Marketplace, платформа за покупка и продажба на артикули в местната общност,набира популярност сред поколението Z , което търси достъпни начини да обзаведе домовете си или да освежи гардероба си. Това е значително отклонение от типичното поведение на поколението Z, което обикновено избягва Facebook като социална платформа. Вместо това те са привлечени от практичността на Marketplace и възможността да намерят артикули втора употреба и винтидж за малка част от цените на дребно.
Икономическите причини са един от основните фактори, поради които C2C сегментът набира популярност. Екологията обаче е важна и за младите хора, на които платформи като TikTok реагират. Meta е също толкова наясно с потенциала на Marketplace да привлича по-млади потребители и стратегически преориентира Facebook, за да се хареса повече на възрастовата група от 18 до 29 години.
Както съобщава Business Insider, според финансовия директор на Meta Сюзън Ли, Marketplace е значителен двигател на този растеж. Успехът на платформата се крие в комбинацията от безопасност – потребителите трябва да имат акаунт във Facebook, за да търгуват – и нейната привлекателност като дигитална версия на гаражна разпродажба, където пазаруването на изгодни цени е на дневен ред.
Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг призна, че първоначалната потребителска база на Facebook, която включва тийнейджъри и млади хора, се е преместила в други платформи. Въпреки това, с нарастващата популярност на Marketplace, Meta започва да променя тази тенденция, като Зукърбърг изразява задоволство от напредъка в привличането на млади хора обратно към платформата.
„Особено съм доволен от напредъка, който постигнахме с младите хора във Facebook. Цифрите, които виждаме, особено в САЩ, наистина противоречат на общественото мнение за това кой използва това приложение“, каза Зукърбърг.
За професионалистите в електронната търговия нарастващата популярност на Facebook Marketplace сред младите потребители е изненадваща, но добре дошла възможност. Facebook е най-популярната платформа за социална търговия – повече от 1,2 милиарда онлайн купувачи използват Marketplace всеки месец. Освен това значителна част от потребителите идват от по-млади демографски групи. Това го прави идеален канал за фирми , насочени към потребители от поколение Z.
За да се възползват напълно от тази тенденция, фирмите за електронна търговия трябва да обмислят включването на Marketplace в своята маркетингова стратегия. Избърсването на праха от показването на реклами във Facebook Marketplace поне си струва да се обмисли.
Facebook Marketplace се оказва мощен инструмент в усилията на Meta да привлече вниманието на поколението Z. Те са привлечени от пазаруване на изгодни цени, уникални артикули, а устойчивостта също има тежест. Разбирането на предпочитанията на поколението Z, като например привързаността им към пазаруването втора употреба, може да помогне на електронните магазини да приспособят своите предложения, за да отговорят на търсенето.
Освен това не забравяйте да включите подробни описания на продуктите, да добавите опции за договаряне на цена и да осигурите сигурни транзакции. Това са елементи, които могат да подобрят пазаруването и да изградят доверие сред по-младите купувачи.