7 основни причини, поради които европейците избират онлайн пазаруването
Няколко причини карат купувачите да купуват онлайн, като например:
- доставка до дома
- Евтини цени
- добри оферти
- Удобство
- По-широк избор от продукти
- по-високи нива на информация за продукта
- 24/7 наличност
Доставката до дома е приоритет за 50% от анкетираните в Обединеното кралство, 43% от анкетираните в Германия и 42% от френските респонденти, докато ниските цени са приоритет за 47% от анкетираните.
Пазари в ЕС: Използване на устройства и категории за пазаруване
Най-популярните цифрови устройства сред европейските потребители са настолните компютри, следвани от лаптопите и смартфоните. Използването на настолни компютри обаче е намаляло, като 40% от анкетираните в световен мащаб казват, че никога не пазаруват с настолен компютър.
Лаптопите са по-популярни като устройства за пазаруване, като 24% от анкетираните заявяват, че никога не са пазарували с лаптоп през последната година.
Смартфоните са най-популярните устройства за закупуване онлайн, като 39% винаги ги използват във Франция, 38% във Великобритания и 29% в Германия.
Търговията със смарт телевизори все още не е набрала популярност, като 83% от купувачите във Великобритания и Германия никога не са я използвали.
Модата и аксесоарите са най-популярните категории продукти онлайн, като 64% от купувачите в Бенелюкс са купували модни продукти през предходната година, а 61% от германските купувачи.
Въпреки това европейските респонденти са по-малко склонни да купуват хранителни стоки онлайн през последната година, отколкото средното за 20 държави от 41%. Продуктите за красота и козметика също са по-популярни в страните от Бенелюкс, като 39% от купувачите са купували електроника онлайн през последната година.
Стоките за дома са популярна онлайн покупка, като 41% от анкетираните от страните от Бенелюкс и Германия са купували стоки за дома през последната година.
Очаквания за изпълнение на ЕС: Скорост срещу устойчивост
Търговците на дребно и марките на пазарите на ЕС трябва да отговорят на очакванията на клиентите относно скоростта на доставка, за да се конкурират ефективно и да спечелят повече клиенти. Доставката в същия ден е незначителна за скандинавските потребители, докато доставката на следващия ден е високо ценена във Великобритания и Франция.
Скандинавците са най-малко използвани за доставка на следващия ден, като 41% не го обмислят за покупки.
Френските потребители са най-склонни да оценят въглеродно неутралната доставка до дома, като 75% я оценяват или много важна. Екологосъобразният подход към доставката се цени по-високо в страните от Бенелюкс (69 % казват, че е важен или много важен), отколкото в скандинавските страни.
Пазари на ЕС: ключова информация
Изследването разкрива значителни различия в поведението при онлайн пазаруване на европейските пазари, като се появяват ясни модели в предпочитанията и приоритетите. Докато дигиталната търговия продължава да расте, съществуват значителни регионални различия в очакванията за доставка, моделите на харчене и честотата на пазаруване.
Ключовите тенденции показват, че смартфоните изпреварват традиционните настолни компютри като предпочитано устройство за пазаруване, въпреки че степента на приемане варира в зависимост от региона. Модата и аксесоарите доминират онлайн покупките на всички пазари.
Тези констатации показват, че търговците на дребно трябва да възприемат специфични за пазара стратегии, а не универсален подход , когато разширяват дейността си на европейските пазари. Разбирането и адаптирането към местните предпочитания по отношение на възможностите за доставка, праговете на плащане и екологичното съзнание ще бъдат от решаващо значение за успеха на трансграничната електронна търговия.