
Електронната търговия в Турция преживява бърз растеж. Министерството на търговията съобщи, че онлайн разходите са се увеличили повече от два пъти миналата година, благодарение на инфлацията и значителния автономен растеж. Очаква се тази тенденция да продължи. В момента близо 560 000 компании работят в турската електронна търговия. За да защити местния бизнес от нарастващата конкуренция от страна на чуждестранните онлайн магазини, правителството приема нови мерки.
От 21 август митото върху европейските пакети ще се увеличи от 18% на 30%. За пратки от държави извън ЕС митото, което понастоящем е 30%, ще се удвои до 60%. Това се отнася за стоки, доставени по пощата или експресни пратки до турски клиенти.
Прагът за освобождаване от данъци за международни поръчки също се променя – от първоначалните 150 евро той се намалява на 30 евро. Това означава, че турските потребители ще бъдат изправени пред по-високи разходи за по-малки онлайн поръчки от чужбина. Целта е да се обезкуражат клиентите да търсят стоки в чужбина и да се облагодетелства местният бизнес.
Страната също така ще въведе допълнителен данък върху стоките, попадащи в обхвата на специалния закон за данък върху потреблението , като луксозни продукти, които ще подлежат на фиксиран данък от 20%.
И тук можем да видим как добре познатите азиатски гиганти доминират в продажбите. Планираните разпоредби са отговор на практиките на продавачи като Temu и AliExpress. Европейският съюз вече представи план , който ще освободи пакети до 150 евро от страни извън Съюза от вносни мита до март 2028 г.