4 мин. четене

Кои европейски държави разчитат най-много на чуждестранната електронна търговия? Поглед към трансграничната търговия в Европа

Последните констатации на Европейската търговска база данни (ECDB) разкриват поразителни регионални модели в начина, по който различните европейски държави се ангажират с международните онлайн търговци на дребно и кои европейски държави разчитат най-много на чуждестранната електронна търговия. Този анализ изследва различните степени на трансгранично приемане на електронната търговия на целия континент, като същевременно се запазва целостта на основните пазарни данни.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Кои европейски държави разчитат най-много на чуждестранната електронна търговия? Поглед към трансграничната търговия в Европа
Източник: Depositphotos

Южноевропейските нации са водещи в международното пазаруване

Статистиката показва, че онлайн купувачите в Испания, Италия, Турция и Норвегия извършват над три четвърти от своите дейности в областта на електронната търговия чрез международни търговци на дребно. Това е в рязък контраст с пазари като Полша, Румъния и Сърбия, където местните платформи поддържат по-силна позиция.

Изследването показва, че северноевропейските гиганти в електронната търговия успешно са се утвърдили като доминиращи сили на множество пазари, особено в южните региони, където местните алтернативи може да са по-слабо развити или конкурентни.

Защо някои пазари поддържат по-силни вътрешни екосистеми за електронна търговия

Икономическите сили на Франция, Германия и Холандия са разработили силна вътрешна среда за онлайн търговия на дребно. Zalando, Bol и Carrefour изградиха присъствието си на вътрешните си пазари, като същевременно се разшириха и на международните пазари.

Тези страни имат добре развити логистични системи и множество местни конкуренти, но Германия с нейния силно развит вътрешен пазар на електронна търговия все още вижда около 60% от онлайн покупките, направени през трансгранични канали. Това показва доминиращата роля на мултинационалните платформи на цифровия пазар.

cross border

Source: ECDB

Регионални различия

Пазарите в Южна и Източна Европа изглеждат особено зависими от международните платформи. Нации, включително Португалия, Хърватия, Литва и Испания, съобщават, че международните продавачи представляват повече от 75% от тяхната дейност в електронната търговия.

Потребителите в тези региони често се обръщат към платформи като Amazon и Temu за конкурентни цени и по-широк избор на продукти в сравнение с това, което се предлага чрез местните търговци на дребно. Покупките чрез международни платформи обаче не изключват непременно местно произведени стоки.

Забележителни изключения, противопоставящи се на регионалните тенденции

Наблюдаваните модели разкриват няколко интересни изключения. Пазарът на електронна търговия в Полша принадлежи на Allegro , тъй като тази компания води Amazon по пазарен дял. Най-добрите платформи за електронна търговия в Румъния, Сърбия и Гърция се състоят предимно от местни търговци на дребно.

Amazon оперира със специализирани домейни в Полша и някои други пазари, но няма директни операции в множество страни в този регион.

Анализът разкрива как европейските пазари развиват своята трансгранична зависимост от електронната търговия чрез комбинация от географски фактори и цифрова инфраструктура и конкурентни пазарни сили и модели на потребителски предпочитания.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
WhatsApp тихомълком пуска реклами за 2 милиарда потребители
4 мин. четене

WhatsApp тихомълком пуска реклами за 2 милиарда потребители

Meta току-що разби кода на нещо, което изглеждаше невъзможно: печелене на пари от WhatsApp, без да унищожава това, което потребителите обичат най-много в него. WhatsApp, който обслужва над 2 милиарда потребители по целия свят, току-що обяви нещо, което фундаментално ще промени начина, по който преживяваме приложението. И честно казано, повечето хора няма да го видят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
83% от купувачите откриват нови марки в TikTok Shop
6 мин. четене

83% от купувачите откриват нови марки в TikTok Shop

8 милиона часа потоци за пазаруване на живо, 70 милиона продукта и един зашеметяващ факт: повечето клиенти намират марки, за които никога не са знаели, че съществуват. Това не е просто растеж – това е пълно прекъсване на пазара, според последните данни за ефективността на TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress предизвиква Amazon с нова европейска фулфилмънт мрежа
5 мин. четене

AliExpress предизвиква Amazon с нова европейска фулфилмънт мрежа

Китайският пазарен гигант AliExpress току-що придоби 10 склада в цяла Европа, обещавайки 7-дневна доставка, за да се конкурира с Amazon, Temu и Shein. Ето какво означава това за милиони европейски купувачи. Това развитие може да промени начина, по който европейците пазаруват онлайн, според доклади на EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+