Дигитализацията променя очакванията
Зашеметяващите 90% от B2B фирмите планират да разширят стратегията си за дигитални продажби през следващите две години, което показва, че дигиталната трансформация се превръща в основен бизнес приоритет. B2B клиентите все повече очакват опции за самообслужване, персонализация и безпроблемни дигитални взаимодействия, подобни на техните потребителски изживявания. Популярните дигитални канали включват портали за самообслужване, социални медии и продуктови уебсайтове.
B2B фирмите трябва да се адаптират към очакванията на клиентите, които изискват удобство и персонализация, подобно на B2C преживяванията.
Управление на продуктовата информация: основното предизвикателство
За професионалистите в електронната търговия управлението на точна и изчерпателна информация за продукта остава ключов въпрос. Проучването идентифицира основните болезнени точки, включително прилагането на автоматизация и AI (37%), екипно сътрудничество (31%) и навременното пускане на продукти (28%).
Въпреки нарастващото използване на технологии като системи за управление на продуктовата информация (PIM) и AI, 40% от компаниите все още управляват данните за продуктите ръчно. Средно на B2B фирма са необходими две седмици, за да събере данни за продукта за пускане на пазара, като обогатяването на данните отнема още повече време.
Регулациите забавят напредъка в управлението на B2B продуктите
B2B фирмите се борят с предизвикателствата за спазването на нормативните изисквания, като 99% от анкетираните съобщават за проблеми със съответствието. Основните проблеми включват управление на веригата за доставки, последователност на данните за продуктите и откриваемост (SEO). Автоматизирането на процесите на съответствие остава предизвикателство за 45% от фирмите, което често забавя пускането на продукти.
Опитът е от първостепенно значение
Фокусирането върху предоставянето на ангажиращи и последователни продуктови изживявания е от решаващо значение за B2B фирмите. Две трети от анкетираните посочват повторен бизнес и реализации като ползи от висококачествената информация за продукта. Ключовото продуктово съдържание, ценено от клиентите, включва:
- Ясно написани описания на продуктите (79%)
- Технически листове (78%)
- Гаранционна информация (75%)
- Референции от клиенти (75%)
За електронната търговия поддържането на качествена информация за продуктите във всички цифрови канали е от съществено значение за удовлетвореността на клиентите.
Както в сегмента B2C, струва си да наблюдавате новите иновации, които подобряват изживяването при пазаруване. Традиционните електронни магазини, например, използват добавена реалност. В бъдеще е препоръчително да се обмислят и напреднали цифрови технологии.
Тъй като цифровите канали вече представляват близо 50% от приходите от B2B, продължаващото разширяване в омниканални стратегии, интеграция на IoT и адаптивна архитектура ще бъдат от съществено значение за бъдещия растеж.