
Стратегическо ценообразуване: Новото конкурентно бойно поле
Статичните модели на ценообразуване и преценките, базирани на интуицията, приключиха. Търговците на дребно в момента работят на пазар, където незначителните несъответствия в цените могат да окажат значително влияние върху ключовите възможности за покупка, според доклада за ценообразуване на Acuity на Retail Gazette. От прост финансов инструмент до определящ марката ангажимент, който влияе върху лоялността на клиентите, стратегическото ценообразуване се променя с течение на времето.
Според Софи Бейли, управляващ директор на Acuity Pricing, „Днес успехът идва от това да бъдеш информиран, гъвкав и целенасочен; използване на данни не само за да бъде в крак с пазара, но и за да го води“, се казва в изследването.
Лоялността на потребителите на исторически ниски нива
За търговците на дребно данните от доклада предоставят тревожна картина. Според статистиката на Deloitte Global Consumer Tracker, цитирана в Retail Gazette-Acuity Pricing Report, само 8% от потребителите в Обединеното кралство в момента се идентифицират като лоялни към марката във всички категории за пазаруване, което е рязък спад от 17% през 2020 г.
Според индекса на EY Future Consumer Index, цитиран в документа, 57% от потребителите в Обединеното кралство в момента смятат цената за най-важното съображение при избора на марка, което е значително увеличение от 41% през 2022 г.

Source: Retailgazette.co.uk
Цената на лошата ценова стратегия
Проучването на Salesforce, публикувано в доклада за ценообразуването на Acuity на Retail Gazette, което показва, че 47% от потребителите биха спрели да купуват от търговец на дребно, след като се сблъскат с некачествени ценови практики , включително непоследователни цени в различните канали или предполагаема липса на стойност, може да бъде най-притеснително за търговците на дребно.
Стратегическо ценообразуване: От съществено значение за бъдещия успех
Разработването на силно и отзивчиво стратегическо ценообразуване вече не е задължително за търговците на дребно, които наблюдават сложни продуктови асортименти или марки, които се опитват да запазят първокласното позициониране в условията на интензивна конкуренция; сега е необходимо за оцеляване и разширяване през 2025 г. и след това.
Тези, които са умели в стратегическото ценообразуване, базирано на данни, ще бъдат в най-голяма позиция да спечелят както марж, така и лоялност на клиентите на пазар, който става все по-конкурентен с промяната на пейзажа на търговията на дребно.