3 мин. четене

Онлайн търговецът на дребно за бърза мода Shein се сблъсква с препятствия пред IPO

Онлайн търговецът на дребно за бърза мода Shein, един от най-бързо развиващите се модни магазини за електронна търговия в света, има проблеми с опитите си да се листне на Лондонската фондова борса. Британският орган за финансово поведение (FCA) удължава процеса на одобрение на IPO, тъй като е необходимо по-внимателно проучване на веригата за доставки на компанията.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Онлайн търговецът на дребно за бърза мода Shein се сблъсква с препятствия пред IPO
Източник: Depositphotos

Важни забележителности по отношение на Shein

  • Компанията със седалище в Сингапур продава мода в над 150 страни по света
  • Техният успешен модел за електронна търговия е изграден на изключително достъпни цени: блузи за $5 и рокли за $10
  • Повечето продукти се произвеждат в Китай
  • Подадена за IPO на Лондонската фондова борса през юни

Защо това е важно за онлайн пазара

Случаят Shein показва, че отговорното управление на веригата за доставки трябва да бъде съчетано с бързо разширяване на електронната търговия. Това означава за интернет магазини:

  • Необходимостта от прозрачно докладване относно произхода на продуктите
  • Значението на изграждането на етични вериги за доставки
  • Необходимостта от балансиране на ниските цени със справедливите условия на труд

Двойно регулиране

Shein трябва да получи одобрение от китайските власти, както и от британския регулатор, преди да стане публична. Източници, близки до процеса, твърдят, че китайските власти ще вземат решение, следвайки препоръката на британската FCA.

Какво означава това за бъдещето на електронната търговия

Този случай показва, че големите онлайн търговци на дребно ще бъдат подложени на все по-голямо разглеждане на своите бизнес политики, особено в секторите на:

  • Прозрачност на веригата на доставки
  • Условия на труд при доставчиците
  • Устойчивост на бизнес моделите за бърза мода

За по-малките компании за електронна търговия това може да представлява възможност да се конкурират с по-големите играчи, като наблегнат на етичните и прозрачни бизнес подходи.

Споделяне на статия
Подобни статии
Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано
2 мин. четене

Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано

Италианският министър на икономиката Джанкарло Джорджети иска от Европейския съюз да въведе такса върху колетите с ниска стойност от 2028 до 2026 г., съобщи Ройтерс. Според Джорджети ЕС се нуждае от „силни и бързи“ правила срещу евтини и нерегулирани продукти извън ЕС.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично
4 мин. четене

Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично

До 78% от скандинавските клиенти са направили покупка в чужбина през изминалата година, което е с 4 процентни пункта повече от 2024 г., според PostNord E-commerce in the Nordics 2025: Autumn Report. Китай остава най-популярната дестинация с дял от 30%, като цената е ясният основен мотив – цитиран от повече от половината купувачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU