2 мин. четене

Митата за чуждестранни пакети също ще се променят в Турция

Турското правителство въвежда данъчни промени. Тя има за цел да ограничи поръчките от чуждестранни електронни магазини. Вносните мита ще се увеличат значително, а за определени категории продукти ще бъде наложен допълнителен данък.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Митата за чуждестранни пакети също ще се променят в Турция
Източник: Depositphotos

Електронната търговия в Турция преживява бърз растеж. Министерството на търговията съобщи, че онлайн разходите са се увеличили повече от два пъти миналата година, благодарение на инфлацията и значителния автономен растеж. Очаква се тази тенденция да продължи. В момента близо 560 000 компании работят в турската електронна търговия. За да защити местния бизнес от нарастващата конкуренция от страна на чуждестранните онлайн магазини, правителството приема нови мерки.

От 21 август митото върху европейските пакети ще се увеличи от 18% на 30%. За пратки от държави извън ЕС митото, което понастоящем е 30%, ще се удвои до 60%. Това се отнася за стоки, доставени по пощата или експресни пратки до турски клиенти.

Прагът за освобождаване от данъци за международни поръчки също се променя – от първоначалните 150 евро той се намалява на 30 евро. Това означава, че турските потребители ще бъдат изправени пред по-високи разходи за по-малки онлайн поръчки от чужбина. Целта е да се обезкуражат клиентите да търсят стоки в чужбина и да се облагодетелства местният бизнес.

Страната също така ще въведе допълнителен данък върху стоките, попадащи в обхвата на специалния закон за данък върху потреблението , като луксозни продукти, които ще подлежат на фиксиран данък от 20%.

И тук можем да видим как добре познатите азиатски гиганти доминират в продажбите. Планираните разпоредби са отговор на практиките на продавачи като Temu и AliExpress. Европейският съюз вече представи план , който ще освободи пакети до 150 евро от страни извън Съюза от вносни мита до март 2028 г.

Споделяне на статия
Подобни статии
YouTube, TikTok и Instagram вече представляват 60% от откриването на продукти
3 мин. четене

YouTube, TikTok и Instagram вече представляват 60% от откриването на продукти

Докато фирмите инвестират 90% от бюджетите за SEO в Google, клиентите им всъщност търсят другаде. Анализ на 1,5 милиарда търсения от агенция Rise at Seven показва, че Google сега има само 34,5% дял от общата активност при търсене. Останалото? YouTube, TikTok и Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано
2 мин. четене

Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано

Италианският министър на икономиката Джанкарло Джорджети иска от Европейския съюз да въведе такса върху колетите с ниска стойност от 2028 до 2026 г., съобщи Ройтерс. Според Джорджети ЕС се нуждае от „силни и бързи“ правила срещу евтини и нерегулирани продукти извън ЕС.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz