
Това е интелигентен и достъпен начин да останете пред клиентите редовно и непринудено. Проучванията показват, че над 90% от потребителите проверяват имейла си ежедневно, а бюлетините дори отбелязват увеличение на взаимодействието през последните месеци.
Възвръщаемостта на инвестициите в имейл маркетинга е наистина висока, стига да знаете как да го направите. Можете да прочетете за неговите предимства и стъпките, които трябва да предприемете, за да създадете въображаем бюлетин в този раздел. Днес обаче ще разгледаме кои видове бизнеси намират имейл маркетинга за най-полезен и защо.
Независимо от размера на вашия бизнес или сектора, в който работите, имейлът може да предложи набор от бизнес възможности, от генериране на потенциални клиенти до интерактивно включване на вашите клиенти в бизнес решения. Например, можете да им позволите да гласуват за нов продукт, неговия цвят или материал, който със сигурност ще оценят (и може би дори ще купят).
Разбира се, имейл маркетингът е достатъчно гъвкав, за да бъде персонализиран за постигане на сложни маркетингови цели, в зависимост от вашите нужди, инфраструктура и организационни възможности.
Имейл маркетингът е задължителен за търговците на дребно
И ако не е необходимост, би било меко казано непрофесионално да не се възползваме напълно от този канал. Това е от съществено значение за тях и почти сигурно може да превърне маркетинговите усилия в печалба.
Въз основа на събирането на данни и информация за клиентите, търговците на дребно могат да създават перфектно насочени и подходящи актуализации на имейли, които уцелват целта. Какво означава това? Това означава, че е много по-вероятно да отворите имейл с отстъпка за продуктова оферта, която сте разглеждали преди това, отколкото неуточнен. Търговецът на дребно може да използва всички събрани данни, за да стимулира ангажираността с получателите.
Помислете – кои имейли отваряте най-често? Тези, които са персонализирани и се чувствате така, сякаш сте ги чакали. Продуктови отстъпки, виртуални поздравления за рожден ден или празници, покани за събития и търговски изложения, на които търговецът на дребно присъства. Говори директно на нас и, разбира се, ни харесва.

Source: Depositphotos
Финансовите услуги, застраховането и банковото дело са близо до тях
Защо? Електронната поща е по-сериозна и постоянна от, да речем, социалните мрежи. Много просто е по-вероятно да се доверим на нещо, което идва при нас под формата на бюлетин, отколкото на публикация във Facebook или Instagram (или дори LinkedIn).
Тези индустрии (т.е. тези, на които се доверяваме с парите или здравето си) се възползват най-много от най-високия процент на отваряне и последващи проценти на реализация на имейл комуникацията с клиентите.
Тези компании имат голямо количество чувствителни данни за физически лица, така че за тях е лесно да се насочат към темата и съдържанието на бюлетина по наистина личен начин. Например, помислете за милениал, който планира да купи къща или апартамент и обмисля най-добрата форма на финансиране на дома. Банките събират данни за предпочитанията за спестовни планове, търсенията в Google и информацията за сметката му, което означава само едно. Нашият милениал получава имейл със спестовен план, който да му помогне да постигне целта си.

Source: Depositphotos
Туризъм и хотелиерство? Имейл маркетингът има смисъл и за тези индустрии
Те разбраха това по време на пандемията, когато въведоха онлайн поръчки, събиране на храна и други функции , които искаха да представят на своите клиенти. Нещо толкова просто – но сложно – като имейл маркетинга също помогна на най-тежко засегнатите индустрии да оцелеят по време на пандемията.
Имейлите информираха хората за работното време, броя на хората в помещенията (по време на периода на ограниченията) и дори дали може да са срещнали някой потенциално заразен по време на посещението си. Транспортните компании информираха клиентите, че превозните им средства са дезинфекцирани и все още са готови за употреба.
Хотелите изпратиха информация за това кога, къде и как ще работят, за да улеснят максимално клиентите да се ориентират в настоящите разпоредби. Като алтернатива те им предложиха отстъпки за лоялност. Всичко това с помощта на имейл маркетинг и няколко прости инструмента.

Source: Depositphotos
Организациите с нестопанска цел и гражданските сдружения разполагат с ценен инструмент
Те могат да използват електронната поща, за да събират подписи или да защитават правата на беззащитните по много ефективен начин. Много обществени групи могат ефективно да съберат десетки хиляди подписи за добра кауза чрез имейл маркетинг.
Имейлите често включват снимки с директно име, адрес, последвани от молба за помощ – финансова или материална. Нека си признаем, не е ли малко по-трудно да говорим, когато към нас се обръщат по име и знаем от данните, които сме събрали, че отглеждането в клетки, земетресението в Турция или войната в Украйна е кауза, близка до сърцата ни?
Курсове и обучение с едно натискане на бутон
Имейл маркетингът също е от съществено значение за тези, които са избрали да правят бизнес изключително онлайн, предлагайки онлайн курсове, обучения, езикови училища или дори уроци по йога. Само с едно щракване можете да конвертирате вашата имейл база данни в реални клиенти. Отново, добре написан и персонализиран имейл струва много повече от случайна публикация в социална мрежа.
Нека да разгледаме набързо основните предимства на имейл маркетинга:
- Генерира интерес у клиентите – особено ако сте бизнес, ориентиран към продажбите, имейлите и други форми на персонализирани бюлетини (напр. кодове за отстъпка за рожден ден и т.н.) имат голям шанс да предизвикат интерес у потенциалните клиенти. Просто казано, ако кликнат върху вашия сайт от имейл, има много голям шанс да превърнат това кликване в приходи, като закупят продукт.
- Напомняте им – Като изпращате редовни, но не твърде чести имейли до пощенските кутии на вашите абонати, вие им напомняте за вашия бизнес. Забравили сте къде да купите най-добрите чорапи или ръчно зашито бельо? Кажи им.
- Съдържанието има по-голям шанс да бъде видяно – недостатъкът на незабавното съдържание в социалните медии е, че то бързо изчезва и/или се поглъща от друго, дори по-ново съдържание. Имейл маркетингът, от друга страна, има огромно предимство – получателят може да го прочете, когато му е удобно, да се върне към него, да го маркира като непрочетен или дори да го архивира (ако съдържа кодовете за отстъпка, споменати по-горе, например).
- Той е сравнително евтин и лесен за актуализиране – днешните имейл приложения са много интуитивни и сравнително евтини. Някои дори предлагат ограничени услуги безплатно или можете да ги изпробвате за един месец, преди да решите да закупите лиценз. Докато събирате данните, които искате да споделите с получателите си, можете да съхранявате информацията в програмата непрекъснато. След това можете да редактирате имейла в окончателния му формуляр и да го изпратите до хиляди входящи кутии.