3 мин. четене

Пазаруването с ChatGPT вече е достъпно и в Индия

Националният платежен орган на Индия стартира пилотна програма, позволяваща на потребителите на ChatGPT да извършват покупки, без да напускат платформата за изкуствен интелект, съобщи Ройтерс миналия четвъртък. Системата използва UPI, индийската платежна мрежа, която обработва над 20 милиарда транзакции месечно, отбелязвайки първото голямо разширяване на търговията, задвижвана от изкуствен интелект извън Съединените щати.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Пазаруването с ChatGPT вече е достъпно и в Индия
Източник: ChatGPT

По-рано този месец разгледахме стартирането на OpenAI на Instant Checkout в САЩ. Пилотният проект на Индия показва как една и съща технология се адаптира към различни платежни системи по целия свят.

Как работи

Националната платежна корпорация на Индия (NPCI), финтех компанията Razorpay и OpenAI тестват система, при която потребителите пазаруват чрез ChatGPT , използвайки съществуващите си UPI акаунти. Клиентите могат да разглеждат продукти, да избират артикули и да извършват плащания в интерфейса за чат, без да преминават към уебсайтове на търговци.

Пилотният проект използва новата функция „резервно плащане“ на UPI, която позволява на потребителите да заделят средства за конкретни търговци. Axis Bank и Airtel Payments Bank се занимават с банковата част.

Първо тестване на търговец

Bigbasket, част от Tata Group, е сред първите търговци на дребно в пилотния проект. Клиентите могат да питат ChatGPT за препоръки за продукти и да изпълняват поръчки за хранителни стоки директно в чата.

Какво е различното тук

Това са агентски AI плащания – AI асистенти, извършващи транзакции с минимално въвеждане от потребителя. Харшил Матур, главен изпълнителен директор на Razorpay, обясни това като „превръщане на AI асистенти от прости инструменти за откриване в пълноценни агенти за пазаруване“.

Компаниите ще тестват как работи това в различни продуктови категории и дали AI агентите могат да обработват транзакциите безопасно, като същевременно държат потребителите под контрол.

Защо това е важно

Пилотният проект доказва, че пазаруването с изкуствен интелект работи отвъд западните платежни системи. Чрез интегриране с UPI, ChatGPT се докосва до мрежата за цифрови плащания в Индия, без да изисква от потребителите да променят начина, по който плащат.

Google и Perplexity AI пуснаха подобни функции по-рано през 2025 г. Cashfree, конкурираща се с Razorpay, обяви собствено решение за агентски AI плащания същия ден.

Оливър Джей от OpenAI каза, че компанията проучва „как можем да комбинираме усъвършенстван AI с UPI, една от най-надеждните мрежи за плащане в реално време в света“.

Какво следва

Пилотният проект ще бъде оценен, преди да се разшири до повече търговци и категории. Засега това са покупки на един артикул в Индия. Количките с много артикули и други региони идват по-късно.

Споделяне на статия
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Подобни статии
Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж
3 мин. четене

Защо M&S избра TikTok Shop и Zalando за растеж

Британският гигант за търговия на дребно Marks & Spencer значително променя стратегията си за онлайн продажби. Според доклад на ChannelX, компанията е подписала сделка със Zalando за извършване на цялата логистика в континентална Европа и едновременно с това навлиза в TikTok Shop, където един продукт за красота се продава всяка секунда в Обединеното кралство.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца
3 мин. четене

TikTok Shop блокира 70 милиона продукта за шест месеца

TikTok Shop публикува цифри, показващи мащаба на борбата с измамите в онлайн търговията. Платформата отхвърли над 70 милиона продукта, преди да бъде листната през първите шест месеца на 2025 г. – това е с 40% повече от предходното полугодие. На всичкото отгоре те са отказали 1,4 милиона заявления за регистрация на продавачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята
3 мин. четене

Може ли връщането на депозити да работи за козметика? Кауфланд тества идеята

Германският търговец на дребно стартира пилотен проект, който може да промени играта на опаковките. Клиентите на Kaufland в Мюнхен сега връщат празни опаковки за козметика по същия начин, по който биха върнали бутилка кока-кола – за 29 цента всяка в депозитната машина. Подробностите идват от прессъобщението на Kaufland , публикувано в техния корпоративен нюзрум.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU