4 мин. четене

Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване

От юни 2026 г. всеки онлайн търговец на дребно в Германия трябва да включи виден бутон "Анулиране на договор", който работи само с едно щракване. Германското министерство на правосъдието го нарича защита на потребителите, но фирмите за електронна търговия го наричат ненужна бюрокрация.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Новият германски закон ви позволява да анулирате онлайн поръчки с едно кликване
Източник: ChatGPT
Федералният министър Стефани Хубиг обяви мандата тази седмица в Берлин, заявявайки, че „анулирането трябва да бъде толкова просто, колкото поръчката онлайн“. Новият закон изисква функцията за анулиране да бъде ясно обозначена, непрекъснато достъпна по време на периода за отказ и да се показва на видно място във всеки онлайн интерфейс.

Какво се променя за потребителите

Бутонът за теглене има за цел да премахне настоящия лабиринт от процеси на анулиране, които често включват скрити формуляри за контакт, телефонни обаждания в работно време или заровени имейл адреси. Германските купувачи ще получат силата да излизат от нежелани договори със същата лекота, с която са ги сключили.

Правителството обаче също така затяга правилата в полза на търговците на дребно. Настоящият безсрочен срок за теглене е ограничен до максимум 12 месеца и 14 дни, дори когато фирмите не предоставят подходяща правна информация. Освен това от компаниите вече няма да се изисква да изпращат договорни условия на хартиен носител, когато бъдат поискани.

Защо бизнесът се противопоставя

Европейските групи за защита на търговията на дребно твърдят, че няма доказателства за широко разпространен проблем, който да оправдава задължителните бутони за теглене. Германската асоциация за електронна търговия bevh твърди, че регламентът създава „само губещи“ и добавя ненужна техническа сложност към онлайн магазините.

Напрежението отразява по-широкия дебат в целия ЕС относно правата на цифровите потребители спрямо оперативната свобода на предприятията. Докато Германия е начело с конкретни подробности за изпълнението, основната директива на ЕС засяга всички държави членки.

Какво трябва да подготвят търговците на дребно

Онлайн магазините имат приблизително 18 месеца, за да интегрират функционалността за анулиране в своите платформи. Бутонът трябва да използва ясен език като „Анулиране на договор“ и да остане достъпен през целия период на отказ. Техническите спецификации и изискванията за точно разположение все още се финализират.

Законът представлява тълкуването на Германия на по-широките разпоредби на ЕС за цифрова търговия, което предполага, че подобни мерки могат да се разпространят на европейските пазари. За международните търговци на дребно, които продават в Германия, спазването става задължително, независимо от правилата на тяхната страна.

Германските потребители получават безпрецедентна сила за анулиране, докато бизнесът е изправен пред нови технически изисквания и потенциални последици за приходите от по-лесното отмяна на поръчките.

Въз основа на репортажи от EcommerceNews.eu

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
YouTube, TikTok и Instagram вече представляват 60% от откриването на продукти
3 мин. четене

YouTube, TikTok и Instagram вече представляват 60% от откриването на продукти

Докато фирмите инвестират 90% от бюджетите за SEO в Google, клиентите им всъщност търсят другаде. Анализ на 1,5 милиарда търсения от агенция Rise at Seven показва, че Google сега има само 34,5% дял от общата активност при търсене. Останалото? YouTube, TikTok и Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано
2 мин. четене

Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано

Италианският министър на икономиката Джанкарло Джорджети иска от Европейския съюз да въведе такса върху колетите с ниска стойност от 2028 до 2026 г., съобщи Ройтерс. Според Джорджети ЕС се нуждае от „силни и бързи“ правила срещу евтини и нерегулирани продукти извън ЕС.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz