SimplyCodes проучи статистиката на купоните от повече от 30 000 магазина, за да намери петък като най-вероятния ден за отстъпки. По-конкретно с 19% в сравнение с други делнични дни, количеството на предоставените купони драстично се увеличава на този ден. Това увеличение отразява американската платежна система, в която заплащането обикновено се разпределя два пъти месечно. Особено забележителни са ефектите в области като грижа за кожата, дрехи и пиене на жените.
Според доклада 52% от промоционалните кодове се генерират от сряда до петък. Би било разумно компаниите да концентрират кампаниите си в тези дни, за да се възползват от повишеното внимание на клиентите. Петъчните отстъпки работят особено добре за насърчаване на покупките преди спада през уикенда, когато се предоставят по-малко купони
Феноменът „спестяване“ срещу съзнателно харчене
Докато отстъпките увеличават продажбите, компаниите за електронна търговия трябва да са наясно със склонността на потребителите да плащат повече. Наречено „спестяване“, комбинация от „спестяване“ и „харчене“, това явление обяснява ситуацията, когато потребителят харчи повече пари, за да спести повече.
Защо електронната търговия е от значение тук? Прекомерните отстъпки могат да причинят дълг на клиента или по-ниска лоялност към марката, като по този начин влияят на бъдещите разходи.
Насърчаването на разумни разходи може да доведе до дългосрочна лоялност на клиентите, тъй като електронната търговия работи за увеличаване на продажбите. По-устойчивото развитие може да бъде резултат от опростяване на пазаруването, осигуряване на ясни спестявания и обучение на потребителите за разумно поведение при пазаруване.Компаниите могат да наблегнат на етичното купуване, за да компенсират това. Предоставянето на персонализирани спестявания или отстъпки в зависимост от поведението при покупка помага за насърчаване на по-отговорно потребление.
Петък представлява голям шанс за компаниите за електронна търговия да увеличат продажбите с внимателно планирани купони и промоционални кодове. Онлайн магазините могат да увеличат продажбите, да повишат удовлетвореността на клиентите и да създадат дълготрайни връзки чрез съчетаване на отстъпките с поведението на потребителите и минимизиране на примамването на преразход.