2 мин. четене

Повторната търговия нараства в броя на продажбите и популярността сред потребителите

Думата "ретърговия" се използва все повече и повече. Отнася се до продажбата на потребителски стоки, които някой вече притежава - те могат да се използват, но също така и продукти втора употреба или неопаковани.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Повторната търговия нараства в броя на продажбите и популярността сред потребителите
Източник: Depositphotos

Думата „претъргуване“ включва също ремонт, обновяване, обновяване или отдаване под наем на потребителски стоки. Очаква се до 2025 г. тя да възлиза на 120 милиарда евро. Големи играчи като Amazon също скочиха на бандата втора употреба и това се отплаща – те направиха милиарди продажби миналата година.

Според проучване на Cross-Border Commerce Europe в партньорство с FedEx Express и Poste Italiane, повторната търговия е на път да потръгне. През 2022/23 г. европейският пазар за претърговска търговия е на стойност 94 милиарда евро. Понастоящем той представлява 12,3 % от общия европейски пазар на електронна търговия. Очаква се тя да достигне 14% през следващите три години.

Source: Cbcommerce.eu

Обществеността харесва продуктите втора употреба

Проучването показва, че до 85% от купувачите са купували или продавали стоки втора употреба през последната година, като 27% са го направили за първи път. До 75% от транзакциите за повторна търговия са в категории, които не са облекло. Те включват електроника, мебели, стоки за бита и спорт, книги, оборудване за открито и автомобили. 76% от купувачите смятат, че стигмата, свързана с купуването на втора употреба, е намаляла. Обратно, 41% от анкетираните казват, че купуването на употребявани стоки вече е символ на статус.

В неотдавнашно проучване на пазара в Обединеното кралство беше установено, че както екологичните, така и икономическите причини благоприятстват увеличените продажби на стоки втора употреба. Повече от половината (55%) от купувачите признават, че купуват употребявани стоки заради по-ниската цена. Само 8% посочват устойчивостта като причина за покупката.

Споделяне на статия
Подобни статии
WhatsApp тихомълком пуска реклами за 2 милиарда потребители
4 мин. четене

WhatsApp тихомълком пуска реклами за 2 милиарда потребители

Meta току-що разби кода на нещо, което изглеждаше невъзможно: печелене на пари от WhatsApp, без да унищожава това, което потребителите обичат най-много в него. WhatsApp, който обслужва над 2 милиарда потребители по целия свят, току-що обяви нещо, което фундаментално ще промени начина, по който преживяваме приложението. И честно казано, повечето хора няма да го видят.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
83% от купувачите откриват нови марки в TikTok Shop
6 мин. четене

83% от купувачите откриват нови марки в TikTok Shop

8 милиона часа потоци за пазаруване на живо, 70 милиона продукта и един зашеметяващ факт: повечето клиенти намират марки, за които никога не са знаели, че съществуват. Това не е просто растеж – това е пълно прекъсване на пазара, според последните данни за ефективността на TikTok Shop.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
AliExpress предизвиква Amazon с нова европейска фулфилмънт мрежа
5 мин. четене

AliExpress предизвиква Amazon с нова европейска фулфилмънт мрежа

Китайският пазарен гигант AliExpress току-що придоби 10 склада в цяла Европа, обещавайки 7-дневна доставка, за да се конкурира с Amazon, Temu и Shein. Ето какво означава това за милиони европейски купувачи. Това развитие може да промени начина, по който европейците пазаруват онлайн, според доклади на EcommerceNews.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+