Google също така предупреждава, че прекалено тясното насочване може да повлияе негативно на ефективността на кампанията. Алгоритъмът използва различни сигнали, включително поведението на потребителите и съдържанието на целевата страница, за да оптимизира реализациите. Стесняването на демографския диапазон може да намали трафика и процента на реализация.
Кампаниите за генериране на търсенето (кампании, фокусирани върху генерирането на търсене) имат за цел да създадат интерес и търсене на продукти или услуги. Използвайки прецизно насочване и оптимизация на рекламите, те достигат до потенциални клиенти в ранните етапи на процеса на покупка, като по този начин повишават осведомеността за марката и ги подготвят за бъдещи покупки.
Други платформи също наскоро обявиха промени в насочването – LinkedIn елиминира подобни аудитории, докато Meta тръгна в обратната посока. Той препоръчва на компаниите да използват подобни аудитории при създаването на кампания и да се отдалечат от прецизното насочване.
Промени в кампаниите за поколения
1. Таргетиране по възраст и пол:
Рекламодателите могат да ограничат видимостта на рекламата си до конкретни възрастови и полови групи. Тази нова опция е интегрирана в оптимизираните настройки за насочване на кампаниите за генериране на търсене.
2. Гъвкави опции за насочване:
Рекламодателите могат да изберат неограничено или ограничено насочване в зависимост от целите на кампанията и изискванията към аудиторията. Това позволява на маркетолозите да приспособят по-добре стратегиите си към конкретни бизнес цели.
Ефективно използване на таргетирането
За фирмите за електронна търговия е важно да намерят баланс между прецизното насочване и ефективността на кампанията. Актуализацията дава възможност за по-точно персонализиране на кампаниите според бизнес целите, но също така изисква внимателно обмисляне, за да се гарантира, че ограничаването на аудиторията не застрашава постигането на желаните резултати.
Новата функция е още една стъпка към това да се позволи на рекламодателите да персонализират по-добре кампаниите си с помощта на усъвършенствани инструменти за насочване на Google, като същевременно могат да се възползват от предимствата на оптимизацията на машинното обучение.