
Какво се променя за потребителите
Бутонът за теглене има за цел да премахне настоящия лабиринт от процеси на анулиране, които често включват скрити формуляри за контакт, телефонни обаждания в работно време или заровени имейл адреси. Германските купувачи ще получат силата да излизат от нежелани договори със същата лекота, с която са ги сключили.
Правителството обаче също така затяга правилата в полза на търговците на дребно. Настоящият безсрочен срок за теглене е ограничен до максимум 12 месеца и 14 дни, дори когато фирмите не предоставят подходяща правна информация. Освен това от компаниите вече няма да се изисква да изпращат договорни условия на хартиен носител, когато бъдат поискани.
Защо бизнесът се противопоставя
Европейските групи за защита на търговията на дребно твърдят, че няма доказателства за широко разпространен проблем, който да оправдава задължителните бутони за теглене. Германската асоциация за електронна търговия bevh твърди, че регламентът създава „само губещи“ и добавя ненужна техническа сложност към онлайн магазините.
Напрежението отразява по-широкия дебат в целия ЕС относно правата на цифровите потребители спрямо оперативната свобода на предприятията. Докато Германия е начело с конкретни подробности за изпълнението, основната директива на ЕС засяга всички държави членки.
Какво трябва да подготвят търговците на дребно
Онлайн магазините имат приблизително 18 месеца, за да интегрират функционалността за анулиране в своите платформи. Бутонът трябва да използва ясен език като „Анулиране на договор“ и да остане достъпен през целия период на отказ. Техническите спецификации и изискванията за точно разположение все още се финализират.
Законът представлява тълкуването на Германия на по-широките разпоредби на ЕС за цифрова търговия, което предполага, че подобни мерки могат да се разпространят на европейските пазари. За международните търговци на дребно, които продават в Германия, спазването става задължително, независимо от правилата на тяхната страна.
Германските потребители получават безпрецедентна сила за анулиране, докато бизнесът е изправен пред нови технически изисквания и потенциални последици за приходите от по-лесното отмяна на поръчките.
Въз основа на репортажи от EcommerceNews.eu