2 мин. четене

Повторната търговия нараства в броя на продажбите и популярността сред потребителите

Думата "ретърговия" се използва все повече и повече. Отнася се до продажбата на потребителски стоки, които някой вече притежава - те могат да се използват, но също така и продукти втора употреба или неопаковани.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Повторната търговия нараства в броя на продажбите и популярността сред потребителите
Източник: Depositphotos

Думата „претъргуване“ включва също ремонт, обновяване, обновяване или отдаване под наем на потребителски стоки. Очаква се до 2025 г. тя да възлиза на 120 милиарда евро. Големи играчи като Amazon също скочиха на бандата втора употреба и това се отплаща – те направиха милиарди продажби миналата година.

Според проучване на Cross-Border Commerce Europe в партньорство с FedEx Express и Poste Italiane, повторната търговия е на път да потръгне. През 2022/23 г. европейският пазар за претърговска търговия е на стойност 94 милиарда евро. Понастоящем той представлява 12,3 % от общия европейски пазар на електронна търговия. Очаква се тя да достигне 14% през следващите три години.

Source: Cbcommerce.eu

Обществеността харесва продуктите втора употреба

Проучването показва, че до 85% от купувачите са купували или продавали стоки втора употреба през последната година, като 27% са го направили за първи път. До 75% от транзакциите за повторна търговия са в категории, които не са облекло. Те включват електроника, мебели, стоки за бита и спорт, книги, оборудване за открито и автомобили. 76% от купувачите смятат, че стигмата, свързана с купуването на втора употреба, е намаляла. Обратно, 41% от анкетираните казват, че купуването на употребявани стоки вече е символ на статус.

В неотдавнашно проучване на пазара в Обединеното кралство беше установено, че както екологичните, така и икономическите причини благоприятстват увеличените продажби на стоки втора употреба. Повече от половината (55%) от купувачите признават, че купуват употребявани стоки заради по-ниската цена. Само 8% посочват устойчивостта като причина за покупката.

Споделяне на статия
Подобни статии
Meta AI се разпространява в Европа
4 мин. четене

Meta AI се разпространява в Европа

Технологичният гигант Meta разкри тази седмица, че неговият инструмент за разговорен AI ще бъде внедрен в 41 европейски държави, включително тези в Европейския съюз, както и в 21 отвъдморски територии – отбелязвайки най-голямото им глобално разширяване на Meta AI до момента.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.
4 мин. четене

Балканска среща на върха за електронна търговия: Световни лидери се събират в София, април 2025 г.

Balkan Ecommerce Summit 2025, едно от водещите събития за дигитална търговия в региона, ще превърне София в център за електронна търговия за целия балкански регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. Това забележително събитие ще събере над 4,000 участници от повече от 20 държави, включително Съединените щати и Индия.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността
5 мин. четене

Meta официално заменя проверката на фактите със система за бележки на общността

От тази седмица Meta фундаментално променя начина, по който се проверява информацията във Facebook, Instagram и Threads. Вместо да си сътрудничат с независими проверители на факти, те въвеждат Community Notes, механизъм, базиран на краудсорсинг. Тази промяна е противоречива, но Meta я представя като начин за намаляване на пристрастията. За марките това означава нова реалност – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+