3 мин. четене

Правилата на ЕС за GPSR принуждават британските фирми да намалят търговията със Северна Ирландия

Регламентът за обща безопасност на продуктите (GPSR) на Европейския съюз, който влезе в сила на 13 декември 2024 г., създаде сериозни проблеми за британските компании, продаващи в Северна Ирландия. Съгласно Рамковото споразумение от Уиндзор тези правила засягат всички нови продукти, навлизащи на пазара на ЕС.

Тази статия бе преведена за вас от artificial intelligence
Правилата на ЕС за GPSR принуждават британските фирми да намалят търговията със Северна Ирландия
Източник: Depositphotos

Британските фирми са изправени пред нарастващи разходи и търговски бариери съгласно правилата на GPSR

Най-очевидният ефект е върху търговските връзки между Обединеното кралство и Северна Ирландия. Британските компании вече назначават „отговорно лице“ със седалище в ЕС или Северна Ирландия, което усложнява и повишава оперативните разходи. Тази нужда изненадва много малки компании, включително тези, които продават само на пазара в Обединеното кралство.

Данните от индустрията показват, че въпреки оптимистичната оценка на правителството на Обединеното кралство, „повечето британски фирми, които продават стоки в Северна Ирландия, вероятно ще имат достатъчно договорености“.

Регулаторните разходи накараха дори печелившите средни предприятия с годишни продажби до 20 милиона британски лири вече да напуснат пазара на ЕС.

Новите критерии за GPSR най-вероятно ще доведат до подобни търговски ограничения за Северна Ирландия.

Бизнес общността изрази сериозни опасения чрез мейнстрийм и социалните медии. Много фирми твърдят, че не са получили достатъчно известие за тези развития. Ситуацията е особено предизвикателна за малките и микропредприятията, които са фокусирани най-вече върху продажбите на вътрешния пазар в Обединеното кралство.

Търговско предизвикателство след Брекзит

Непосредственото въздействие на тези правила изглежда е възможен спад в търговията със Северна Ирландия, тъй като много по-малки британски компании може да решат да спрат да работят в този регион, вместо да следват новите критерии.

Това развитие може да доведе до разцепление на вътрешния пазар на Обединеното кралство, ограничавайки наличността на стоки за потребителите в Северна Ирландия.

Започват да се появяват решения за фирми, които се опитват да продължат да работят в Северна Ирландия. Въпреки че действителната полезност на такива решения все още не е известна, Webinterpret наскоро разкри инструмент за съответствие, който да помогне на компаниите да преговарят за новите задължения за GPSR.

Този сценарий подчертава продължаващите предизвикателства на търговските споразумения след Брекзит и техните последици за сплотеността на вътрешния пазар на Обединеното кралство, като се има предвид уникалната ситуация на Северна Ирландия съгласно Рамковото споразумение от Уиндзор.

 

Споделяне на статия
Подобни статии
Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица
4 мин. четене

Практическо ръководство за участниците в Балканската среща на върха за електронна търговия следващата седмица

Дългоочакваната Balkan Ecommerce Summit 2025 е само след дни, която ще превърне София в център за електронна търговия на Балканския регион на 29-30 април 2025 г. в Арена София. С наближаването на събитието, това ръководство за участниците в Balkan Ecommerce Summit предоставя всичко, което трябва да знаете, за да се възползвате максимално от това първокласно […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Прочетете статия
Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?
4 мин. четене

Instagram стартира редакции: Какво предлага този нов инструмент за редактиране на видео?

Instagram официално представи Editits – свое собствено приложение за редактиране на видео. Той ще бъде особено оценен от създателите на съдържание и малките марки, които искат да разширят своята видео продукция. Това е пряк отговор на популярния инструмент CapCut, който попада в ByteDance. По какво се различават тези приложения и какъв потенциал имат за електронната […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката
5 мин. четене

Еволюция на телевизията: Промяна на навиците за гледане и последиците за марката

Как хората гледат видео съдържание днес? Какво смятат за „телевизия“ и къде рекламата работи най-добре? CTV (Connected TV) все още не е в центъра на вниманието на нашата електронна търговия, но развитието в чужбина предполага, че това скоро може да се промени. Ново проучване на RTL AdAlliance предлага ясни данни и тенденции, които си струва […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Прочетете статия
Bridge Now

Последните новини точно СЕГА

10+ непрочетени

10+