4 мин. четене

Поведението на италианските потребители се променя: 57% сега пазаруват предимно онлайн

Последните изследвания показват, че поведението на италианските потребители се е променило значително и че онлайн пазарите вече са доста популярни. Проведено от Istituto Piepoli в сътрудничество с Temu, проучването разкрива интересни аспекти на развиващата се среда за търговия на дребно.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Поведението на италианските потребители се променя: 57% сега пазаруват предимно онлайн
Източник: Depositphotos

Покупателното поведение на италианските потребители: доверието се увеличава

Анкета сред 1000 италиански потребители разкрива, че 92% от тях вярват, че директното пазаруване от производители предлага по-добра стойност, без да прави компромис с качеството, демонстрирайки силната им вяра в онлайн пазаруването.

Доверието в дигиталните платформи все още е силно: 89% от анкетираните изразяват доверие в своите цифрови покупки, а 87% съобщават за удовлетвореност от качеството на онлайн продуктите.

Икономически фактори, влияещи върху развитието

Като се има предвид, че 90% от италианците посочват разходите като основна грижа, вземането на решения от потребителите в настоящия икономически климат зависи до голяма степен от чувствителността към цените. Освен основни неща и хранителни стоки, типичният италиански купувач е платил 552 евро за онлайн покупки миналата година. Това показва 10% ръст на онлайн покупките; по-младите потребители от мъжки пол са най-склонни да възприемат навика.

Промяна на поведението на потребителите

Проучването разкрива някои забележителни модели в италианското поведение на купувачите:

  • 57% от потребителите сега пазаруват онлайн поне половината от времето
  • 86 % биха предпочели да правят покупки по дигитални канали
  • Над 80% от клиентите умишлено изчакват продажбите, преди да направят покупка
  • За да спестят пари, 77% от анкетираните са готови да толерират по-дълги срокове за доставка
  • 90% от анкетираните ценят промоционалните сигнали
Italians Embrace Online Shopping

Source: Depositphotos

Промяна на възгледите за качество

Едно интересно откритие поставя под въпрос общоприетата мъдрост относно връзката между цена и качество. Само една трета от анкетираните все още поддържат пряка връзка между цена и качество, което показва промяна във възприятието на потребителите.

Проучването твърди, че нарастващото потребителско търсене на стоки на разумни цени и технологичното развитие причиняват „разделяне“ между възприеманото качество и цена.

Критерии за избор на платформа

Италианските потребители дават три основни критерия от най-голямо значение при избора на сайтове за онлайн пазаруване:

  • Компетентни цени (78 %)
  • Продуктова гама с дълбочина (65%)
  • Спедиторски услуги (62%)
  • 76% от анкетираните смятат, че при избора на платформа качеството на обслужване на клиентите все още е от решаващо значение
  • 4 от 10 потребители активно сравняват цените на няколко платформи, преди да направят покупка

Пазарната емоционална сила на Temu

Тему, който дебютира на италианския пазар през април 2023 г., оказа значително влияние. Директният бизнес модел на платформата от –производител към потребител, който елиминира посредниците, изглежда е основен компонент за нейния успех. Проучването показва, че около две трети от потребителите на Temu, които познават приложението, биха го препоръчали на своите приятели и роднини.

Модели на използване на платформата

Проучването разкрива специални модели сред италианските потребители на Temu:

  • От тях 94% биха предпочели да пазаруват онлайн, отколкото в магазина
  • 86% правят поръчки поне веднъж месечно
  • Основните категории покупки са дрехи (67%), предмети за бита (63%) и дребни уреди (61%)

Това проучване показва, че търговията на дребно в Италия се променя значително, тъй като все повече италиански потребители мигрират към цифрови канали, предлагащи разумни цени, без да се прави компромис с качеството на продуктите.

Споделяне на статия
Подобни статии
Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г
3 мин. четене

Растежът на швейцарския пазар на електронна търговия достига 14.2 милиарда долара през 2024 г

Според последния доклад на ECDB пазарът на електронна търговия в Швейцария е 28-ият по големина в света с прогнозирани приходи от 14,2 милиарда щатски долара през 2024 г. Пазарът отбеляза 3% спад на приходите през 2022 г. в резултат на силната експанзия, предизвикана от COVID през предходните години.

Прочетете статия
Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции
4 мин. четене

Германският пазар на електронна търговия е изправен пред голяма промяна, тъй като китайските платформи печелят позиции

Според ECDB (база данни за електронната търговия) европейският пейзаж на електронната търговия се променя драстично, тъй като китайските платформи заемат по-голяма част от пазара. Тъй като растежът на вътрешната електронна търговия в Китай се забавя до едва 3,5% през 2023 г. – по-малко от растежа на повечето от първите 10 световни пазара – китайските гиганти […]

Прочетете статия
58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни
4 мин. четене

58% споделят имейл за отстъпки, но защитават социалните данни

Търговците на дребно откриват, че докато клиентите обичат отстъпките, те също са загрижени за поверителността си, когато споделят лична информация. Според скорошно проучване на консултантската компания за дигитална трансформация Daemon, промоционалните оферти и имейлите за отстъпки остават силна привлекателност през поколенията; Милениалите водят с 67%, следвани от бейби бумърите с 65% и поколението Z с […]

Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+