2 мин. четене

Митата за чуждестранни пакети също ще се променят в Турция

Турското правителство въвежда данъчни промени. Тя има за цел да ограничи поръчките от чуждестранни електронни магазини. Вносните мита ще се увеличат значително, а за определени категории продукти ще бъде наложен допълнителен данък.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Митата за чуждестранни пакети също ще се променят в Турция
Източник: Depositphotos

Електронната търговия в Турция преживява бърз растеж. Министерството на търговията съобщи, че онлайн разходите са се увеличили повече от два пъти миналата година, благодарение на инфлацията и значителния автономен растеж. Очаква се тази тенденция да продължи. В момента близо 560 000 компании работят в турската електронна търговия. За да защити местния бизнес от нарастващата конкуренция от страна на чуждестранните онлайн магазини, правителството приема нови мерки.

От 21 август митото върху европейските пакети ще се увеличи от 18% на 30%. За пратки от държави извън ЕС митото, което понастоящем е 30%, ще се удвои до 60%. Това се отнася за стоки, доставени по пощата или експресни пратки до турски клиенти.

Прагът за освобождаване от данъци за международни поръчки също се променя – от първоначалните 150 евро той се намалява на 30 евро. Това означава, че турските потребители ще бъдат изправени пред по-високи разходи за по-малки онлайн поръчки от чужбина. Целта е да се обезкуражат клиентите да търсят стоки в чужбина и да се облагодетелства местният бизнес.

Страната също така ще въведе допълнителен данък върху стоките, попадащи в обхвата на специалния закон за данък върху потреблението , като луксозни продукти, които ще подлежат на фиксиран данък от 20%.

И тук можем да видим как добре познатите азиатски гиганти доминират в продажбите. Планираните разпоредби са отговор на практиките на продавачи като Temu и AliExpress. Европейският съюз вече представи план , който ще освободи пакети до 150 евро от страни извън Съюза от вносни мита до март 2028 г.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+