3 мин. четене

Как се справя модната индустрия във времена на икономическа нестабилност?

Новият доклад RetailX Global Fashion 2024 хвърля светлина върху бурното пътуване на модната индустрия от върховете през 2021 г. до спадовете през 2022 г. Той приписва колебанията на взаимодействието на глобалната икономическа динамика и геополитиката.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Как се справя модната индустрия във времена на икономическа нестабилност?
Източник: Depositphotos

След войната в Украйна цените на енергията скочиха в началото на 2022 г., което предизвика ефект на доминото върху световните вериги за доставки и движението на стоки. Този скок на инфлацията оказа значително влияние върху модните търговци на дребно, тъй като разходите за материали, производство и транспорт скочиха до небето, намалявайки маржовете на печалба. В резултат на това потребителите трябваше да се справят с рязкото увеличение на цените в сектора, което намали желанието им да харчат пари.

Африка понесе тежестта на нарастващата инфлация и отбеляза рязък спад в продажбите на мода. За разлика от тях, Азия преживя по-лека инфлационна буря, облекчавайки въздействието върху модните продажби на дребно.

Окуражаващо е, че последните данни показват бърз спад на инфлацията във всички региони, придружен от положителен отговор в продажбите на мода. Въпреки това, с продължаващата глобална несигурност поради геополитически конфликти и напрежение, прогнозите за модните продажби за 2024 г. са предизвикателни.

Ентусиазъм след пандемията

След пандемията и икономическите сътресения интересът на потребителите към модата се увеличи значително. Въпреки това можем да очакваме увеличение на разходите за облекло, обувки и аксесоари в някои региони. Тази тенденция е особено очаквана в страни като Индия, Китай и Близкия изток. Модата може да заеме второ място след храната в прогнозираната класация за увеличени разходи, което показва продължаващо възстановяване и потребителски интерес към модата след пандемията.

Достъпът до биологични продукти нараства

„Устойчивата мода вече е важна част от индустрията и потребителите я обичат. 46,4% от купувачите в световен мащаб са закупили устойчиви дрехи миналата година, повече от всеки друг сектор на търговията на дребно. Една трета са закупили устойчиви обувки и пета устойчиви аксесоари“, се казва в доклада на RetailX .

Социалните медии като канал за продажби

Модните марки активно използват социалните медии, за да взаимодействат с клиентите и да стимулират продажбите. Популярността на потребителското и инфлуенсърското съдържание в платформи като TikTok променя начина, по който марките достигат до клиентите и влияят на техните покупки. Този нов подход към рекламата и модния бизнес има потенциала да повлияе на бъдещето на модата в търговското пространство.

Споделяне на статия
Подобни статии
Пазаруването на живо в Германия се възприема бавно
3 мин. четене

Пазаруването на живо в Германия се възприема бавно

Скорошно проучване на ECC Köln разкрива, че пазаруването на живо в Германия, известно още като „пазаруване в потока“, набира признание. Шест от всеки десет германски потребители вече разбират концепцията, удвоявайки нивото на осведоменост от преди три години. Въпреки това степента на приемане на пазаруването на живо в Германия остава ниска.

Прочетете статия
Приходите на OpenAI нарастват със 1700% на фона на набирането на средства от 7 милиарда долара
4 мин. четене

Приходите на OpenAI нарастват със 1700% на фона на набирането на средства от 7 милиарда долара

Със 1700% увеличение на месечните си приходи от началото на 2023 г., OpenAI може да се похвали, че е истинска история на успеха. Умело яхвайки вълната на генеративния AI, калифорнийският стартъп уверява, че финансите му са в отлично състояние и подготвя почвата за осигуряване на значителен кръг за набиране на средства. OpenAI се готви да […]

Прочетете статия
Холандската електронна търговия е изправена пред сериозен недостиг на дигитални умения
3 мин. четене

Холандската електронна търговия е изправена пред сериозен недостиг на дигитални умения

Ново проучване на пазара на труда показва, че бизнесът с електронна търговия в Холандия е засегнат от голяма липса на дигитални умения. Лудост е, че девет от десет компании в тази област казват, че служителите им не знаят достатъчно за дигиталните инструменти. Paneia, изследователска компания, направи проучването за Thuiswinkel.org, което показва, че липсата на дигитални […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+