3 мин. четене

Пазарът на втора употреба става масов

Пазарът на втора употреба расте по-бързо от всякога, тъй като гиганти в търговията на дребно като IKEA, Lego, Zara и H&M се включват в играта на препродажба. Докато младите екологично ориентирани купувачи тласкат пазара към огромните 350 милиарда долара до 2028 г., компаниите все още трябва да разбият кода за предизвикателства като откриване на фалшификати, управление на връщанията и осигуряване на качество.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Пазарът на втора употреба става масов
Източник: Depositphotos

Тенденции на пазара и с клиентите

Пазарът на употребявани дрехи по света е нараснал от 141 милиарда долара през 2021 г. до 230 милиарда долара през 2024 г. и се очаква да достигне 350 милиарда долара до 2028 г. Пазарът на луксозни стоки втора употреба се разрасна особено бързо, като продажбите на употребявани артикули са нараснали със 125% от 2017 до 2023 г.

Младите хора са тези, които движат тази тенденция. Милениалите и хората от поколението Z купуват употребявани артикули поне на всеки няколко месеца, докато само 20% от бейби бумърите правят същото. Тази промяна показва как се променят представите на хората за стойност и устойчивост.

Global Secondhand Apparel Market To Reach $350 Billion by 2028

Source: Thredup

Проекти на големи марки

Икеа

  • Ikea Preown стартира пазар за употребявани стоки в Мадрид и Осло
  • Позволява на хората да продават мебели един на друг
  • Дава 15% бонус за използване на ваучери за магазин вместо пари в брой
  • В момента безплатно

Лего

  • Услугата за повторение стартира в САЩ, Канада и Обединеното кралство
  • Дарена е с близо 500 тона тухли
  • В момента можете да изпращате само от щат САЩ (включително Аляска и Хавай)



Проблеми и притеснения на фирмите втора употреба

Сложност на операциите

  • Сложни процеси за сортиране и проверка
  • Разходите за обратна логистика са високи
  • Нужда от специализирани познания за оценяване на стоки

Добро качество и измами

  • Притеснения относно автентичността на артикулите от висок клас
  • Различни нива на качество
  • Възможна злоупотреба със системата
  • Ефекти върху даренията за благотворителност

Ефекти върху промишлеността

Хората раздават по-малко ценни артикули и продават най-добрите си на нови платформи, което променя традиционния благотворителен сектор.

Въпреки че има проблеми, пазарът на втора употреба продължава да расте, тъй като предприятията търсят екологични начини да управляват бизнеса си, а потребителите приемат идеите зад кръговата икономика.

За да постигнете успех в тази област, трябва да знаете как да се справяте със сложната логистика, да следите качеството, да спечелите доверието на клиентите и да поддържате ниски разходи.

Споделяне на статия
Подобни статии
Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г
3 мин. четене

Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г

Според последния доклад на ECDB пазарът на електронна търговия в Швейцария е 28-ият по големина в света с прогнозирани приходи от 14,2 милиарда щатски долара през 2024 г. Пазарът отбеляза 3% спад на приходите през 2022 г. в резултат на силната експанзия, предизвикана от COVID през предходните години.

Прочетете статия
Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции
4 мин. четене

Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции

Според ECDB (база данни за електронната търговия) европейският пейзаж на електронната търговия се променя драстично, тъй като китайските платформи заемат по-голяма част от пазара. Тъй като растежът на вътрешната електронна търговия в Китай се забавя до едва 3,5% през 2023 г. – по-малко от растежа на повечето от първите 10 световни пазара – китайските гиганти […]

Прочетете статия
58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни
4 мин. четене

58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни

Търговците на дребно откриват, че докато клиентите обичат отстъпките, те също са загрижени за поверителността си, когато споделят лична информация. Според скорошно проучване на консултантската компания за дигитална трансформация Daemon, промоционалните оферти и имейлите за отстъпки остават силна привлекателност през поколенията; Милениалите водят с 67%, следвани от бейби бумърите с 65% и поколението Z с […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+