Германските потребители се колебаят да приемат пазаруването на живо
Както информира Ecommerce News , този вид пазаруване в Германия преживява постепенен скок в приемането. Само 8% от германските потребители са го изпробвали, което включва закупуване на продукти онлайн по време на демонстрации в реално време. Тази цифра представлява двукратно увеличение от 4% през 2021 г., което показва бавен, но стабилен растеж на популярността на пазаруването на живо в Германия. Въпреки това нарастване, общият процент на приемане остава нисък, което предполага, че този вид пазаруване в Германия продължава да се сблъсква с препятствия да се превърне в основна тенденция за електронна търговия.
Например, услугата за стрийминг на Zara току-що беше достъпна в редица европейски страни. Въпреки че са виждали повече пазаруване на живо, повечето германски клиенти все още се колебаят дали да го опитат.
Гледайки напред, само 21% от германците могат да си представят да отидат на събитие за пазаруване на живо в бъдеще. Хората на възраст между 18 и 29 години са малко по-заинтересовани (34% са отворени за идеята). Все пак две трети от младите германци все още не планират да използват този начин на пазаруване.
Германия бавно започва да използва пазаруване на живо, което е много различно от Азия, особено от Китай, където е много разпространено. Там стотици милиони хора гледат хиляди стриймове всеки ден, което показва, че германският пазар има място за растеж.
Често задавани въпроси
Защо пазаруването на живо е по-популярно в Азия, отколкото в Германия?
Резкият контраст между популярността на пазаруването на живо в Азия и хладния му прием в Германия може да се дължи на културните различия, интеграцията на платформата, поведението на потребителите и зрялостта на пазара. За да набере популярност пазаруването на живо в Германия, търговците на дребно може да се наложи да подобрят емоционалния аспект на ангажираността и да създадат по-завладяващи и забавни преживявания, които резонират с предпочитанията на потребителите за вдъхновение и взаимодействие.
Ролята на TikTok в разширяването на пазаруването на живо
Твърди се, че изборът на TikTok да отложи стартирането на TikTok Shop в континентална Европа е повлиян от това колко лошо е прието пазаруване във версия на живо там. Въпреки че компанията не е казала със сигурност, Испания вероятно ще бъде първата страна в Европа, която ще отвори TikTok Shop преди края на годината. Други европейски държави ще последват.
Тъй като популярността на пазаруването на живо в Германия бавно нараства, магазините и платформите ще трябва да се адаптират към специфичните нужди и желания на германските клиенти, за да накарат повече хора да се свържат и да следват тази нова тенденция в електронната търговия.