3 мин. четене

Правилата на ЕС за GPSR принуждават британските фирми да намалят търговията със Северна Ирландия

Регламентът за обща безопасност на продуктите (GPSR) на Европейския съюз, който влезе в сила на 13 декември 2024 г., създаде сериозни проблеми за британските компании, продаващи в Северна Ирландия. Съгласно Рамковото споразумение от Уиндзор тези правила засягат всички нови продукти, навлизащи на пазара на ЕС.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Правилата на ЕС за GPSR принуждават британските фирми да намалят търговията със Северна Ирландия
Източник: Depositphotos

Британските фирми са изправени пред нарастващи разходи и търговски бариери съгласно правилата на GPSR

Най-очевидният ефект е върху търговските връзки между Обединеното кралство и Северна Ирландия. Британските компании вече назначават „отговорно лице“ със седалище в ЕС или Северна Ирландия, което усложнява и повишава оперативните разходи. Тази нужда изненадва много малки компании, включително тези, които продават само на пазара в Обединеното кралство.

Данните от индустрията показват, че въпреки оптимистичната оценка на правителството на Обединеното кралство, „повечето британски фирми, които продават стоки в Северна Ирландия, вероятно ще имат достатъчно договорености“.

Регулаторните разходи накараха дори печелившите средни предприятия с годишни продажби до 20 милиона британски лири вече да напуснат пазара на ЕС.

Новите критерии за GPSR най-вероятно ще доведат до подобни търговски ограничения за Северна Ирландия.

Бизнес общността изрази сериозни опасения чрез мейнстрийм и социалните медии. Много фирми твърдят, че не са получили достатъчно известие за тези развития. Ситуацията е особено предизвикателна за малките и микропредприятията, които са фокусирани най-вече върху продажбите на вътрешния пазар в Обединеното кралство.

Търговско предизвикателство след Брекзит

Непосредственото въздействие на тези правила изглежда е възможен спад в търговията със Северна Ирландия, тъй като много по-малки британски компании може да решат да спрат да работят в този регион, вместо да следват новите критерии.

Това развитие може да доведе до разцепление на вътрешния пазар на Обединеното кралство, ограничавайки наличността на стоки за потребителите в Северна Ирландия.

Започват да се появяват решения за фирми, които се опитват да продължат да работят в Северна Ирландия. Въпреки че действителната полезност на такива решения все още не е известна, Webinterpret наскоро разкри инструмент за съответствие, който да помогне на компаниите да преговарят за новите задължения за GPSR.

Този сценарий подчертава продължаващите предизвикателства на търговските споразумения след Брекзит и техните последици за сплотеността на вътрешния пазар на Обединеното кралство, като се има предвид уникалната ситуация на Северна Ирландия съгласно Рамковото споразумение от Уиндзор.

 

Споделяне на статия
Подобни статии
Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано
2 мин. четене

Италия призовава ЕС да облага с данък колетите с ниска стойност две години по-рано

Италианският министър на икономиката Джанкарло Джорджети иска от Европейския съюз да въведе такса върху колетите с ниска стойност от 2028 до 2026 г., съобщи Ройтерс. Според Джорджети ЕС се нуждае от „силни и бързи“ правила срещу евтини и нерегулирани продукти извън ЕС.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция
5 мин. четене

Черен петък 2024: Какво разкриват цифрите за електронната търговия в Гърция

Черният петък продължава да служи като един от най-значимите показатели за секторите на търговията на дребно и електронната търговия. В Гърция тя се превърна от новост в утвърдено събитие за пазаруване, оформяйки очакванията на потребителите и тестващо оперативната готовност на онлайн магазините всеки ноември. Данните за 2024 г. подчертават не само как гръцките потребители пазаруват, […]

Zina Sili Zina Sili
Principal International Success Manager, Skroutz
Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично
4 мин. четене

Печеливши цени: 78% от скандинавските потребители вече пазаруват трансгранично

До 78% от скандинавските клиенти са направили покупка в чужбина през изминалата година, което е с 4 процентни пункта повече от 2024 г., според PostNord E-commerce in the Nordics 2025: Autumn Report. Китай остава най-популярната дестинация с дял от 30%, като цената е ясният основен мотив – цитиран от повече от половината купувачи.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU