
Проблемите с доверието са реални
Sprout Social попита 2,000 души какво мислят за инфлуенсърите с изкуствен интелект. Резултатите са доста показателни. 37% биха се почувствали недоверчиви към марките, използващи изкуствени личности. Други 27% дори не успяха да забележат разликата между AI и човешките инфлуенсъри. Само 37% показват интерес към марки, които си партнират със създатели на изкуствен интелект.
Поколението Z води с 46%, но това все още е по-малко от половината. Дори дигиталните хора не бързат да прегръщат изкуствените инфлуенсъри. Марките, които се впускат в партньорства с изкуствен интелект, може да се движат по-бързо, отколкото иска аудиторията им.

Source: sproutsocial.com
Проблемът с автентичността, който не е
Тук нещата стават странни. Същото поколение, което е най-отворено за инфлуенсъри с изкуствен интелект , се интересува най-малко от автентичността. Само 35% от поколението Z цени колко „истински“ е инфлуенсърът. Сравнете това с около половината от по-старите поколения, които все още смятат, че автентичността има значение.
„Автентичността е надценена“, казва Мело Мийчър-Джоунс от Accenture Song. „Следим инфлуенсърите не защото вярваме, че са автентични, а защото ни забавляват или интересуват.“ – според доклада.
Помисли са за това. Марките се притесняват, че инфлуенсърите с изкуствен интелект нямат автентичност. Но по-младите потребители – тези, които действително се ангажират с това съдържание – така или иначе не дават приоритет на автентичността.
Те получават бизнес страната
По-младата аудитория израсна със спонсорирани публикации навсякъде. Те разбират, че инфлуенсър маркетингът е бизнес транзакция, а не приятелство. Те не искат автентичност. Те искат да видят как продуктите работят и се вписват в реалния живот.
Поколението Z и милениалите купуват неща въз основа на препоръки на инфлуенсъри много повече, отколкото по-възрастните хора. Те не търсят истински връзки. Те искат забавни демонстрации на продукти, които всъщност им помагат да решат какво да купят.
Преминаване отвъд Instagram
Бъдещето на инфлуенсър маркетинга минава далеч отвъд публикациите в социалните медии. 80% от потребителите биха били по-склонни да купуват от марки, които си партнират с влиятелни лица в други проекти. Говорим за лични събития, пътувания на марката и многоканални рекламни кампании.
Инфлуенсърите основно се превръщат в новите актьори. Тъй като културата на знаменитостите се променя, те се плъзгат към роли на говорители, които преди са принадлежали на традиционните звезди.

Source: sproutsocial.com
Изкуственият интелект и хората ще съществуват съвместно
Въпреки колебанията на потребителите, инфлуенсърите с изкуствен интелект не изчезват. Експертите от индустрията смятат, че те ще работят заедно с човешките творци, вместо да ги заменят напълно. Някои виждат потенциал за по-добри партньорства с марката, тъй като личностите с изкуствен интелект могат да бъдат напълно контролирани и приведени в съответствие с ценностите на марката.
„Определено бих се интересувала да консумирам рекламата на марката, знаейки, че те използват AI или виртуални инфлуенсъри“, отбелязва Джорджина Уейлън от The Influence Atelier в доклада. „Това ми позволява да се съсредоточа единствено върху марката и техния генериран криейтив срещу марката и външната страна.“
Какво всъщност трябва да правят марките
Изследването предполага предпазливост. Технологията може да даде възможност на инфлуенсъри с изкуствен интелект, но приемането от потребителите все още не е налице. Вместо да бързат с изкуствени личности, умните марки се фокусират върху това, което всъщност стимулира ангажираността:
- Развлекателна стойност
- Полезни демонстрации на продукти
- Изживявания в множество канали
Данните също така оспорват всичко, което мислехме, че знаем за автентичността. Марките, обсебени от „автентичните“ партньорства, може да решават грешния проблем. Особено за по-младата аудитория, която вече разбира и приема комерсиалния характер на инфлуенсър съдържанието.
Три тенденции, оформящи бъдещето
- Технологичната интеграция ще се случи бавно. Инфлуенсърите с изкуствен интелект ще допълват човешките творци, а не ще ги заменят напълно.
- Притесненията за автентичността ще избледнеят , когато публиката се чувства комфортно с очевидно изкуственото съдържание – стига да е забавно и полезно.
- Разширяването на канала отвъд социалните медии става стандарт. Инфлуенсърите поемат по-широки роли на говорители в множество допирни точки.
В обобщение
Инфлуенсър маркетингът все още е доста нов. Успехът идва от разбирането какво всъщност иска аудиторията: забавление и полезна информация за продуктите. Не някаква остаряла идея за автентични взаимоотношения.
Марките, които получат тази промяна и се адаптират, ще спечелят следващата фаза на инфлуенсър маркетинга. Независимо дали става въпрос за човешки творци, личности с изкуствен интелект или някакъв хибриден подход, който съчетава и двете.