заеме второ място след храната в прогнозираната класация за увеличени разходи, което показва продължаващо възстановяване и потребителски интерес към модата след пандемията.

Достъпът до биологични продукти нараства

„Устойчивата мода вече е важна част от индустрията и потребителите я обичат. 46,4% от купувачите в световен мащаб са закупили устойчиви дрехи миналата година, повече от всеки друг сектор на търговията на дребно. Една трета са закупили устойчиви обувки и пета устойчиви аксесоари“, се казва в доклада на RetailX .

Социалните медии като канал за продажби

Модните марки активно използват социалните медии, за да взаимодействат с клиентите и да стимулират продажбите. Популярността на потребителското и инфлуенсърското съдържание в платформи като TikTok променя начина, по който марките достигат до клиентите и влияят на техните покупки. Този нов подход към рекламата и модния бизнес има потенциала да повлияе на бъдещето на модата в търговското пространство.

Споделяне на статия
Подобни статии
Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си
4 мин. четене

Съсредоточете се върху оценката на възможностите: AI ще ви каже какво да подобрите в рекламата си

Meta разширява Opportunity Score – показател, който незабавно разкрива в Ads Manager как можете да подобрите кампаниите и да намалите разходите. Този нов показател, базиран на изкуствен интелект, достига до повече рекламодатели след тестване. Той предоставя ясен резултат от кампанията и конкретни предложения за подобрение.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността
4 мин. четене

Търговците на дребно в Обединеното кралство са изправени пред нарастващи заплахи за киберсигурността

Наскоро три големи британски марки за търговия на дребно – Marks & Spencer, Co-op и Harrods – станаха жертва на мащабни кибератаки, които значително нарушиха дейността им и разкриха сериозни пропуски в сигурността на техните ИТ системи. Тези инциденти подчертават нарастващите заплахи за киберсигурността, пред които е изправен секторът на търговията на дребно в Обединеното […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ
4 мин. четене

GPeC SUMMIT 2025: Честване на 20 години електронна търговия в Букурещ

GPeC SUMMIT, най-значимото събитие за електронна търговия и онлайн маркетинг в Румъния и Източна Европа, ще отпразнува своята 20-та годишнина през май 2025 г. с изключителна двудневна програма. Събитието ще привлече елита на дигиталния пазар, включително повече от 800 участници на ниво C.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+