Мъжественост в маркетинга
Твърдите стереотипи вече не определят съвременната мъжественост. Има много различни начини, по които мъжете изразяват своята идентичност поради промени в обществото, като промяна на половите норми, по-голямо приемане на ЛГБТК+ идентичностите и интерсекционални подходи, които разглеждат как расата, класата и възрастта са свързани.
Марките трябва да признаят тази сложност и да изобразят мъжете отвъд традиционните роли като доставчици или стоически лидери. Например, една четвърт от мъжете от поколението Z в САЩ сега се идентифицират като еднакво мъжествени и женствени или много женствени, което е три пъти повече, отколкото сред бумърите. Това показва необходимостта да се достигне до по-младата аудитория, която цени уязвимостта, емоционалната дълбочина и приобщаването.
Бизнес ползи от разчупването на стереотипите
Стереотипните изображения на мъже не само отблъскват публиката, но и ограничават потенциала на марката. Рекламите, които представят мъжете положително – показващи качества като грижа, увереност и автентичност – дават по-добри бизнес резултати. Според Kantar’s Gender Unstereotype Metric, такива реклами превъзхождат конкурентите си както в краткосрочни продажби, така и по стойност на марката.
За марките за електронна търговия това означава създаване на кампании, които достигат до широка аудитория, независимо от пола. Положителните изображения на мъжете резонират не само с мъжката аудитория, но също така повишават приемливостта и подкрепата сред жените, като по този начин усилват цялостното въздействие.
Кои категории показват потенциал?
- Дом и лични грижи: Въпреки нарастващия брой мъже, живеещи сами или участващи в домакински задължения, техните роли в тези категории често се пренебрегват. Включването на мъже в реклами за домашни и лични продукти може да отключи неизползвани пазари и да стимулира растежа.
- Грижи за децата: Броят на мъжете, активно участващи в грижите за децата, също се увеличава. Марките в този сегмент имат значителна възможност да представят бащите като болногледачи, разчупвайки остарелите предположения и адресирайки съвременната семейна динамика.
- Мода и грижа за себе си: По-младите мъже, по-специално, се интересуват все повече от лична грижа и мода. Разширяването на предложенията и автентичното популяризиране на полово неутрални или ориентирани към мъжете продукти може да бъде начин да ги ангажирате.
„Силното присъствие на мъже в рекламите и изобразяването на грижовни личности постоянно води до възприемане на мъжете като положителни модели за подражание, така че липсата на мъжко присъствие в тази категория е пропусната възможност“, се казва в доклада на Kantar.
Помислете за промяната
За електронната търговия идва предизвикателство и възможност за автентично свързване с мъжете потребители , като същевременно насърчава приобщаването. Чрез разчупване на стереотипите и преосмисляне на мъжката идентичност, марките могат не само да изградят по-силни взаимоотношения с потребителите, но и да допринесат за положителни обществени промени.
- Прегърнете автентичността: Покажете мъжете като грижовни и емоционално присъстващи личности. Рекламите, показващи мъже в семейна среда, практикуващи грижа за себе си или подкрепящи равенството между половете, имат дълбоко въздействие.
- Разнообразете представянето: Преминете отвъд символизма, като покажете мъже от различни раси, възрастови групи, типове тяло и сексуална ориентация. Това гарантира по-широка свързаност и приобщаване.
- Преосмислете процедурите за тестване: Дори за полово неутрални продукти много рекламни кампании се тестват предимно с женска аудитория. Включете мъжките гледни точки в тестването на творческото съдържание. Може да се изненадате как се увеличава резонансът на съобщенията.
- Инвестирайте в положителни разкази: Подчертайте мъжките модели за подражание, които предизвикват традиционните стереотипи. Особено ефективни са кампаниите с участието на вдъхновяващи фигури, които прегръщат своята индивидуалност.