4 мин. четене

Може ли AliExpress да бъде тихият лидер в електронната търговия в Европа през 2025 г.?

Нови данни от ECDB разкриват, че китайският пазар току-що е постигнал една от най-пренебрегваните победи в електронната търговия. Докато всички обсъждаха бляскавия възход на Temu, AliExpress тихомълком си осигури първите три позиции на най-големите пазари в Европа.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Може ли AliExpress да бъде тихият лидер в електронната търговия в Европа през 2025 г.?
Източник: Depositphotos: Photo by AndrewLozovyi (edited in Canva Pro)

Мълчаливото поглъщане

Всички говорят за възхода на Temu от стартирането му през 2022 г., но ето какво пропуснаха заглавията: AliExpress, китайският пазар, който съществува от 2010 г., току-що направи едно от най-впечатляващите завръщания в историята на електронната търговия.

След като се задържа в относителна неизвестност повече от десетилетие, приходите на AliExpress внезапно скочиха през 2023 г. Платформата не просто се разрасна – тя доминираше, осигурявайки си първите три позиции на повечето европейски пазари , докато конкурентите бяха заети да наблюдават всяко движение на Temu.

Цифрите са зашеметяващи

AliExpress си осигури първите три позиции на основните европейски пазари, с потвърдено второ място в Испания , където генерира 3.93 милиарда долара през 2024 г. Платформата постоянно се нарежда сред 10-те най-добри играчи на европейските пазари, с особено силно представяне в Южна и Източна Европа.

Според данни на ECDB AliExpress се представя силно на различни европейски пазари, като се класира особено високо в Испания и се конкурира ефективно с утвърдени играчи. Само на избрани пазари като Германия и Великобритания тя се сблъсква с по-силна конкуренция от страна на местните играчи.ECDB: AliExpress Entered Most of the Top Marketplace Rankings in Europe

Как го направиха

Тайната беше перфектният момент. Докато Shein и Temu се бореха за заглавия, те несъзнателно проправиха пътя за успеха на AliExpress. Тези платформи повишиха доверието на потребителите в китайската електронна търговия, нормализирайки идеята за покупка директно от Китай на по-ниски цени.

AliExpress се възползва от тази основа без маркетинговите разходи или потребителския скептицизъм, с които се сблъскват ранните участници на пазара. По времето, когато европейските потребители се чувстваха комфортно с китайските платформи, AliExpress беше позициониран като утвърдена, надеждна алтернатива.

Освен потребителските продажби, AliExpress се възползва от бума на дропшипинга. Най-ниските му цени оставиха щедри маржове за дистрибуторите, създавайки мултиплициращ ефект, при който всеки успешен дропшипър стана неофициален посланик на платформата.

Какво означава това

Успехът на AliExpress сигнализира за фундаментална промяна в поведението на европейските потребители. Чувствителността към цените достигна нови висоти и потребителите са готови да чакат по-дълго за доставка в замяна на значителни икономии.

За традиционните търговци на дребно това представлява както предизвикателство, така и възможност.

Предизвикателството: да се конкурирате с цени, често с 50% под европейските алтернативи.

Възможността: диференциране чрез обслужване, осигуряване на качеството и местно изпълнение – области, в които AliExpress все още има място за подобрение.

Пейзажът на електронната търговия току-що стана по-интересен и AliExpress вече не е платформата, която можете да си позволите да игнорирате.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Подобни статии
Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина
2 мин. четене

Lidl изпробва функцията за сканиране на смартфони в четири магазина

Lidl тества технология, която може да промени начина, по който милиони британци пазаруват. Гигантът за отстъпки изпробва функция, която позволява на клиентите да сканират артикули с телефоните си и да отидат направо до самообслужване.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
SEO се промени. Готови ли сте?
5 мин. четене

SEO се промени. Готови ли сте?

Вашите конкуренти вече печелят в ChatGPT, Reddit и инструментите за търсене с изкуствен интелект, докато вие все още изграждате обратни връзки и оптимизирате за Google. По-младите потребители вече започват своите проучвания в социалните платформи вместо в традиционното търсене. Ако вашата SEO стратегия не работи извън Google, пропускате огромна промяна в начина, по който хората всъщност […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки
3 мин. четене

Just Eat стартира лятно членство за £5.99 с неограничени безплатни доставки

Новата услуга за членство на Just Eat струва по-малко от две такси за доставка, но покрива неограничени поръчки за три месеца. Моментът е насочен към летните купувачи, които поръчват всичко – от сладолед до забравени плажни стоки.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU