2 мин. четене

Митата за чуждестранни пакети също ще се променят в Турция

Турското правителство въвежда данъчни промени. Тя има за цел да ограничи поръчките от чуждестранни електронни магазини. Вносните мита ще се увеличат значително, а за определени категории продукти ще бъде наложен допълнителен данък.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Митата за чуждестранни пакети също ще се променят в Турция
Източник: Depositphotos

Електронната търговия в Турция преживява бърз растеж. Министерството на търговията съобщи, че онлайн разходите са се увеличили повече от два пъти миналата година, благодарение на инфлацията и значителния автономен растеж. Очаква се тази тенденция да продължи. В момента близо 560 000 компании работят в турската електронна търговия. За да защити местния бизнес от нарастващата конкуренция от страна на чуждестранните онлайн магазини, правителството приема нови мерки.

От 21 август митото върху европейските пакети ще се увеличи от 18% на 30%. За пратки от държави извън ЕС митото, което понастоящем е 30%, ще се удвои до 60%. Това се отнася за стоки, доставени по пощата или експресни пратки до турски клиенти.

Прагът за освобождаване от данъци за международни поръчки също се променя – от първоначалните 150 евро той се намалява на 30 евро. Това означава, че турските потребители ще бъдат изправени пред по-високи разходи за по-малки онлайн поръчки от чужбина. Целта е да се обезкуражат клиентите да търсят стоки в чужбина и да се облагодетелства местният бизнес.

Страната също така ще въведе допълнителен данък върху стоките, попадащи в обхвата на специалния закон за данък върху потреблението , като луксозни продукти, които ще подлежат на фиксиран данък от 20%.

И тук можем да видим как добре познатите азиатски гиганти доминират в продажбите. Планираните разпоредби са отговор на практиките на продавачи като Temu и AliExpress. Европейският съюз вече представи план , който ще освободи пакети до 150 евро от страни извън Съюза от вносни мита до март 2028 г.

Споделяне на статия
Подобни статии
Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина
2 мин. четене

Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина

Lidl тества технология, която може да промени начина, по който милиони британци пазаруват. Гигантът за отстъпки изпробва функция, която позволява на клиентите да сканират артикули с телефоните си и да отидат направо до самообслужване.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
SEO се промени. Готови ли сте?
5 мин. четене

SEO се промени. Готови ли сте?

Вашите конкуренти вече печелят в ChatGPT, Reddit и инструментите за търсене с изкуствен интелект, докато вие все още изграждате обратни връзки и оптимизирате за Google. По-младите потребители вече започват своите проучвания в социалните платформи вместо в традиционното търсене. Ако вашата SEO стратегия не работи извън Google, пропускате огромна промяна в начина, по който хората всъщност […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки
3 мин. четене

Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки

Новата услуга за членство на Just Eat струва по-малко от две такси за доставка, но покрива неограничени поръчки за три месеца. Моментът е насочен към летните купувачи, които поръчват всичко – от сладолед до забравени плажни стоки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU