6 мин. четене

Модериране на съдържанието на TikTok: Нови данни на ЕС показват въздействието върху електронната търговия

TikTok наскоро публикува четвъртия си доклад за прозрачност съгласно Закона за цифровите услуги (DSA), който дава по-ясна картина на практиките за модериране на съдържание, които се случват в тази нарастваща социална мрежа. Документът обхваща времето от юли до декември 2024 г. и съдържа няколко ключови констатации, които са от значение за стратегиите на компаниите за електронна търговия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Модериране на съдържанието на TikTok: Нови данни на ЕС показват въздействието върху електронната търговия
Източник: Depositphotos

Модериране на съдържание на TikTok: разширяване на европейската общност

TikTok вече има 159 милиона потребители в Европейския съюз и се превърна във важна платформа за търговци на дребно и търговци. Тази голяма потребителска база е чудесна възможност за марки и субекти за електронна търговия, които се стремят да се насочат към европейските потребители.

През втората половина на 2024 г. около 18 милиона публикации, които са в разрез с насоките на общността на TikTok , бяха премахнати от самия TikTok. Технологиите за автоматизирано модериране показаха много добро ниво на надеждност, постигайки 99,1% точност при идентифициране на проблемното съдържание.

Тази цифра е особено важна за субектите за електронна търговия, които могат да разчитат на последователни и предвидими стандарти за модериране при създаването на своите маркетингови кампании и презентации на продукти.

Нови показатели на TikTok: Прозрачност за електронната търговия

Докладът въвежда за първи път три нови ключови показателя , които са от особено значение за бизнес сектора:

Доверени флагове: Нова линия на защита за съдържанието за електронна търговия

TikTok представи нов канал за отчитане за доверени флаггери в края на първата половина на 2024 г. През втората половина на годината тези проверяващи органи са подали 59 сигнала за незаконно съдържание. Този механизъм помага за по-бързото идентифициране на проблемно съдържание, което може да включва неподходящи бизнес практики или подвеждаща реклама.

TikTok Content Moderation: Illegal content

Source: newsroom.tiktok.com

Извънсъдебни спорове за модериране на съдържание: Какво трябва да знаят търговците на електронна търговия

Освен това през отчетния период TikTok получи 173 жалби срещу решения за модериране на съдържание съгласно член 21 от DSA. От тези дела 59 са приключени от органи за уреждане на спорове:

  • В 17 случая органът не се съгласи с решението на TikTok
  • В 13 случая органът потвърди решението на TikTok
  • 29 случая бяха решени без издаване на официално решение

Въпреки това, прозрачният процес предлага на продавачите и търговците по-ясна картина за това как могат да реагират, ако съдържанието им бъде премахнато неправилно.

TikTok Shop: Модериране на съдържание за директни продажби в електронната търговия

Значително развитие е стартирането на TikTok Shop в Ирландия и Испания през декември 2024 г. Този доклад вече включва данни за модерирането на съдържанието, свързано с тази търговска платформа, сигнализирайки, че TikTok активно разширява възможностите си за електронна търговия в Европа с акцент върху безопасността на транзакциите.

tiktok content removed

Source: newsroom.tiktok.com

Как модерирането на съдържанието на TikTok влияе върху стратегията за електронна търговия през 2025 г

Надеждност на платформата за успех в електронната търговия

Високата точност на модериране (99,1%) засилва доверието на потребителите в платформата, което е ключова предпоставка за успешна електронна търговия.

Предвидимо модериране на съдържание за маркетинг на електронната търговия

Ясните стандарти и прозрачните процеси позволяват на търговците и продавачите да предвидят по-добре какво съдържание ще бъде прието в платформата.

Опции за обжалване за създатели на съдържание за електронна търговия

Въвеждането на процедури за извънсъдебно разрешаване на спорове предоставя на продавачите ясен път за защита в случай на премахване на неправилно съдържание.

Разширяване на TikTok Shop: Нови възможности за електронна търговия

Стартирането на TikTok Shop в Ирландия и Испания предполага по-широко европейско разширяване на тази услуга, което предоставя нови възможности за директни продажби.

Модериране на съдържанието на TikTok и бъдещето на електронната търговия

С четвъртия си доклад за прозрачност TikTok потвърждава ангажимента си за създаване на по-безопасна онлайн среда. Също така предоставя ценни данни, които могат да помогнат на субектите за електронна търговия да се ориентират по-добре в правилата на платформата.

За продавачите е от решаващо значение да наблюдават развитието на практиките за модериране на TikTok и съответно да адаптират своите маркетингови стратегии. Особено с оглед на очакваното разширяване на услугата TikTok Shop в други европейски страни през 2025 г.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано
2 мин. четене

Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано

Италианският министър на икономиката Джанкарло Джорджети иска от Европейския съюз да въведе такса върху колетите с ниска стойност от 2028 до 2026 г., съобщи Ройтерс. Според Джорджети ЕС се нуждае от „силни и бързи“ правила срещу евтини и нерегулирани продукти извън ЕС.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично
4 мин. четене

Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично

До 78% от скандинавските клиенти са направили покупка в чужбина през изминалата година, което е с 4 процентни пункта повече от 2024 г., според PostNord E-commerce in the Nordics 2025: Autumn Report. Китай остава най-популярната дестинация с дял от 30%, като цената е ясният основен мотив – цитиран от повече от половината купувачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU