3 мин. четене

Ново проучване показва, че повечето клиенти искат обслужване на клиенти, ръководено от хора, а не от изкуствен интелект

Според скорошно задълбочено проучване около две трети от потребителите биха предпочели да не включват изкуствен интелект (AI) в техните контакти за обслужване на клиенти.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Ново проучване показва, че повечето клиенти искат обслужване на клиенти, ръководено от хора, а не от изкуствен интелект
Източник: Depositphotos

Ако проучването също така разкрие, че дадена компания възнамерява да използва изкуствен интелект в своите операции за обслужване на клиенти, над половината от анкетираните също биха обмислили преминаване към конкурент.

Проведено в края на 2023 г., това обширно проучване включва хиляди потребители и подчертава несъответствието между притесненията на потребителите относно използването на автоматизация и AI в операциите по обслужване и ентусиазма на ръководителите за обслужване на клиенти за приемането му.

Кийт Макинтош, старши директор по изследванията в практиката за обслужване и поддръжка на клиенти на Gartner , в проучването казва: „Въпреки че има значителен натиск върху ръководителите за обслужване на клиенти да включат AI, те не могат да си позволят да отхвърлят притесненията на клиентите, особено когато това може да доведе до оттегляне на клиенти.“

Потребителите, които са най-загрижени за по-малкия достъп до човешки представители

Според анкетата основното притеснение на потребителите относно изкуствения интелект в поддръжката на клиенти са възможните трудности при намирането на човешки представител. След това са опасенията, че изкуственият интелект ще замени работните места и ще предостави невярна информация.

„След уморените опции за самообслужване, клиентите са готови за човешко взаимодействие“, каза Макинтош. Мнозина се притесняват, че изкуственият интелект ще послужи като още едно препятствие, което ги разделя от живия агент. Ръководителите на услуги трябва да покажат, че изкуственият интелект може да подобри, а не да усложни изживяването на услугата.“

Според проучването компаниите за услуги трябва да се уверят, че техните умения за автоматизация и изкуствен интелект допълват най-добрите стандарти в дизайна на обслужването, ако искат да развият доверието на клиентите в изкуствения интелект. Това обхваща открита комуникация за това кога и как потребителите могат да взаимодействат с човешки агент, ако желаят.

Чатботовете, задвижвани от изкуствен интелект, например трябва да бъдат открити относно своите ограничения и плавно да препращат диалози към човешки агенти, ако е необходимо, като по този начин поддържат контекста на ангажимента.

Това проучване подчертава в променящия се терен на обслужване на клиентите необходимостта от балансиране на техническото развитие с предпочитанията и проблемите на потребителите.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+